|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. decembra 2018
Radíme: Aj pri nákupe cez internet je možné získať platbu späť
Nákupy cez internet sa tešia čoraz väčšej popularite. V prípade, že darček jednoducho nepríde a bol kúpený cez internet a zaplatený platobnou kartou, je možné využiť ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 11. decembra (TASR) - Nákupy cez internet sa tešia čoraz väčšej popularite. V prípade, že darček jednoducho nepríde a bol kúpený cez internet a zaplatený platobnou kartou, je možné využiť službu chargeback."Služba chargeback je efektívnym nástrojom na posilnenie ochrany spotrebiteľov proti nepoctivým obchodníkom. Ide o proces spätného zúčtovania platobnej transakcie prostredníctvom platobnej karty, ktorý pre používateľov platobných kariet predstavuje určité zvýhodnenie oproti platbám v hotovosti alebo na dobierku. Na platbu prevodom sa chargeback nevzťahuje," vysvetľuje Sylvia Ďatelinková z Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie (SBA).
Podľa nej službu môže využiť v podstate každý držiteľ platobnej karty, ktorý uskutočnil platobnú transakciu platobnou kartou u obchodníka, ktorý napríklad nedodal tovar a služby, dodal tovar v rozpore s dohodnutými podmienkami alebo v prípade, ak obchodník odmieta akceptovať odstúpenie od zmluvy.
"V prvom rade je potrebné kontaktovať obchodníka za účelom uplatnenia reklamácie. S reklamáciou zbytočne neotáľajte, aby ste dodržali lehoty na jej uplatnenie a zároveň, aby ste sa nepripravili o možnosť spätnej úhrady. S obchodníkom komunikujte výlučne písomnou formou alebo e-mailom. Doklad o uplatnení reklamácie ako aj komunikáciu zo strany obchodníka si odložte. Ak odmieta komunikovať alebo nemá záujem reklamáciu vybaviť, bezodkladne kontaktujte vydavateľa platobnej karty, teda banku a požiadajte o spätnú úhradu," radí Ďatelinková.
Nákupy cez internet by sa mali realizovať výhradne z počítača, ktorý je zabezpečený proti zneužitiu dôverných údajov, tzn. má aktualizovaný operačný systém, internetový prehliadač a pravidelne obnovovaný antivírusový program. Je dobré si dôveryhodnosť internetového obchodníka vždy vopred overiť.
"Nakupujte výlučne cez zabezpečené a autorizované internetové obchody. Citlivé údaje o platobnej karte nikomu neoznamujte, nikam neposielajte, vystavili by ste sa riziku ich zneužitia a porušili by ste bezpečnostné predpisy banky. Než pristúpite k záväznej objednávke dôkladne si prečítajte obchodné podmienky," zdôrazňuje právnička.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR