|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. marca 2015
Prvý kotúčikový toaletný papier z čias Československa má stále úspech
Biela labuť, ako symbol tradície a čistoty, sa používa už viac ako 100 rokov a skrýva sa za ňou história výroby papiera v Harmanci v okrese Banská Bystrica, ktorá ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Harmanec 22. marca (TASR) – Biela labuť, ako symbol tradície a čistoty, sa používa už viac ako 100 rokov a skrýva sa za ňou história výroby papiera v Harmanci v okrese Banská Bystrica, ktorá siaha až do roku 1829. Logo dnešnej SHP Group (Slovak Hygienic Paper Group), nadnárodnej skupiny združujúcej štyri výrobné – zo slovenských ešte SHP Slavošovce s tradíciou výroby siahajúcou až do roku 1817 - a štyri obchodné spoločnosti papierovej hygieny, je najstaršou registrovanou a dodnes udržiavanou ochrannou známkou na Slovensku. Od roku 1910, keď bola oficiálne zaregistrovaná v obchodnej komore v Banskej Bystrici, prešlo logo viacerými grafickými zmenami.Výroba hygienických papierov pod značkou Hermandol a Hartipa sa v niekdajších Harmaneckých papierňach začala na prelome 19. a 20. storočia. Najprv skladaný toaletný papier (pod obchodnou značkou Hermandol), neskôr ručne rezané papierové obrúsky. Počas druhej svetovej vojny sa sortiment rozšíril o výrobu dámskych vložiek a detských plienok z buničitej vaty.
"Jedným zo súčasných symbolov dlhoročnej histórie a tradície spoločnosti SHP Group je prvý kotúčikový toaletný papier v bývalom Československu, ktorý je dodnes známy pod značkou Harmasan. Harmanecká papiereň ho ako prvá na území bývalého Československa začala vyrábať v roku 1972. Aj napriek tomu, že značka začala svoj príbeh v minulom storočí, má stále silné povedomie," uviedol pre TASR Pavol Mišura, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva SHP Harmanec, respektíve SHP skupiny.
Podľa neho dôkazom toho je aj skutočnosť, že ide o jeden z najpredávanejších značkových jednovrstvových sólo kotúčikov v Slovenskej a Českej republike a v spontánnej znalosti značiek si vo svojej kategórii drží aj dnes poprednú pozíciu.
"Súčasná hodnota značky tak predstavuje potenciál pre jej ďalší rozvoj, ktorý naša spoločnosť vníma," zdôraznil Mišura s tým, že ich ochranná známka zvíťazila v celoslovenskej súťaži Logotyp Slovakia 2002 v kategórii Najstaršie logo.
Papiereň v Harmanci vybudoval v roku 1829 banskobystrický kupec František Zigmund Leicht pôvodne ako fabriku na ručnú výrobu papiera.
Novodobá história papierne sa začala v roku 1972, keď bol do prevádzky uvedený papierenský stroj na výrobu hygienických papierov a začala sa využívať nová surovina – zberový papier. Ako Mišura konštatoval, firma ročne investuje do rozvoja technológií a modernizácie procesov milióny eur.
Harmanecké papierne sa premenovali na SHP Harmanec v roku 2002 a stali sa súčasťou skupiny výrobných a obchodných spoločností, ktorých predmetom činnosti je výroba a distribúcia hygienických papierových produktov pod spoločným názvom SHP Group. Tá patrí k najväčším producentom hygienických papierov v strednej a juhovýchodnej Európe. V šiestich krajinách Európy zastrešuje osem firiem s ročným obratom 120 miliónov eur.
Majoritným akcionárom skupiny SHP Group je významná slovenská investičná spoločnosť Eco-Invest, ktorej jediným vlastníkom je Milan Fiľo.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR