|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. augusta 2014
Rakúski dopravcovia sa bránia zavedeniu celoplošného mýta
Rakúski dopravcovia sú proti zavedeniu celoplošného cestného mýta. Okrem iného argumentujú tým, že štát už teraz inkasuje od nich za každý kilometer krajinských a obecných ciest takmer 92.000 eur ...
Zdieľať
Viedeň 24. augusta (TASR) - Rakúski dopravcovia sú proti zavedeniu celoplošného cestného mýta. Okrem iného argumentujú tým, že štát už teraz inkasuje od nich za každý kilometer krajinských a obecných ciest takmer 92.000 eur ročne. Peniaze však končia v krajinských rozpočtoch namiesto toho, aby sa použili na cesty. Situáciu kritizoval v rozhovore pre APA vedúci oddelenia dopravy Hospodárskej komory Rakúska (WKÖ) Alexander Klacska.
Údaje rakúskeho kontrolného úradu jeho slová potvrdzujú. Podľa jeho správy z roku 2011 bol viac ako 50 % ciest v Dolnom Rakúsku vo veľmi zlom a v zlom stave. V Štajersku ich mali takých takmer polovicu. Najlepšie cesty sa v čase kontroly nachádzali v Burgenlandsku, kde ich bolo veľmi zlých a zlých "len" 20 %.
Z rozpočtov spolkových krajín sa na cesty vyčleňujú iba 3,2 %.
Spoplatnenie jázd vozidiel dopravcov po krajinských a obecných cestách by ich stálo 1,3 miliardy eur, pričom už 1,1 miliardy eur ich stojí mýto na diaľniciach a rýchlostných cestách. Podľa Klacsku rakúski dopravcovia záťaž už neunesú. Plošné mýto by z nich navyše urobilo "dojnú daňovú kravu republiky".
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Údaje rakúskeho kontrolného úradu jeho slová potvrdzujú. Podľa jeho správy z roku 2011 bol viac ako 50 % ciest v Dolnom Rakúsku vo veľmi zlom a v zlom stave. V Štajersku ich mali takých takmer polovicu. Najlepšie cesty sa v čase kontroly nachádzali v Burgenlandsku, kde ich bolo veľmi zlých a zlých "len" 20 %.
Z rozpočtov spolkových krajín sa na cesty vyčleňujú iba 3,2 %.
Spoplatnenie jázd vozidiel dopravcov po krajinských a obecných cestách by ich stálo 1,3 miliardy eur, pričom už 1,1 miliardy eur ich stojí mýto na diaľniciach a rýchlostných cestách. Podľa Klacsku rakúski dopravcovia záťaž už neunesú. Plošné mýto by z nich navyše urobilo "dojnú daňovú kravu republiky".
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR