|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. decembra 2010
Prvý poschodový vlak Katarína začne jazdiť v nedeľu
Tagy: vlak Katarína
Trojvozová nízkopodlažná vlaková súprava dosahujúca maximálnu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu má 307 miest na sedenie, ako aj štyri miesta pre vozíky s imobilnými cestujúcimi, ktorí môžu nastupovať cez špeciálnu ...
Zdieľať
Trojvozová nízkopodlažná vlaková súprava dosahujúca maximálnu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu má 307 miest na sedenie, ako aj štyri miesta pre vozíky s imobilnými cestujúcimi, ktorí môžu nastupovať cez špeciálnu plošinu.Foto: SITA/Nina Bednáriková
BRATISLAVA 9. decembra (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) zaraďuje do osobnej dopravy prvý z desiatich nových poschodových elektrických vlakov. Vo štvrtok absolvoval vlak s menom Katarína prezentačnú jazdu z bratislavskej Hlavnej stanice do Devínskej Novej Vsi a späť. Na prvú riadnu cestu sa vydá z Trenčína do Žiliny v nedeľu 12. decembra, keď začne na železnici platiť nový cestovný poriadok. Vlak v hodnote 9,62 mil. eur vyrobila česká spoločnosť Škoda Vagonka, a.s. Ostrava, jeho dodanie je financované z prostriedkov Európskej únie, štátneho rozpočtu a Železničnej spoločnosti Slovensko. Trojvozová nízkopodlažná vlaková súprava dosahujúca maximálnu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu má 307 miest na sedenie, ako aj štyri miesta pre vozíky s imobilnými cestujúcimi, ktorí môžu nastupovať cez špeciálnu plošinu.
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ pred prezentačnou jazdou vlaku informoval, že desať poschodových vlakov začne premávať po slovenských železniciach postupne v rokoch 2011 a 2012. "Budú premávať v prímestskej a regionálnej doprave pri Bratislave, Trenčíne, Žiline, Košiciach, Liptovskom Mikuláši až po Čiernu nad Tisou. Sú to naozaj pohodlné a moderné vlaky, ktoré boli vyrobené v susednej Českej republike a sú aj symbolom doby z hľadiska služieb, upravené napríklad pre postihnutých alebo nevidiacich, čo naše vlaky doteraz nemali," povedal Figeľ. V najbližších rokoch bude podľa neho obnovená štvrtina vlakov osobnej dopravy v hodnote 177 mil. eur. Ako pripomenul, niektoré rýchliky začnú v nedeľu pravidelne premávať pri Bratislave rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, čo je výsledkom modernizácie tratí aj novej situácie na Slovensku, ktorú chce rezort dopravy postupne rozvíjať. Minister v súvislosti s odovzdaním nového vlaku vyslovil nádej, že po železnici bude cestovať čoraz viacej ľudí. Vlak pred prvou cestou požehnal vojenský ordinár monsignor František Rábek.
Poschodový vlak Katarína bude podľa generálneho riaditeľa ZSSK Pavla Kravca nasadený na trati Žilina - Košice - Čierna nad Tisou. "Možno po 30 rokoch je to návrat k systému poschodových súprav, ktoré slúžia na prímestskú dopravu. Na bývalých tratiach ČSD jazdili nemecké súpravy takéhoto typu," pripomenul Kravec pre agentúru SITA. Nový vlak bude podľa neho zatiaľ jazdiť na spomínanej trase, bude však zachádzať aj do Trenčína, Liptovského Mikuláša a Čadce. "Keď cestujúci zistia, že môžu dôjsť na stanicu, odstaviť auto a sadnúť si do pohodlného, rýchleho dopravného prostriedku a bez problémov sa dostať do hlavného mesta alebo cieľa, príde viac cestujúcich. Ale musíme pre to vytvárať podmienky," uviedol Kravec o možnosti zvýšenia záujmu o cestovanie na železnici v nových moderných vlakoch. Meno prvého prevzatého vlaku je podľa neho symbolické, keďže patrónkou slovenských železničiarov je sv. Katarína Alexandrijská. "Vzniklo to spontánne, ale je to aj trochu symbolické. Keď máme patrónku Katarínu, tak aj táto súprava sa volá Katarína. Môžem už dnes povedať, že ďalšia súprava sa bude volať Lucia," dodal Kravec s tým, že toto meno navrhol minister Figeľ.
