|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. novembra 2017
PSA potrebuje zvýšiť konkurencieschopnosť britskej dcéry Vauxhall
Snímka montážnej linky výrobného závodu automobilky PSA Groupe Slovakia v Trnave.
Zdieľať
Snímka montážnej linky výrobného závodu automobilky PSA Groupe Slovakia v Trnave. Foto: TASR/Lukáš Grinaj
Paríž/Londýn 12. novembra (TASR) - Francúzska automobilová skupina PSA chce, aby jej britská dcéra Vauxhall (ktorú získala spolu s Opelom od amerického koncernu General Motors, GM) urobila veľký skok vpred v konkurencieschopnosti, čím by sa vyrovnali potenciálne riziká, ktoré predstavuje brexit.Výrobné náklady v britských závodoch Vauxhall sú približne dvakrát vyššie ako v domácich továrňach francúzskej automobilky. To predstavuje vážnu prekážku, a to nielen v prípade tzv. tvrdého, ale aj mäkkého brexitu, upozornil Carlos Tavares, generálny riaditeľ PSA.
Ak Spojené kráľovstvo dosiahne obchodnú dohodu s Európskou úniou (EÚ) po svojom odchode z bloku, budú musieť byť britské závody schopné konkurovať rivalom na kontinente. A v prípade, že sa Londýn s Bruselom nedohodnú, Vauxhall bude súperiť o podiel na trhu so zámorskými automobilkami, upozornil Tavares.
Oživenie značky Vauxhall je pravdepodobne najväčšou výzvou v rámci ambicióznych plánov skupiny PSA s bývalou európskou divíziou GM, ktorú získala začiatkom tohto roka za 2,2 miliardy eur.
A zatiaľ čo v prípade automobilky Opel má vyhliadky na export jeho vozidiel na viac ako 20 nových trhov, Vauxhall zostáva spätý s britským trhom, čo vyvoláva otázky o jeho budúcnosti.
"Zbavte sa značky Vauxhall," odporučil Max Warburton, analytik spoločnosti Sanford C Bernstein. "Dokonca aj tí najväčší stúpenci brexitu by si radšej kúpili nemecké auto," tvrdil a upozornil, že v roku 2017 nie je vo svete priestor pre značku, ktorá má len jeden trh.
Na ilustráciu toho, aká slabá je táto značka, analytik opísal situáciu na nedávnom motoristickom podujatí v Británii, Goodwood Festival Speed, kde autá firmy Vauxhall neupútali pozornosť žiadneho okoloidúceho, napriek veľkému stánku a rôznym hrám. To bolo v ostrom kontraste s automobilkou Ford, ktorá mala na podujatí oveľa menší stánok.
Tavares s ním ale nesúhlasí a tvrdí, že je dôležité, aby sa značka rozvíjala s odkazom na svoje dlhoročné dedičstvo a znova si získala britských spotrebiteľov.
"Považujem spoločnosť Vauxhall za majetok a nie za trest," povedal.
Firma Vauxhall bola založená v roku 1857 a v roku 1903 začala vyrábať autá. Od 80. rokov minulého storočia boli jej autá z veľkej časti totožné s modelmi firmy Opel.
Vauxhall vlastní továreň v Ellesmere Port v Anglicku, ktorá vyrába modely Astra hatchback a kombi, rovnako ako závod v Lutone pri Londýne, ktorý vyrába dodávky.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR