|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. decembra 2015
PSA Peugeot chce zvyšovať podiel lokálnych dodávateľov
Na snímke predstavované priestory výstupnej kontroly kvality v rámci podujatia Media day vo výrobnom závode automobilky PSA Peugeot Citroen v Trnave vo štvrtok 3. decembra 2015.
Zdieľať
Na snímke predstavované priestory výstupnej kontroly kvality v rámci podujatia Media day vo výrobnom závode automobilky PSA Peugeot Citroen v Trnave vo štvrtok 3. decembra 2015. Foto: TASR/Lukáš Grinaj
Trnava 3. decembra (TASR) – Nové vozidlo triedy B z radu Citroën, ktorého výrobu by mala rozbehnúť trnavská automobilka PSA Peugeot Citroën Slovakia v závere budúceho roka, jej pomôže naplniť víziu ročnej produkcie 360.000 vozidiel už v nasledujúcich rokoch. Za rok 2015 by ich malo z výrobných pásov podľa predpokladov vyjsť 302.000. V porovnaní s rokom 2014 zaznamenal trnavský závod nárast produkcie zhruba o 18 %. Podľa slov generálneho riaditeľa Remi Girardona je to najmä zásluhou „face liftingu“ vozidla modelu Peugeot 208, ktorý je v súčasnosti štvrtým najpredávanejším v rámci segmentu B - malých a stredných vozidiel v Európe.
Pred desiatimi rokmi začínala automobilka s produkciou 52.000 áut za rok, o päť rokov neskôr v roku 2011 to bolo 178.000 áut. "Pesimistický odhad pre rok 2016 je 290.000, vzrast by mal prísť po uvedení nového modelu, ktorý sa bude vyrábať výlučne v Trnave," povedal Girardon. PSA Peugeot Citroën Slovakia chce zároveň zvyšovať podiel lokálnych dodávateľov.
Pri modeli C3 Picasso je ich podiel 35 %, 44 % pri modeli Peugeot 208, pri novom modeli by malo byť až 86 % dodávateľov zo Slovenska, strednej a východnej Európy a podiel by chceli v Trnave i naďalej zvyšovať. Závod poskytol pozemky, ktoré boli pôvodné uvažované na rozšírenie výroby, práve dodávateľským firmám. Jeden závod na výrobu plastových komponentov je už vo výstavbe, pribudnúť môžu ďalší. Do projektu spustenia výroby nového auta plánuje koncern vložiť okolo 300 miliónov eur, z toho priamo v Trnave viac ako 80 miliónov eur.
Automobilka, ktorá na budúci rok oslávi 10. výročie otvorenia, zamestnáva v súčasnosti 3500 pracovníkov. Generálny riaditeľ nevylúčil nové opatrenia v rámci nábehu nového modelu, vrátane pridania ďalšej pracovnej zmeny.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR