|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. novembra 2009
Prvú časť R1 od Žarnovice po Lehôtku otvoria vo štvrtok
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vo štvrtok 19. novembra odovzdá predčasne do prevádzky prvú časť úseku rýchlostnej cesty R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie. Motoristi budú môcť ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. novembra (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vo štvrtok 19. novembra odovzdá predčasne do prevádzky prvú časť úseku rýchlostnej cesty R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie. Motoristi budú môcť využívať 9,7-kilometrovú rýchlostnú komunikáciu v plnom profile od Žarnovice po Lehôtku pod Brehmi približne od poludnia. Stavba prvej etapy začala koncom februára 2008 a dokončená mala byť pôvodne v apríli 2010.
Prvú etapu úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie postavilo združenie firiem Stavby silnic a železnic, a.s. Praha a Eurovia - Cesty, a.s. Košice. Zmluvná cena stavby predstavuje 1,56 mld. Sk (51,78 mil. eur) bez dane z pridanej hodnoty. Investícia bola financovaná z európskych prostriedkov, štátneho rozpočtu a zdrojov NDS. Projektantom stavby je spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Bratislava. V prvej časti rýchlostnej komunikácie je 11 mostov, z toho osem priamo na rýchloceste, dva na vetvách križovatiek a v jednom prípade ide o lávku. Na tejto trase sú dve mimoúrovňové križovatky. Zníženie miery znečistenia životného prostredia zabezpečí jedenásť odlučovačov ropných látok a protihlukové steny v celkovej dĺžke okolo 6,5 kilometra.
Po otvorení prvej časti R1 sa bude pred Žiarom nad Hronom vytvárať tzv. lievik, podobne ako pred Považskou Bystricou, kde sa stavia úsek D1 Sverepec - Vrtižer. Lieviky sa budú podľa generálneho riaditeľa NDS Igora Chomu vytvárať dovtedy, pokým nebude dokončená celá diaľničná sieť na Slovensku.
Stavba druhej časti úseku R1 medzi Lehôtkou pod Brehmi a Šášovským Podhradím v dĺžke 8,4 kilometra začala koncom novembra 2008. Podľa zmluvy by mala byť ukončená v novembri 2010, je však možné, že táto etapa bude tiež sprevádzkovaná s určitým predstihom. Druhú etapu stavby realizuje stavebné združenie na čele so spoločnosťou Doprastav, a.s. Bratislava. Ďalšími členmi združenia sú Inžinierske stavby, a.s. Košice, Strabag, s.r.o. Bratislava a Stavby silnic a železnic, a.s. Praha. Stavba má stáť 3,1 mld. Sk (102,9 mil. eur) bez dane, je financovaná takisto z európskych zdrojov, štátneho rozpočtu a prostriedkov NDS. V druhej etape má byť postavených desať mostov a jedna mimoúrovňová križovatka. Znečistenie životného prostredia zmierni desať odlučovačov ropných látok a protihlukové steny v dĺžke takmer 3,9 kilometra.
Celý úsek R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie v dĺžke 18,1 kilometra nahradí preťaženú cestu prvej triedy č. 65. Úsek je súčasťou rýchlostnej cesty R1 na trase Trnava - Nitra - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica. Pôvodne malo ísť o jednu stavbu, po námietkach časti občanov Žiaru nad Hronom proti trasovaniu cesty popri ich meste, ktoré viedli až k zrušeniu stavebného konania, stavbu rozdelili na dve etapy.
SITA
Prvú etapu úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie postavilo združenie firiem Stavby silnic a železnic, a.s. Praha a Eurovia - Cesty, a.s. Košice. Zmluvná cena stavby predstavuje 1,56 mld. Sk (51,78 mil. eur) bez dane z pridanej hodnoty. Investícia bola financovaná z európskych prostriedkov, štátneho rozpočtu a zdrojov NDS. Projektantom stavby je spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Bratislava. V prvej časti rýchlostnej komunikácie je 11 mostov, z toho osem priamo na rýchloceste, dva na vetvách križovatiek a v jednom prípade ide o lávku. Na tejto trase sú dve mimoúrovňové križovatky. Zníženie miery znečistenia životného prostredia zabezpečí jedenásť odlučovačov ropných látok a protihlukové steny v celkovej dĺžke okolo 6,5 kilometra.
Po otvorení prvej časti R1 sa bude pred Žiarom nad Hronom vytvárať tzv. lievik, podobne ako pred Považskou Bystricou, kde sa stavia úsek D1 Sverepec - Vrtižer. Lieviky sa budú podľa generálneho riaditeľa NDS Igora Chomu vytvárať dovtedy, pokým nebude dokončená celá diaľničná sieť na Slovensku.
Stavba druhej časti úseku R1 medzi Lehôtkou pod Brehmi a Šášovským Podhradím v dĺžke 8,4 kilometra začala koncom novembra 2008. Podľa zmluvy by mala byť ukončená v novembri 2010, je však možné, že táto etapa bude tiež sprevádzkovaná s určitým predstihom. Druhú etapu stavby realizuje stavebné združenie na čele so spoločnosťou Doprastav, a.s. Bratislava. Ďalšími členmi združenia sú Inžinierske stavby, a.s. Košice, Strabag, s.r.o. Bratislava a Stavby silnic a železnic, a.s. Praha. Stavba má stáť 3,1 mld. Sk (102,9 mil. eur) bez dane, je financovaná takisto z európskych zdrojov, štátneho rozpočtu a prostriedkov NDS. V druhej etape má byť postavených desať mostov a jedna mimoúrovňová križovatka. Znečistenie životného prostredia zmierni desať odlučovačov ropných látok a protihlukové steny v dĺžke takmer 3,9 kilometra.
Celý úsek R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie v dĺžke 18,1 kilometra nahradí preťaženú cestu prvej triedy č. 65. Úsek je súčasťou rýchlostnej cesty R1 na trase Trnava - Nitra - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica. Pôvodne malo ísť o jednu stavbu, po námietkach časti občanov Žiaru nad Hronom proti trasovaniu cesty popri ich meste, ktoré viedli až k zrušeniu stavebného konania, stavbu rozdelili na dve etapy.
SITA