|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. apríla 2009
Prvý úsek v rámci PPP projektov R1 Nitra - Tekovské Nemce, ktorý naprojektovala spoločnosť DOPRAVOPROJEKT, a.s., sa začína stavať
Prvý úsek dopravnej infraštruktúry realizovaný prostredníctvom PPP projektov na Slovensku sa začal stavať. Na trase od Nitry po Tekovské Nemce sa 3. apríla 2009 začala slávnostným poklepaním ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. apríla (WN/PR) - Prvý úsek dopravnej infraštruktúry realizovaný prostredníctvom PPP projektov na Slovensku sa začal stavať. Na trase od Nitry po Tekovské Nemce sa 3. apríla 2009 začala slávnostným poklepaním základného kameňa výstavba úseku rýchlostnej cesty R1 Nitra – Selenec – Beladice – Tekovské Nemce a severného obchvatu Banskej Bystrice. Projekt tohto 51, 5 km dlhého úseku vznikol v DOPRAVOPROJEKTe, a.s., najväčšej projektovej a inžiniersko-konzultačnej spoločnosti na Slovensku. Na slávnostnom podujatí sa zúčastnili predstavitelia Vlády SR, Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii SR, Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., spoločnosti DOPRAVOPROJEKT, a.s. a zástupcovia koncesionára, spoločnosti Granvia a Granvia Construction.
Spoločnosť DOPRAVOPROJEKT, a.s. sa intenzívne venuje projektovaniu úsekov zaradených do balíkov verejno-súkromného partnerstva (PPP). „Z celkovo 13 úsekov zahrnutých do troch balíkov PPP vyprojektoval DOPRAVOPROJEKT pre zadávateľa Národnú diaľničnú spoločnosť, a.s. až osem náročných úsekov a v súčasnosti vykonáva na uvedené projekty inžiniersku činnosť, ktorá spočíva v rozsahu vybavenia právoplatného stavebného povolenia,“ uviedol za projektanta predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DOPRAVOPROJEKTu Ing. arch. Gabriel Koczkáš.
Ako dodal, tento projekt výstavby rýchlostnej cesty patrí z technického hľadiska k veľmi vhodným úsekom pre PPP projekty. „Úsek však nebude jednoduchým projektom a na všetky na ňom sa podieľajúce subjekty bude čakať veľa výziev, od geotechnických problémov rôzneho charakteru až po výstavbu v zastavaných územiach Nitry a Banskej Bystrice,“ skonštatoval Koczkáš.
Predmetný úsek rýchlostnej cesty R1 pozostáva zo štyroch častí, a to Nitra, západ – Selenec, Selenec – Beladice, Beladice – Tekovské Nemce a severný obchvat Banskej Bystrice.
Úsek R1 Nitra, západ - Selenec kategórie 22,5/120 (100) má dĺžku 12,590 km. Nachádza sa na ňom 12 mostných objektov, z ktorých deväť je na rýchlostnej ceste, jeden v križovatke Lehota a dva nad rýchlostnou cestou. Najväčší z nich má dĺžku 1 163,0 m a je zároveň najdlhším mostom celého projektu. Na predmetnom úseku rýchlostnej cesty sa nachádza 2,5 km oporných a zárubných múrov. dve mimoúrovňové križovatky, Čermáň a Lehota a Stredisko správy a údržby rýchlostných ciest (SSÚR).
Úsek R1 Selenec - Beladice dĺžky 18,967 km je najdlhším úsekom v tomto projekte. Je navrhnutý v kategórii 22,5/100. Prepojenie s jestvujúcim komunikačným systémom zabezpečujú dve mimoúrovňové križovatky „Selenec“ a „Beladice“. V navrhovanom úseku rýchlostnej cesty sa nachádza spolu 21 trvalých mostných objektov, z ktorých je 12 priamo na rýchlostnej ceste. Hneď na začiatku úseku sa nachádza niekoľko dlhých mostov, z ktorých najdlhší má 950 m. Na úseku sa bude nachádzať takmer 14 km protihlukových stien.
Cesta R1 Beladice – Tekovské Nemce je navrhnutá ako smerovo rozdelená cesta pre motorové vozidlá kategórie 22,5/100. Jestvujúca cestná sieť je prepojená na navrhovanú R1 v dvoch mimoúrovňových križovatkách a to Tesárske Mlyňany a Čaradice. Rýchlostná cesta viacnásobne križuje existujúce dopravné trasy - cesty III. triedy, a železničnú trať Zlaté Moravce - Kozárovce. Mimoúrovňové kríženie trasy rýchlostnej cesty R1 s prírodnými i umelými prekážkami zabezpečia navrhované mostné konštrukcie v počte 24 objektov s celkovou plochou 22.385m2 . Na konci úseku sa bude nachádzať
Poslednou časťou úseku je severný obchvat Banskej Bystrice, ktorý rieši v novom koridore severnej tangenty intravilánu Banskej Bystrice pokračovanie trasy rýchlostnej cesty R1 po východný okraj mesta, odkiaľ bude trasa R1 výhľadovo pokračovať v smere na Slovenskú Ľupču – Korytnicu – Ružomberok s prepojením na diaľnicu D1. Jeho dĺžka je 5,672 km. Územie, ktorým bude prechádzať sa vyznačuje veľkou morfologickou členitosťou s prevýšeniami terénu viac ako 55 m a zložitou geotektonickou skladbou.
Prepojenie miestneho komunikačného systému na trasu rýchlostnej cesty R1 - severného obchvatu zabezpečia štyri mimoúrovňové križovatky a takmer desiatka úrovňových križovatiek. Súčasťou stavby je 24 nových mostných objektov s celkovou dĺžkou 1 709 m a 4,15 km protihlukových stien.
Spoločnosť DOPRAVOPROJEKT, a.s. sa intenzívne venuje projektovaniu úsekov zaradených do balíkov verejno-súkromného partnerstva (PPP). „Z celkovo 13 úsekov zahrnutých do troch balíkov PPP vyprojektoval DOPRAVOPROJEKT pre zadávateľa Národnú diaľničnú spoločnosť, a.s. až osem náročných úsekov a v súčasnosti vykonáva na uvedené projekty inžiniersku činnosť, ktorá spočíva v rozsahu vybavenia právoplatného stavebného povolenia,“ uviedol za projektanta predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DOPRAVOPROJEKTu Ing. arch. Gabriel Koczkáš.
Ako dodal, tento projekt výstavby rýchlostnej cesty patrí z technického hľadiska k veľmi vhodným úsekom pre PPP projekty. „Úsek však nebude jednoduchým projektom a na všetky na ňom sa podieľajúce subjekty bude čakať veľa výziev, od geotechnických problémov rôzneho charakteru až po výstavbu v zastavaných územiach Nitry a Banskej Bystrice,“ skonštatoval Koczkáš.
Predmetný úsek rýchlostnej cesty R1 pozostáva zo štyroch častí, a to Nitra, západ – Selenec, Selenec – Beladice, Beladice – Tekovské Nemce a severný obchvat Banskej Bystrice.
Úsek R1 Nitra, západ - Selenec kategórie 22,5/120 (100) má dĺžku 12,590 km. Nachádza sa na ňom 12 mostných objektov, z ktorých deväť je na rýchlostnej ceste, jeden v križovatke Lehota a dva nad rýchlostnou cestou. Najväčší z nich má dĺžku 1 163,0 m a je zároveň najdlhším mostom celého projektu. Na predmetnom úseku rýchlostnej cesty sa nachádza 2,5 km oporných a zárubných múrov. dve mimoúrovňové križovatky, Čermáň a Lehota a Stredisko správy a údržby rýchlostných ciest (SSÚR).
Úsek R1 Selenec - Beladice dĺžky 18,967 km je najdlhším úsekom v tomto projekte. Je navrhnutý v kategórii 22,5/100. Prepojenie s jestvujúcim komunikačným systémom zabezpečujú dve mimoúrovňové križovatky „Selenec“ a „Beladice“. V navrhovanom úseku rýchlostnej cesty sa nachádza spolu 21 trvalých mostných objektov, z ktorých je 12 priamo na rýchlostnej ceste. Hneď na začiatku úseku sa nachádza niekoľko dlhých mostov, z ktorých najdlhší má 950 m. Na úseku sa bude nachádzať takmer 14 km protihlukových stien.
Cesta R1 Beladice – Tekovské Nemce je navrhnutá ako smerovo rozdelená cesta pre motorové vozidlá kategórie 22,5/100. Jestvujúca cestná sieť je prepojená na navrhovanú R1 v dvoch mimoúrovňových križovatkách a to Tesárske Mlyňany a Čaradice. Rýchlostná cesta viacnásobne križuje existujúce dopravné trasy - cesty III. triedy, a železničnú trať Zlaté Moravce - Kozárovce. Mimoúrovňové kríženie trasy rýchlostnej cesty R1 s prírodnými i umelými prekážkami zabezpečia navrhované mostné konštrukcie v počte 24 objektov s celkovou plochou 22.385m2 . Na konci úseku sa bude nachádzať
Poslednou časťou úseku je severný obchvat Banskej Bystrice, ktorý rieši v novom koridore severnej tangenty intravilánu Banskej Bystrice pokračovanie trasy rýchlostnej cesty R1 po východný okraj mesta, odkiaľ bude trasa R1 výhľadovo pokračovať v smere na Slovenskú Ľupču – Korytnicu – Ružomberok s prepojením na diaľnicu D1. Jeho dĺžka je 5,672 km. Územie, ktorým bude prechádzať sa vyznačuje veľkou morfologickou členitosťou s prevýšeniami terénu viac ako 55 m a zložitou geotektonickou skladbou.
Prepojenie miestneho komunikačného systému na trasu rýchlostnej cesty R1 - severného obchvatu zabezpečia štyri mimoúrovňové križovatky a takmer desiatka úrovňových križovatiek. Súčasťou stavby je 24 nových mostných objektov s celkovou dĺžkou 1 709 m a 4,15 km protihlukových stien.