|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. júla 2016
Raši tvrdí, že nový systém parkovania prináša prvé pozitívne výsledky
Na snímke kandidát na primátora Košíc Richard Raši vo volebnom štábe počas čakania na výsledky vo Voľbách do orgánov samosprávy obcí 2014. Košice, 15. novembra 2014
Zdieľať
Na snímke kandidát na primátora Košíc Richard Raši vo volebnom štábe počas čakania na výsledky vo Voľbách do orgánov samosprávy obcí 2014. Košice, 15. novembra 2014 Foto: TASR - František Iván
Košice 13. júla (TASR) – Primátor Košíc Richard Raši tvrdí, že nový systém regulovaného parkovania, ktorý v meste platí od 1. júla tohto roka, spustili pre to, aby mohli Košičania s trvalým pobytom v rezidentských lokalitách zaparkovať pohodlne tam, kde bývajú. Vytvorenie desiatich nových rezidentských zón prináša podľa jeho slov po prvých dňoch prvé pozitívne výsledky, rezidenti dokážu zaparkovať na miestach, kde to doteraz nebolo možné."Celá investícia súkromnej spoločnosti vo výške dvoch miliónov eur, ktorá nový parkovací systém buduje, teda 1500 nových parkovacích miest, parkomaty, bezpečnostné kamery na odstavných parkoviskách a podobne, sa stane po šiestich rokoch bezodplatne majetkom mesta Košice. Príjmy z pokút vybratých Mestskou políciou v Košiciach od nerezidentov či Nekošičanov budú výhradne príjmom mesta, tak ako doteraz," uviedol primátor Raši.
Polovica z príjmu za predaj rezidentských kariet, doteraz ich bolo predaných viac ako 3200 a polovica z príjmu za parkovné na novovybudovaných parkovacích miestach v nových rezidentských lokalitách bude podľa jeho slov ziskom mesta Košice.
"Mesto Košice sa pritom nebude musieť starať o údržbu a prevádzku parkovacieho systému a nových parkovacích miest. Naopak, bude investovať tieto príjmy z parkovného späť do rezidentských lokalít podľa požiadaviek ich obyvateľov, napríklad na inštaláciu uzamykateľných kontajnerovísk, rekultiváciu zdevastovanej zelene a rozširovanie zelených plôch, na opravu chodníkov, skvalitnenie verejného osvetlenia, výstavbu ďalších detských ihrísk, športovísk a podobne," skonštatoval primátor.
Po prvých mesiacoch fungovania nového systému parkovania a vyhodnotení pripomienok budú môcť podľa jeho slov systém modifikovať tak, aby v prípade dostatočných parkovacích kapacít pre obyvateľov s trvalým pobytom, mohli parkovať aj iné špecifické skupiny, napríklad podnájomníci. Ako ďalej uviedol, Košičania sa so svojimi podnetmi a pripomienkami týkajúcimi sa parkovania môžu obrátiť na Magistrát mesta Košice.
"Zmluva s prevádzkovateľom nového parkovacieho systému bola uzavretá v roku 2012. Koncepciu statickej dopravy mesta Košice schválilo 9.2.2015 na rokovaní mestského zastupiteľstva 25 z 34 prítomných poslancov. Harmonogram riešenia statického parkovania schválilo 22.6.2015 na rokovaní mestského zastupiteľstva 30 z 39 prítomných poslancov. Všeobecne záväzné nariadenie mesta Košice o dočasnom parkovaní motorových vozidiel na vymedzenom území mesta Košice odsúhlasilo 22.6.2015 takisto na rokovaní mestského zastupiteľstva 28 z 39 prítomných poslancov," vysvetlil primátor.
Ako povedal, od schválenia týchto dokumentov celý rok nikto z poslancov písomne ani iným spôsobom nedoručil svoje odborné pripomienky k pripravovanému systému regulovaného parkovania napriek tomu, že systém bol jasne zadefinovaný.
"Ani poslanec Polaček, ktorý sa v súčasnosti štylizuje do pozície politického lídra oponentov, nemal odborné pripomienky a ani ich verejne neprezentoval. Naopak, spolitizoval túto tému takým spôsobom, že oponenti nového parkovacieho systému odmietajú o nej diskutovať v odbornej rovine a žiadajú, aby bola zrušená zmluva s prevádzkovateľom parkovacieho systému. Pán Polaček pritom veľmi dobre vie, čo by znamenalo odstúpenie od zmluvy - druhú kauzu Strelingstav a súdny spor s finančnými dôsledkami pre mesto Košice," uviedol Raši.
"Pán Polaček ako poslanec Miestneho zastupiteľstva Mestskej časti Košice – Sever na jeho zasadnutí 24. júna 2015 hlasoval aj za vypracovanie návrhov riešenia rezidentských lokalít pre Mestskú časť Košice – Sever. V súčasnosti, keď cíti vďaka podpore niektorých nespokojných občanov šancu, tak ide proti tomu, s čím súhlasil svojím hlasovaním. Snaží sa o využitie vážnej verejnej témy vo svoj osobný politický prospech a cielene šíri medzi ľuďmi negatívne emócie," vysvetlil primátor.
Nový parkovací systém, ktorý podobným spôsobom funguje v Prahe a na Slovensku v Banskej Bystrici a Zvolene, je podľa Rašiho jedným z krokov dlhodobej stratégie rozvoja mestskej hromadnej dopravy v Košiciach tak, ako je tomu vo všetkých vyspelých európskych mestách. "V roku 2015 sme v Košiciach investovali do modernizácie MHD viac ako 120 miliónov eur a v nasledujúcich dvoch rokoch chceme preinvestovať do ďalšej modernizácie električkovej dopravy takmer 80 miliónov eur," dodal primátor.
Košickí mestskí poslanci schválili v polovici júna bratislavskej spoločnosti EEI prenájom viacerých úsekov miestnych komunikácií na dočasné parkovanie motorových vozidiel. Tento krok sa stretol s vlnou nevôle a aktivisti zvolali viacero protestov a zbierajú podpisy pod petíciu, ktorou chcú dosiahnuť zmenu koncepcie parkovania v meste.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR