|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. decembra 2010
R. Matoška je rád, že motorka KTM je už na ceste za oceán
Tridsaťdeväťročný slovenský motocyklový pretekár Radek Matoška sa v týchto dňoch intenzívne pripravuje na debut ...
Zdieľať
Slovenský motocyklový reprezentant Radek MatoškaFoto: SITA/SMF BRATISLAVA/POVAŽSKÁ BYSTRICA 2. decembra (WEBNOVINY) - Tridsaťdeväťročný slovenský motocyklový pretekár Radek Matoška sa v týchto dňoch intenzívne pripravuje na debut na najťažšej motoristickej súťaži sveta - na Rely Dakar 2011 v Argentíne a Čile (2. - 16. januára). Rodák zo Vsetína so slovenským pasom, ktorý sa usadil v Považskej Bystrici, bol v minulých dňoch v päťčlennej výprave Hant Logomotion Slovakia Team-u, ktorá vo francúzskom prístave Le Havre naložila na zámorskú loď motocykle KTM 450 a KTM 690 a sprievodné vozidlo.
"Kvôli odovzdávaniu techniky a montovaniu navigácie sme absolvovali 1500 kilometrov do Francúzska a späť, ale stálo to za to. Aspoň teraz už viem, že v januári budem štartovať na Rely Dakar 2011. Šance na to, aby sa mi splnil veľký sen, sú momentálne päťdesiat na päťdesiat," reagoval na otázku agentúry SITA dlhoročný slovenský reprezentant v motokrose, endure a v country crosse. "Bol som milo prekvapený z toho, ako rýchlo a bez problémov prebiehalo technické odovzdávanie motocyklov a sprievodného vozidla. Čakal som, že to bude zložitejšie. Hneď pri prvej kontrole mi vydali doklady aj so štartovným číslom 123, ktoré si ľahko zapamätám. Takže od 26. novembra oficiálne figurujem medzi účastníkmi januárovej súťaže v Argentíne a Čile," konštatoval úradujúci majster SR v enduro jednotlivcov v triede E1, ktorý sa na dakarské dobrodružstvo prihlásil už po termíne - až v septembri.
"Organizátorom Rely Dakar som v Le Havre odovzdal všetky doklady, ktoré sú pre prihlásenie na preteky nevyhnutné. Veľmi ma potešilo, že organizátori mi nerobili žiadne problémy, hoci som sa na Dakar prihlásil trochu po termíne. Či skôr povedané, dávno po uzávierke oficiálnych prihlášok... Preto by som sa chcel poďakovať najmä Andrejovi Žipajovi, manažérovi Jaroslava Katriňáka, ktorý u organizátorov loboval v môj prospech aj cez maďarského zástupcu Balásza Szalaya a tiež cez jeho francúzskych priateľov. Moju prihlášku už potvrdil aj riaditeľ súťaže Etienne Lavinge. Títo ľudia spolu s manažérom nášho Hant Logomotion Slovakia Teamu Ivanom Figurom majú najväčšiu zásluhu na tom, že prakticky na staré kolená mám šancu zažiť debut na Rely Dakar," vysvetlil štrnásťnásobný účastník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže ISDE, ktorú ako jediný Slovák dvakrát v kariére vyhral. V oboch prípadoch triumfoval v súťaži klubov.
"Zažiť na vlastnej koži legendárny Dakar, to bol môj veľký sen. Som rád, že moja rodina, manželka Zuzka a deti ma v tomto podporovali zo všetkých síl. Najmä manželka je teraz spokojná, že sa mi tento sen pomaly plní," konštatoval Radek Matoška a pokračoval: "Manželku však potešilo aj to, že motorka je už na ceste do Južnej Ameriky a ja po dlhých víkendoch, ktoré som obetoval enduru, som konečne dlhšie doma. Nejazdím na motorke, lebo ju už doma nemám. Navyše v týchto dňoch panuje na Považí už pravá zima."