V budúcom roku ZSSK prevezme päť elektrických poschodových vlakových súprav a v roku 2012 zvyšné štyri. Vlaky podobného typu push-pull, čiže ťahaný-tlačený, začnú premávať v budúcom roku na trati Nové Zámky - Leopoldov - Bratislava. Počet vlakov push-pull dosiahne takisto desať - v budúcom roku majú byť dodané tri súpravy tohto typu, v roku 2012 štyri a v roku 2013 ešte tri súpravy.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave, eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.
BRATISLAVA 9. decembra (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) zaraďuje do osobnej dopravy prvý z desiatich nových poschodových elektrických vlakov. Vo štvrtok absolvoval vlak s menom Katarína prezentačnú jazdu z bratislavskej Hlavnej stanice do Devínskej Novej Vsi a späť. Na prvú riadnu cestu sa vydá z Trenčína do Žiliny v nedeľu 12. decembra, keď začne na železnici platiť nový cestovný poriadok. Vlak v hodnote 9,62 mil. eur vyrobila česká spoločnosť Škoda Vagonka, a.s. Ostrava, jeho dodanie je financované z prostriedkov Európskej únie, štátneho rozpočtu a Železničnej spoločnosti Slovensko. Trojvozová nízkopodlažná vlaková súprava dosahujúca maximálnu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu má 307 miest na sedenie, ako aj štyri miesta pre vozíky s imobilnými cestujúcimi, ktorí môžu nastupovať cez špeciálnu plošinu.
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ pred prezentačnou jazdou vlaku informoval, že desať poschodových vlakov začne premávať po slovenských železniciach postupne v rokoch 2011 a 2012. "Budú premávať v prímestskej a regionálnej doprave pri Bratislave, Trenčíne, Žiline, Košiciach, Liptovskom Mikuláši až po Čiernu nad Tisou. Sú to naozaj pohodlné a moderné vlaky, ktoré boli vyrobené v susednej Českej republike a sú aj symbolom doby z hľadiska služieb, upravené napríklad pre postihnutých alebo nevidiacich, čo naše vlaky doteraz nemali," povedal Figeľ. V najbližších rokoch bude podľa neho obnovená štvrtina vlakov osobnej dopravy v hodnote 177 mil. eur. Ako pripomenul, niektoré rýchliky začnú v nedeľu pravidelne premávať pri Bratislave rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, čo je výsledkom modernizácie tratí aj novej situácie na Slovensku, ktorú chce rezort dopravy postupne rozvíjať. Minister v súvislosti s odovzdaním nového vlaku vyslovil nádej, že po železnici bude cestovať čoraz viacej ľudí. Vlak pred prvou cestou požehnal vojenský ordinár monsignor František Rábek.
Poschodový vlak Katarína bude podľa generálneho riaditeľa ZSSK Pavla Kravca nasadený na trati Žilina - Košice - Čierna nad Tisou. "Možno po 30 rokoch je to návrat k systému poschodových súprav, ktoré slúžia na prímestskú dopravu. Na bývalých tratiach ČSD jazdili nemecké súpravy takéhoto typu," pripomenul Kravec pre agentúru SITA. Nový vlak bude podľa neho zatiaľ jazdiť na spomínanej trase, bude však zachádzať aj do Trenčína, Liptovského Mikuláša a Čadce. "Keď cestujúci zistia, že môžu dôjsť na stanicu, odstaviť auto a sadnúť si do pohodlného, rýchleho dopravného prostriedku a bez problémov sa dostať do hlavného mesta alebo cieľa, príde viac cestujúcich. Ale musíme pre to vytvárať podmienky," uviedol Kravec o možnosti zvýšenia záujmu o cestovanie na železnici v nových moderných vlakoch. Meno prvého prevzatého vlaku je podľa neho symbolické, keďže patrónkou slovenských železničiarov je sv. Katarína Alexandrijská. "Vzniklo to spontánne, ale je to aj trochu symbolické. Keď máme patrónku Katarínu, tak aj táto súprava sa volá Katarína. Môžem už dnes povedať, že ďalšia súprava sa bude volať Lucia," dodal Kravec s tým, že toto meno navrhol minister Figeľ.
V budúcom roku ZSSK prevezme päť elektrických poschodových vlakových súprav a v roku 2012 zvyšné štyri. Vlaky podobného typu push-pull, čiže ťahaný-tlačený, začnú premávať v budúcom roku na trati Nové Zámky - Leopoldov - Bratislava. Počet vlakov push-pull dosiahne takisto desať - v budúcom roku majú byť dodané tri súpravy tohto typu, v roku 2012 štyri a v roku 2013 ešte tri súpravy.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave, eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.
Tagy: vlak Katarína