|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. apríla 2017
Prvý ročník kurzu tzv. mäkkých zručností má pomôcť vo firemnej praxi
Medzi najmenej rozvinuté kompetencie čerstvých absolventov škôl vstupujúcich na pracovný trh patria tzv. mäkké zručnosti. Fórum centier podnikových služieb (BSCF) pod ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 12. apríla (TASR) – Medzi najmenej rozvinuté kompetencie čerstvých absolventov škôl vstupujúcich na pracovný trh patria tzv. mäkké zručnosti. Fórum centier podnikových služieb (BSCF) pod hlavičkou Americkej obchodnej komory (AmCham) v SR preto zorganizovalo prvý ročník intenzívneho kurzu Zručnosti pre úspech – z univerzity do praxe. Zúčastnilo sa ho 25 študentov piateho ročníka inžinierskeho stupňa Fakulty podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. TASR o tom informovala Natália Spodniak z Americkej obchodnej komory.Ako uviedla, firmy na Slovensku a predovšetkým centrá zdieľaných služieb chcú pomôcť pri reforme vzdelávania. Preto rozširujú študijné programy škôl formou špeciálnych interaktívnych kurzov, akým bol aj kurz Zručnosti pre úspech – z univerzity do praxe. Lektori z firiem Dell, IBM, Johnson Controls International, Lenovo, PriceWaterhouseCoopers (PwC) a Siemens na ňom študentom počas šiestich týždňov predstavili témy ako Manažment času, Práca v tíme, Verbálna a neverbálna komunikácia, Riešenie konfliktov na pracovisku, Prezentačné zručnosti a Spätná väzba.
"Tvorivosť, spolupráca, kritické rozhodovanie a vedenie sú na modernom pracovisku stále cennejšie než čisto technické znalosti. S rastúcim počtom úloh, ktoré vykonávajú počítače a roboty, sú mäkké zručnosti tým, čo zamestnávatelia hľadajú stále viac. Vysokoškolské štúdium má tendenciu sústrediť sa na špecifickú oblasť, no v centrách zdieľaných služieb požadujeme univerzálny súbor zručností, ktoré možno prispôsobiť v každej situácii, v každom odvetví, pre každého klienta," vysvetlil podpredseda BSCF Paul Burt. Podľa neho je ľudské správanie to, čo určuje kvalitu a výsledok tímovej práce, na kurzoch preto ponúkajú praktické skúsenosti a nástroje pre životný úspech vnútri aj mimo pracoviska.
Podľa slov Vandy Šinkovej zo spoločnosti PwC kurz rozvíjal základné mäkké zručnosti, potrebné pre úspešný štart v náročnom firemnom prostredí. "O miléniovej generácii sa toho popísalo veľa, preto ma veľmi príjemne prekvapil úprimný záujem o osobný rozvoj, aktivita a snaha zobrať si z jednotlivých stretnutí čo najviac. Výborne fungovali všetky aktivity, diskusie a hranie rolí," priblížila Šinková.
Viacerí študenti ocenili, že hodiny boli prakticky orientované. "Dozvedela som sa veľa nových informácií, ktoré viem aplikovať do praxe. Veľmi si cením príklady z bežného pracovného života, ktoré mi lepšie pomohli pochopiť konkrétne problémy a možnosti ich riešenia," povedala študentka Katarína.
Sektor centier podnikových služieb na Slovensku vytvára pracovné príležitosti pre vyše 40.000 pracovníkov a svoje služby dodáva po celom svete. Podľa prieskumu AmCham medzi 26 centrami zdieľaných služieb združených v BSCF vyplynulo, že hlavnou motiváciou ich pôsobenia na Slovensku je dostupnosť vysokokvalifikovanej, flexibilnej a jazykovo vybavenej pracovnej sily.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR