|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. decembra 2014
Rada PMÚ potvrdila 10-miliónovú pokutu pre železničné Cargo
Rada Protimonopolného úradu (PMÚ) SR potvrdila pokutu v auguste 2013 uloženú akciovej spoločnosti Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo).
Zdieľať
Foto: TASR
Bratislava 9. decembra (TASR) - Rada Protimonopolného úradu (PMÚ) SR potvrdila pokutu v auguste 2013 uloženú akciovej spoločnosti Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo). Rozhodnutie úradu nadobudlo právoplatnosť 5. decembra 2014. Informovala o tom dnes Andrea Wilhelmová z odboru predsedu PMÚ.
Pokutu vo výške 10,25 milióna eur podľa nej úrad uložil za to, že spoločnosť ZSSK Cargo obmedzila predaj a prenájom elektrických rušňov a tankovanie do motorových rušňov súkromným dopravcom, ktorí jej konkurovali, čím zneužila svoje dominantné postavenie v zmysle zákona o ochrane hospodárskej súťaže a Zmluvy o fungovaní EÚ. Protiprávneho konania sa spoločnosť dopustila v rokoch 2005 až 2010.
Pripomenula, že Cargo bolo v posudzovanom období dominantným hráčom na trhu nákladnej železničnej dopravy, na ktorom pôsobilo niekoľko ďalších súkromných dopravcov. Na to, aby spoločnosti mohli pôsobiť na slovenskom trhu, nevyhnutne potrebovali motorové alebo elektrické rušne. Elektrické rušne sú nákladovo efektívnejšie, ale tie, ktoré boli schopné prevádzky v podmienkach SR, mala k dispozícii prevažne ZSSK Cargo, ktorá ich však odmietla svojim konkurentom predať alebo prenajať.
Súkromní dopravcovia boli tak nútení vo zvýšenej miere používať menej efektívne motorové rušne, ktoré jazdia na naftu. Tu sa súkromní dopravcovia stretli s ďalším problémom, pretože sieť potrebných čerpacích staníc bola vo vlastníctve ZSSK Cargo, ktorá na nich súkromným dopravcom neumožňovala tankovať.
"Obe obmedzenia, teda predaj a prenájom elektrických rušňov, ako aj doplňovanie paliva do motorových rušňov, boli súčasťou jednej stratégie zameranej na vytlačenie konkurentov z trhu a udržanie si dominantného postavenia, o čom svedčia aj priame dôkazy získané úradom. Konanie Carga sťažilo súkromným dopravcom efektívne poskytovať ich služby, presadiť sa na trhu a konkurovať ZSSK Cargo," dodala Wilhelmová.
TASR sa pokúsi získať reakciu a. s. ZSSK Cargo.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR