|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. júna 2016
R. AUXT: V rokoch 2023-2024 bude nutná druhá rúra v tuneli Branisko
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) by sa chcela viac sústrediť na cestné stavby, ktoré Slovensko v súčasnosti potrebuje riešiť. Chce sa teda zamerať na úseky, kde je ...
Zdieľať
Branisko Foto: TASR/AP
Bratislava 10. júna (TASR) – Národná diaľničná spoločnosť (NDS) by sa chcela viac sústrediť na cestné stavby, ktoré Slovensko v súčasnosti potrebuje riešiť. Chce sa teda zamerať na úseky, kde je najvyššia intenzita dopravy. To je podľa zastupujúceho generálneho riaditeľa NDS Róberta Auxta napríklad prípad diaľnice D3 na severe Slovenska, kde sú denné intenzity aj cez 30.000 áut.Diaľničiari sa však chcú pozrieť aj na úseky diaľnic, o ktorých sa doteraz veľmi nediskutovalo. Napríklad na tunel Branisko na diaľnici D1, ktorý funguje s jednou tunelovou rúrou. Bude ho totiž potrebné rozšíriť. "Momentálne to vychádza tak, že v roku 2023 – 2024 by ďalšia rúra bola nutná," odhadol Auxt na štvrtkovom (9. 6.) Stretnutí lídrov slovenského stavebníctva. Tunel Branisko je dlhý takmer 5 kilometrov a v prevádzke je od roku 2003. Cez pravú tunelovú rúru prechádza momentálne doprava obojsmerne.
V určení priorít a zoptimalizovaní výdavkov by mal NDS pomôcť predovšetkým koncept hodnota za peniaze (value for money). Diaľničiari ho chcú využívať nielen pri veľkých projektoch, ale chcú ho zaviesť skoro do dennej praxe. "Sľubujeme si od toho, že vieme zoptimalizovať a prioritizovať v podstate aj menšie projekty," opísal Auxt. Napríklad práce spojené s prípravou a projektovaním stavieb.
NDS totiž súčasne vykupuje pozemky pod viacerými stavbami a aj takými, ktoré sa nebudú stavať ani v najbližších piatich či desiatich rokoch. "A práve tieto zdroje sa dajú použiť napríklad v iných projektoch, ktoré sú možno prioritnejšie a dajú sa realizovať rýchlejšie," dodal. Diaľničná spoločnosť chce tiež vo väčšej miere využívať vlastné zdroje, ako sú príjmy z mýta či elektronických diaľničných známok. Dôvodom je aj fakt, že eurofondy na diaľnice už nebudú také ako v minulosti.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR