|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. júna 2010
Rada pre reklamu schválila nový Etický kódex
Etický kódex Rady pre reklamu má nové znenie, dnes ho schválilo Valné zhromaždenie členov RPR. Združenie podporujúce etickú samoreguláciu v oblasti reklamy na Slovensku ...
Zdieľať
Foto: SITA/Jano Šperka
BRATISLAVA 2. júna (WEBNOVINY) - Etický kódex Rady pre reklamu má nové znenie, dnes ho schválilo Valné zhromaždenie členov RPR. Združenie podporujúce etickú samoreguláciu v oblasti reklamy na Slovensku tiež novelizovalo rokovací poriadok Arbitrážnej komisie a tiež stanovy RPR. Nový Kódex nadobudne účinnosť 1. septembra. Súčasťou noviniek, ktoré dnes schválilo valné zhromaždenie, je nové Prezídium RPR a Dozorný výbor na ďalšie funkčné obdobie. Znovuzvolenou prezidentkou RPR je generálna riaditeľka Rádia Expres Eva Babitzová, predsedom dozorného výboru sa stal výkonný riaditeľ agentúry Mayer/ McCann Erickson Aleš Kohút.
Schválenie nového Rokovacieho poriadku prinieslo zmeny súvisiace predovšetkým so zavedením inštitútu odvolacieho orgánu. Dotknutá osoba alebo sťažovateľ má podľa článku 11 novelizovaného rokovacieho poriadku Arbitrážnej komisie možnosť podať žiadosť o preskúmanie nálezu. Nález komisie preskúma dozorný výbor, ktorému sa na základe schválenia nového rokovacieho poriadku rozšírili kompetencie.
Zmeny v etickom kódexe sa odrazili predovšetkým v novej prepracovanej štruktúre dokumentu, rozšírených a jasných definíciách pojmov a v doplnení niektorých článkov. Zmeny sa týkajú článkov 24 Životné prostredie, 25 Spoločné princípy reklamy na produkty s reklamnými obmedzeniami alebo zákazom, článku 59 Reklama šírená elektronickou poštou a iných. Novelizovaný kódex zohľadňuje požiadavky členov RPR, členov Arbitrážnej komisie, európskych orgánov etickej samoregulácie reklamy ako aj aktuálne trendy v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie.
Informovala Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.
SITA
Schválenie nového Rokovacieho poriadku prinieslo zmeny súvisiace predovšetkým so zavedením inštitútu odvolacieho orgánu. Dotknutá osoba alebo sťažovateľ má podľa článku 11 novelizovaného rokovacieho poriadku Arbitrážnej komisie možnosť podať žiadosť o preskúmanie nálezu. Nález komisie preskúma dozorný výbor, ktorému sa na základe schválenia nového rokovacieho poriadku rozšírili kompetencie.
Zmeny v etickom kódexe sa odrazili predovšetkým v novej prepracovanej štruktúre dokumentu, rozšírených a jasných definíciách pojmov a v doplnení niektorých článkov. Zmeny sa týkajú článkov 24 Životné prostredie, 25 Spoločné princípy reklamy na produkty s reklamnými obmedzeniami alebo zákazom, článku 59 Reklama šírená elektronickou poštou a iných. Novelizovaný kódex zohľadňuje požiadavky členov RPR, členov Arbitrážnej komisie, európskych orgánov etickej samoregulácie reklamy ako aj aktuálne trendy v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie.
Informovala Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.
SITA