|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. septembra 2010
Prvý elektromobil značky ŠKODA
Mobilita pre ľudí a čisté automobily pre životné prostredie – to sú záväzky spoločnosti Škoda, ktorá vidí budúcnosť v mobilite bez emisií. „Octavia ...
Zdieľať
Škoda Octavia Green E LineFoto: Škoda BRATISLAVA 30. september (WBN/PR) - Mobilita pre ľudí a čisté automobily pre životné prostredie – to sú záväzky spoločnosti Škoda, ktorá vidí budúcnosť v mobilite bez emisií. „Octavia Green E Line ideálne zhmotňuje hodnoty našej značky. Spája prianie individuálnej mobility s naším cieľom chrániť životné prostredie,“ povedal Prof. Dr. Winfried Vahland, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto a.s.
Štúdia Green E Line vychádza z modelu Škoda Octavia Combi. Svojou modulárnou konštrukciou podlahy je sériový model ideálny pre montáž batérie, elektronickej riadiacej jednotky a elektromotora. Elektromotor poskytuje v trvalej prevádzke výkon 60 kW, maximálny výkon je 85 kW. Najvyšší točivý moment s hodnotou 270 Nm je k dispozícii už pri rozjazde, čo je dané charakteristikou tohto pohonu. Vďaka tomu umožňuje výrazné zrýchlenie z miesta. Táto agilita je ideálna najmä v mestskej premávke. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h len za 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h.
Elektrickú energiu čerpá Octavia Green E Line z moderného ion-lithiového akumulátora. Dojazd 140 kilometrov spĺňa požiadavky väčšiny vodičov, ktorí v Európe dochádzajú do zamestnania. Batéria sa skladá zo 180 jednotlivých lithium-iontových článkov s priemerom 150 mm a s dĺžkou 650 mm. Akumulátor má kapacitu 26,5 kilowatthodín a jeho hmotnosť je približne 315 kilogramov. Blok akumulátora je umiestnený pod strednou a zadnou podlahou a čiastočne aj v batožinovom priestore. Priestor pre posádku a objem batožinového priestoru to takmer neobmedzuje. Pre pasažierov je k dispozícii päť plnohodnotných miest na sedenie. Priestor pre posádku je totožný s tým, ktorý ponúka klasická Octavia Combi so spaľovacím motorom.
Vodič konceptu Octavia Green E Line má vďaka inteligentným ukazovateľom na prístrojovej doske vždy absolútnu kontrolu nad situáciou. Permanentne dostáva dôležité informácie o aktuálnom výkone, spotrebe a stave nabitia akumulátora aj o zostávajúcom dojazde vozidla. Displej navigačného systému navyše zobrazuje aktuálny tok energie. Vodič tak v každej situácii vie, či prúd práve spotrebováva alebo či sa energia získava späť – napríklad pri brzdení alebo brzdením motorom pri schádzaní svahu.
Ekologický pohon Škody Octavia Green E Line sa prejavuje aj na vonkajšom vzhľade. Štúdia je nalakovaná v odtieni perlová biela. Chromované prvky v prednej časti, vzadu a na kolesách tvoria decentne elegantný akcent. Pôsobivý farebný kontrast tvorí lesklá čierna strecha vozidla. Nachádza sa v nej panoramatické strešné okno s integrovanými fotovoltaickými článkami.
Už v priebehu roku 2011 plánuje Škoda vyslať na cesty testovaciu flotilu vozidiel Octavia Green E Line. Od tohto praktického testu automobilka očakáva doplňujúce poznatky pre ďalší vývoj elektrického pohonu.
• Dojazd až 140 km vďaka modernému lithium-iontovému akumulátoru
• Motor dosahuje maximálny výkon 85 kW
• Prvá testovacia flotila je naplánovaná už pre rok 2011
Štúdia Green E Line vychádza z modelu Škoda Octavia Combi. Svojou modulárnou konštrukciou podlahy je sériový model ideálny pre montáž batérie, elektronickej riadiacej jednotky a elektromotora. Elektromotor poskytuje v trvalej prevádzke výkon 60 kW, maximálny výkon je 85 kW. Najvyšší točivý moment s hodnotou 270 Nm je k dispozícii už pri rozjazde, čo je dané charakteristikou tohto pohonu. Vďaka tomu umožňuje výrazné zrýchlenie z miesta. Táto agilita je ideálna najmä v mestskej premávke. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h len za 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h.
Elektrickú energiu čerpá Octavia Green E Line z moderného ion-lithiového akumulátora. Dojazd 140 kilometrov spĺňa požiadavky väčšiny vodičov, ktorí v Európe dochádzajú do zamestnania. Batéria sa skladá zo 180 jednotlivých lithium-iontových článkov s priemerom 150 mm a s dĺžkou 650 mm. Akumulátor má kapacitu 26,5 kilowatthodín a jeho hmotnosť je približne 315 kilogramov. Blok akumulátora je umiestnený pod strednou a zadnou podlahou a čiastočne aj v batožinovom priestore. Priestor pre posádku a objem batožinového priestoru to takmer neobmedzuje. Pre pasažierov je k dispozícii päť plnohodnotných miest na sedenie. Priestor pre posádku je totožný s tým, ktorý ponúka klasická Octavia Combi so spaľovacím motorom.
Vodič konceptu Octavia Green E Line má vďaka inteligentným ukazovateľom na prístrojovej doske vždy absolútnu kontrolu nad situáciou. Permanentne dostáva dôležité informácie o aktuálnom výkone, spotrebe a stave nabitia akumulátora aj o zostávajúcom dojazde vozidla. Displej navigačného systému navyše zobrazuje aktuálny tok energie. Vodič tak v každej situácii vie, či prúd práve spotrebováva alebo či sa energia získava späť – napríklad pri brzdení alebo brzdením motorom pri schádzaní svahu.
Ekologický pohon Škody Octavia Green E Line sa prejavuje aj na vonkajšom vzhľade. Štúdia je nalakovaná v odtieni perlová biela. Chromované prvky v prednej časti, vzadu a na kolesách tvoria decentne elegantný akcent. Pôsobivý farebný kontrast tvorí lesklá čierna strecha vozidla. Nachádza sa v nej panoramatické strešné okno s integrovanými fotovoltaickými článkami.
Už v priebehu roku 2011 plánuje Škoda vyslať na cesty testovaciu flotilu vozidiel Octavia Green E Line. Od tohto praktického testu automobilka očakáva doplňujúce poznatky pre ďalší vývoj elektrického pohonu.
• Dojazd až 140 km vďaka modernému lithium-iontovému akumulátoru
• Motor dosahuje maximálny výkon 85 kW
• Prvá testovacia flotila je naplánovaná už pre rok 2011