Rady a informácie poskytuje nonstop nové call centrum
Ministerstvo zahraničných vecí (MZV) SR oficiálne spustilo Stredisko pre pomoc a služby občanom, ktoré funguje 24 hodín denne už od začiatku tohto mesiaca. Ako na dnešnej tlačovej besede vyhlásil ...
BRATISLAVA 17. júna (WEBNOVINY) - Ministerstvo zahraničných vecí (MZV) SR oficiálne spustilo Stredisko pre pomoc a služby občanom, ktoré funguje 24 hodín denne už od začiatku tohto mesiaca. Ako na dnešnej tlačovej besede vyhlásil minister zahraničných vecí Ján Kubiš, je to jeden z prvých krokov, ktorý približuje MZV ako servisné stredisko občanom a poskytuje pomoc vtedy, keď to očakávajú. Riaditeľ Konzulárneho odboru MZV SR Ivan Surkoš vysvetlil, že centrum bude pracovať v štyroch základných oblastiach. Od 8:00 do 18:00 budú poskytovať špecialisti z konzulárneho odboru informácie bežného charakteru. V ostatnom čase sa volajúci dovolajú na diplomatickú službu, ktorá funguje ako prvý kontakt pre občanov v núdzi. Stredisko ďalej bude monitorovať vývoj vo svete a zisťovať, či sa v kritickej lokalite nachádzajú aj slovenskí občania. V súlade so zákonom o slobodnom prístupe k informáciám poskytuje aj odpovede na otázky občanov. Telefónne číslo na Stredisko pre pomoc a služby občanom je +421 2 5978 5978.
Cez túto linku môžu občania v núdzi získať aj kontakty na veľvyslanectvá či konzuláty Slovenska. Pracovníci call centra tiež v prípade potreby zmobilizujú príslušné úrady. Ak v krajine nemá zastúpenie Slovensko, občanom pomôžu na úrade niektorej z členských krajín Európskej únie. V rámci EÚ chcú vytvoriť európsku konzulárnu službu, Kubiš už o tom rokuje s niekoľkými ministrami. Ministerstvo zahraničných vecí SR zriadilo špeciálne stredisko pre pomoc občanom v zahraničí. Autor: Marek Lelovič
Ministerstvo po letnej sezóne činnosť linky vyhodnotí, v prípade potreby upraví počet zamestnancov či hodiny, v ktorých fungujú.
Počas prvých dvoch týždňov fungovania linky už telefonovali stovky ľudí, ktorí sa pýtali napríklad na možnosť cestovať s občianskym preukazom, vízovú problematiku, cestovanie detí bez rodičov, dovoz potravín do Chorvátska, úmrtie človeka v zahraničí, postup v prípade straty či krádeže dokladov či spôsoby získania slovenského občianstva. Naraz dokážu pracovníci vybaviť až dvanásť telefonátov, na linke v súčasnosti pracujú dvaja telefonisti, no ministerstvo priberie ešte jedného.
SITA