|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. júna 2010
Radičová kritizovala Čaploviča
Líderka SDKÚ-DS a sociologička Iveta Radičová za neriešenie rómskej problematiky dnes na tlačovej besede podrobila tvrdej kritike súčasnú vládu a jej podpredsedu Dušana ...
Zdieľať
Foto: SITA/Peter Maďar
KOŠICE 1. júna (WEBNOVINY) - Líderka SDKÚ-DS a sociologička Iveta Radičová za neriešenie rómskej problematiky dnes na tlačovej besede podrobila tvrdej kritike súčasnú vládu a jej podpredsedu Dušana Čaploviča. „Podpredseda vlády pán Čaplovič za štyri roky neurobil nič pre zlepšenie situácie Rómov v segregovaných osadách. Prijaté opatrenia súčasnej vlády neznamenali zlepšenie ich postavenia, ale naopak, išlo o krok späť, keď sociálne dávky a rôzne podpory sú vyplácané automaticky a nie sú viazané tak, aby sa Rómovia museli zapojiť do aktivačných či verejných prác, alebo vykonávať dobrovoľnícku činnosť. Dokazuje to aj skutočnosť, že za štyri roky vzrástol počet segregovaných osád zo 620 na 691,“ povedala Radičová. Doložila, že na východnom Slovensku už ľudia vnímajú rómsky problém vážnejšie ako nezamestnanosť.
Riešenie problémov segregovaných osád by sa malo začať rozbaľovať podľa Radičovej v prvom rade v oblasti vzdelávania, od čoho by sa mali odvíjať ďalšie opatrenia. „Podľa môjho názoru treba zaviesť povinnú predškolskú výchovu a povinnú školskú dochádzku predĺžiť až do osemnástich rokov,“ povedala Radičová. Za absurdný označila projekt zriadenia internátnych škôl pre deti zo znevýhodneného sociálneho prostredia a jeho vyhlásenie považuje za propagandistický krok strany Smer, lebo ide o približne 150 000 detí, čo sa nedá zvládnuť. „Život v internáte nie je normálny a vyrastú nám deti možno vzdelané, no nepripravené pre praktický život. Kanada na podobný experiment škaredo doplatila,“ povedala Radičová. Podľa nej je schodnejším riešením rozvíjanie projektov otvorených základných a stredných škôl, rozvoj komunitných centier, ktoré by mali organizovať voľný čas pre deti. Využiť treba aj skutočnosť, že pri viacerých stredných školách existujú internáty.
Ako uviedla, pri riešení problematiky segregovaných osád treba zmeniť aj súčasnú legislatívu a dosiahnuť, aby sa ešte znížila trestná zodpovednosť detí a za ich priestupky či trestné činy by mali byť trestaní ich rodičia. Vyplácanie akýchkoľvek dávok a podpôr by malo byť viazané na aktivačné, verejnoprospešné práce či dobrovoľnícku činnosť pre komunitu. Okrem toho treba vytvoriť systém poskytovania pomoci na vyrovnávanie nerovnakých štartovacích podmienok. Podľa jej názoru treba kombinovať riešenia akútnych problémov, ktoré však zväčša reagujú na dôsledky už existujúcej situácie, na strane druhej treba súčasne naštartovať proces, ktorý bude odstraňovať príčiny, ide pritom však o dlhodobé procesy.
SITA
Riešenie problémov segregovaných osád by sa malo začať rozbaľovať podľa Radičovej v prvom rade v oblasti vzdelávania, od čoho by sa mali odvíjať ďalšie opatrenia. „Podľa môjho názoru treba zaviesť povinnú predškolskú výchovu a povinnú školskú dochádzku predĺžiť až do osemnástich rokov,“ povedala Radičová. Za absurdný označila projekt zriadenia internátnych škôl pre deti zo znevýhodneného sociálneho prostredia a jeho vyhlásenie považuje za propagandistický krok strany Smer, lebo ide o približne 150 000 detí, čo sa nedá zvládnuť. „Život v internáte nie je normálny a vyrastú nám deti možno vzdelané, no nepripravené pre praktický život. Kanada na podobný experiment škaredo doplatila,“ povedala Radičová. Podľa nej je schodnejším riešením rozvíjanie projektov otvorených základných a stredných škôl, rozvoj komunitných centier, ktoré by mali organizovať voľný čas pre deti. Využiť treba aj skutočnosť, že pri viacerých stredných školách existujú internáty.
Ako uviedla, pri riešení problematiky segregovaných osád treba zmeniť aj súčasnú legislatívu a dosiahnuť, aby sa ešte znížila trestná zodpovednosť detí a za ich priestupky či trestné činy by mali byť trestaní ich rodičia. Vyplácanie akýchkoľvek dávok a podpôr by malo byť viazané na aktivačné, verejnoprospešné práce či dobrovoľnícku činnosť pre komunitu. Okrem toho treba vytvoriť systém poskytovania pomoci na vyrovnávanie nerovnakých štartovacích podmienok. Podľa jej názoru treba kombinovať riešenia akútnych problémov, ktoré však zväčša reagujú na dôsledky už existujúcej situácie, na strane druhej treba súčasne naštartovať proces, ktorý bude odstraňovať príčiny, ide pritom však o dlhodobé procesy.
SITA