Dlhoročný kolega Jaroslava Katriňáka, s ktorým štartoval na Šesťdňovej v Čile, pripomenul práve túto skúsenosť s juhoamerickými terénmi. "V Čile som jazdil Medzinárodnú šesťdňovú motocyklovú súťaž. Náročný členitý čílsky terén poznám, len neviem, či pôjdeme v tej istej oblasti ako sme jazdili Šesťdňovú," povedal Radek Matoška, ktorý v aktuálnom zimnom období už nemôže trénovať na motorke KTM 690, na ktorej pred odjazdom do Le Havre jazdil iba hodinu. "Sneh by mi pri tréningu neprekážal. Na snehu sa dá jazdiť s klincami na kolesách. To by pre mňa problém nebol. Horšie je, že teraz fúka silný vietor a na trénovanie v teréne, je už zima. Už to nie je vozenie pre radosť, už by to boli ťažké galeje... Radšej sa budem chystať pod strechou a v teple, aby som neochorel. Preto väčšinou posilňujem, chodím plávať, behám, udržujem sa v kondícii. A tiež behám za sponzormi, hľadám možnosti, ako získať peniaze na to, aby sme v Južnej Amerike mohli bez problémov fungovať. Stále nám chýbajú financie, ale nechcite odo mňa, koľko. To vám aj tak nepoviem. V tejto chvíli je rozhodujúce, že sme našli peniaze na to, aby sme do Južnej Ameriky mohli poslať motorky a sprievodné auto," spojil R. Matoška do jednej odpovede kondičné behanie s behaním za sponzormi a partnermi.
"Verím, že mesiac, ktorý nám zostáva do nášho odjazdu za oceán, ešte nejaké financie získame. V súčasnom období je to síce veľmi ťažké, ale nezdávame sa... Štartovať na Rely Dakar v slovenských farbách je určite perfektná reklama pre celý náš šport, pre celú krajinu. Aspoň takto to vnímam ja. Škoda, že to takto nevnímajú aj niektorí partneri, na ktorých sme sa obrátili o pomoc," tvrdil Matoška a pokračoval: "Nie všade nám pomohli, ale tých sponzorov a partnerov, u ktorých sme našli ústretovosť a pochopenie, si veľmi vážime. Im patrí vďaka, že na motorkách so slovenskou trikolórou pôjdu dvaja jazdci, ktorým budú servis zabezpečovať dvaja mechanici. Slovensko tak početné zastúpenie na Rely Dakar ešte nikdy v histórii nemalo. Som rád, že môžem byť súčasťou tímu Hant Logomotion Slovakia Team. Splnením mojej veľkej túžby je postaviť sa na štart tejto legendárnej súťaže."
Radek Matoška v rozhovore tiež pripomenul, že povoleným dopingom pri meraní síl s juhoamerickým terénom a s oveľa kvalitnejšími jazdcami a najmä početnejšími tímami bude najmä spomienka na to, čo všetko ľudia okolo Ivana Figuru museli pri štart na tomto legendárnom podujatí podstúpiť. "Všetci v tíme urobíme všetko pre to, aby naši mecenáši, sponzori a partneri boli spokojní. Najlepšie však bude, keď s našimi výkonmi budeme spokojní aj my - jazdci. Bude to ťažké, ale kožu lacno nepredáme. Obaja so Štefanom sme toho v enduro dosť preskákali, takže obaja také preteky ako Dakar považujeme za veľkú životnú výzvu," konštatoval Radek Matoška.
"Organizátorom Rely Dakar som v Le Havre odovzdal všetky doklady, ktoré sú pre prihlásenie na preteky nevyhnutné. Veľmi ma potešilo, že organizátori mi nerobili žiadne problémy, hoci som sa na Dakar prihlásil trochu po termíne. Či skôr povedané, dávno po uzávierke oficiálnych prihlášok... Preto by som sa chcel poďakovať najmä Andrejovi Žipajovi, manažérovi Jaroslava Katriňáka, ktorý u organizátorov loboval v môj prospech aj cez maďarského zástupcu Balásza Szalaya a tiež cez jeho francúzskych priateľov. Moju prihlášku už potvrdil aj riaditeľ súťaže Etienne Lavinge. Títo ľudia spolu s manažérom nášho Hant Logomotion Slovakia Teamu Ivanom Figurom majú najväčšiu zásluhu na tom, že prakticky na staré kolená mám šancu zažiť debut na Rely Dakar," vysvetlil štrnásťnásobný účastník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže ISDE, ktorú ako jediný Slovák dvakrát v kariére vyhral. V oboch prípadoch triumfoval v súťaži klubov.
"Zažiť na vlastnej koži legendárny Dakar, to bol môj veľký sen. Som rád, že moja rodina, manželka Zuzka a deti ma v tomto podporovali zo všetkých síl. Najmä manželka je teraz spokojná, že sa mi tento sen pomaly plní," konštatoval Radek Matoška a pokračoval: "Manželku však potešilo aj to, že motorka je už na ceste do Južnej Ameriky a ja po dlhých víkendoch, ktoré som obetoval enduru, som konečne dlhšie doma. Nejazdím na motorke, lebo ju už doma nemám. Navyše v týchto dňoch panuje na Považí už pravá zima."
Dlhoročný kolega Jaroslava Katriňáka, s ktorým štartoval na Šesťdňovej v Čile, pripomenul práve túto skúsenosť s juhoamerickými terénmi. "V Čile som jazdil Medzinárodnú šesťdňovú motocyklovú súťaž. Náročný členitý čílsky terén poznám, len neviem, či pôjdeme v tej istej oblasti ako sme jazdili Šesťdňovú," povedal Radek Matoška, ktorý v aktuálnom zimnom období už nemôže trénovať na motorke KTM 690, na ktorej pred odjazdom do Le Havre jazdil iba hodinu. "Sneh by mi pri tréningu neprekážal. Na snehu sa dá jazdiť s klincami na kolesách. To by pre mňa problém nebol. Horšie je, že teraz fúka silný vietor a na trénovanie v teréne, je už zima. Už to nie je vozenie pre radosť, už by to boli ťažké galeje... Radšej sa budem chystať pod strechou a v teple, aby som neochorel. Preto väčšinou posilňujem, chodím plávať, behám, udržujem sa v kondícii. A tiež behám za sponzormi, hľadám možnosti, ako získať peniaze na to, aby sme v Južnej Amerike mohli bez problémov fungovať. Stále nám chýbajú financie, ale nechcite odo mňa, koľko. To vám aj tak nepoviem. V tejto chvíli je rozhodujúce, že sme našli peniaze na to, aby sme do Južnej Ameriky mohli poslať motorky a sprievodné auto," spojil R. Matoška do jednej odpovede kondičné behanie s behaním za sponzormi a partnermi.
"Verím, že mesiac, ktorý nám zostáva do nášho odjazdu za oceán, ešte nejaké financie získame. V súčasnom období je to síce veľmi ťažké, ale nezdávame sa... Štartovať na Rely Dakar v slovenských farbách je určite perfektná reklama pre celý náš šport, pre celú krajinu. Aspoň takto to vnímam ja. Škoda, že to takto nevnímajú aj niektorí partneri, na ktorých sme sa obrátili o pomoc," tvrdil Matoška a pokračoval: "Nie všade nám pomohli, ale tých sponzorov a partnerov, u ktorých sme našli ústretovosť a pochopenie, si veľmi vážime. Im patrí vďaka, že na motorkách so slovenskou trikolórou pôjdu dvaja jazdci, ktorým budú servis zabezpečovať dvaja mechanici. Slovensko tak početné zastúpenie na Rely Dakar ešte nikdy v histórii nemalo. Som rád, že môžem byť súčasťou tímu Hant Logomotion Slovakia Team. Splnením mojej veľkej túžby je postaviť sa na štart tejto legendárnej súťaže."
Radek Matoška v rozhovore tiež pripomenul, že povoleným dopingom pri meraní síl s juhoamerickým terénom a s oveľa kvalitnejšími jazdcami a najmä početnejšími tímami bude najmä spomienka na to, čo všetko ľudia okolo Ivana Figuru museli pri štart na tomto legendárnom podujatí podstúpiť. "Všetci v tíme urobíme všetko pre to, aby naši mecenáši, sponzori a partneri boli spokojní. Najlepšie však bude, keď s našimi výkonmi budeme spokojní aj my - jazdci. Bude to ťažké, ale kožu lacno nepredáme. Obaja so Štefanom sme toho v enduro dosť preskákali, takže obaja také preteky ako Dakar považujeme za veľkú životnú výzvu," konštatoval Radek Matoška.