|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 3.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Oldrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. augusta 2018
RADÍME: Ak sa bojíte krachu cestovky, zaplaťte dovolenku kartou
Opakuje sa to takmer každé leto. Po krachu cestovky Slováci na dovolenku buď ani neodcestujú, alebo majú problém sa vrátiť. Po vyriešení prvotných nepríjemnosti treba ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 2. augusta (TASR) - Opakuje sa to takmer každé leto. Po krachu cestovky Slováci na dovolenku buď ani neodcestujú, alebo majú problém sa vrátiť. Po vyriešení prvotných nepríjemnosti treba vyriešiť ešte jednu – ako sa dostať k svojim peniazom. Aj keď cestovné kancelárie sú zvyčajne poistené pre prípad úpadku, nie vždy musia peniaze z poistky stačiť na vyplatenie celej sumy. Existuje však jednoduchý spôsob, ako sa možno ochrániť pred prípadnou finančnou stratou. Stačí dovolenku zaplatiť platobnou kartou.
"Na Slovensku sme zažili viaceré krachy cestovných kancelárií či aerolínií. Tie ukázali, že ľudia, ktorí za dovolenku či letenku zaplatili kartou, sa k svojim peniazom vďaka pravidlám fungovania platobných kariet dostali spravidla ľahšie," hovorí Marta Cesnaková, hovorkyňa Slovenskej sporiteľne.
V rámci pravidiel kartových spoločností platí tzv. ochrana v prípade nedodania zaplateného tovaru alebo neposkytnutia služby. Tá je účinnou pomocou najmä v prípadoch nákupov na diaľku (napríklad cez internet, ale aj vtedy, keď kupujete dovolenku či čokoľvek iné, čo vám obchodník má dodať v budúcnosti). Ak si obchodník svoju povinnosť nesplní, môže klient svoju banku požiadať o sprostredkovanie vrátenia platby.
"Prvým krokom čo treba urobiť, je pokúsiť sa o reklamáciu priamo u obchodníka, teda v cestovnej kancelárii, v ktorej ste dovolenku zaplatili kartou. Ak neuspejete, obráťte sa na svoju banku a požiadajte o sprostredkovanie vrátenia platby z dôvodu nedodania služby zo strany obchodníka. K žiadosti priložte vašu dovtedajšiu komunikáciu s obchodníkom, ako aj doklady o kúpe zájazdu. Ideálne je, ak doklady obsahujú čo najpresnejšiu špecifikáciu toho, čo ste zaplatili a mali dostať," radí Cesnaková.
Podľa nej čas vybavenia závisí od náročnosti overovania žiadosti. "V prípade, že termín zaplatenej dovolenky je až po bankrote poskytovateľa, dokážeme peniaze vyplatiť veľmi rýchlo, prakticky obratom. Sú však aj komplikovanejšie prípady, pri ktorých musíme čakať na vyjadrenie banky obchodníka a vyplatenie môže trvať aj viac ako mesiac," uzatvára Cesnaková.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR