|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. decembra 2015
R. FICO: Zdá sa, že ponuka na obchvat Bratislavy je mimoriadne dobrá
Na snímke predseda strany SMER-SD Robert Fico.
Zdieľať
Na snímke predseda strany SMER-SD Robert Fico. Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 8. decembra (TASR) - Zdá sa, že ponuka na výstavbu obchvatu Bratislavy je mimoriadne dobrou ponukou. Uviedol to dnes na diskusnom fóre Hospodárskych novín HNClub predseda vlády SR Robert Fico (Smer-SD) v reakcii na pondelňajšie (7. 1.) zverejnenie výsledkov tendra rezortom dopravy.Podľa premiéra nie je totiž dostatok zdrojov na dokončenie kvalitných ciest na Slovensku. "Ak sa spýtate ministra dopravy na to, koľko peňazí by sme potrebovali na dokončenie všetkých rýchlostných ciest a ciest prvej triedy, rovno povie, že 8 miliárd eur. Toľko však nemáme, preto sa kombinácia štátnych zdrojov, zdrojov z európskych fondov a PPP projektov zdá byť najvhodnejšia," zdôraznil premiér.
Pripomenul, že výhodou PPP projektov pri diaľniciach je to, že pri nich staviteľ a prevádzkovateľ "nedostane ani euro dovtedy, pokiaľ nie je dielo odovzdané a skolaudované". Ďalšou výhodou tohto spôsobu výstavby je, že diaľničné dielo sa musí po 30 rokoch odovzdať do vlastníctva štátu v takej istej kvalite, v akej bolo pred 30 rokmi postavené. "My teda nezatracujeme PPP projekty, lebo máme dobrú skúsenosť s projektom R1," dodal Fico.
Minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) v pondelok na tlačovej konferencii informoval, že cenové ponuky na výstavbu obchvatu Bratislavy sú známe. Najnižšiu cenu za projekt ponúka združenie firiem vedené spoločnosťou Cintra, ktoré by vedelo obchvat postaviť pri ročnej splátke 56,72 milióna eur za 4,25 roka. V poradí druhú najnižšiu cenu predložilo v súťaži konzorcium firiem vedené spoločnosťou Vinci, ktoré by obchvat postavilo pri požadovanej ročnej splátke vo výške 69,01 milióna eur a obchvat by stavalo 3,5 roka. Tretiu najlacnejšiu ponuku dalo združenie firiem pod vedením spoločnosti Hochtief, ktoré by požadovalo od štátu ročnú splátku vo výške 76,78 milióna eur a dĺžku výstavby stanovilo na 4 roky. Konzorcium vedené firmou Strabag navrhlo v súťaži ročnú splátku na úrovni 91,04 milióna eur a cestu by stavalo 4,75 roka.
Predpokladané stavebné náklady na projekt boli pritom podľa štúdie realizovateľnosti vo výške 1,325 miliardy eur a celková odhadovaná cena zákazky aj s 30-ročnou prevádzkou sa predpokladala na úrovni 4,53 miliardy eur. Ročná splátka sa mala podľa štúdie pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur.
Obchvat Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Jeho výstavba by sa podľa predpokladov mala začať v roku 2016.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR