|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. marca 2014
Prvá tohtoročná splátka za súkromnú R1 už bola znížená o 2,6 mil. eur
Prvá tohtoročná faktúra za súkromnú rýchlostnú cestu R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou už bola znížená o 2,6 milióna eur. Informoval o tom dnes hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Zdieľať
Bratislava 10. marca (TASR) - Prvá tohtoročná faktúra za súkromnú rýchlostnú cestu R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou už bola znížená o 2,6 milióna eur. Informoval o tom dnes hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
"Celková úspora sa vyšplhá až na 144,5 milióna eur," vyčíslil Kóňa. Tento doposiaľ prvý projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt) na Slovensku bude mať pritom už čoskoro aj ďalšieho nasledovníka. Štát chce takouto formou stavať aj časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, ktoré by mali zlepšiť dopravnú situáciu v okolí hlavného mesta.
"Navyše, napríklad pre Bratislavský kraj je financovanie cez PPP projekty prakticky jedinou vhodnou alternatívou, pretože použitie eurofondov by bolo veľmi problematické," priblížil štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.
Rezort počíta so zvýšením intenzity dopravy na bratislavských cestách v najbližších rokoch o desiatky tisíc áut. "Zvýšený nápor by mohol znamenať dopravný kolaps na najvyťaženejších slovenských cestných úsekoch, ku ktorým patria napríklad Prístavný most, tunel Sitina či most Lafranconi," vymenoval Kóňa.
Podľa prognóz Európskej komisie sa do roku 2030 bude po európskych cestách pohybovať o 40 % viac kamiónov a o 34 % viac osobných áut. "Už v tomto roku bude mať rezort dopravy k dispozícii územné rozhodnutia pre všetky úseky rýchlostnej cesty R7, s ktorej výstavbou by sa malo podľa plánov ministerstva začať už o necelé dva roky," spresnil Kóňa.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Prvé vozidlá po rýchlostnej komunikácii R1medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami prešli krátko po štrnástej hodine prešli vo piatok 28. októbra 2011 Foto: TASR/Henrich Mišovič
Cena klesla pre refinancovanie projektu na jeseň minulého roka. Rovnakú sumu ušetrí štát na splátkach pre spoločnosť Granvia každého polroka aj nasledujúcich takmer 30 rokov."Celková úspora sa vyšplhá až na 144,5 milióna eur," vyčíslil Kóňa. Tento doposiaľ prvý projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt) na Slovensku bude mať pritom už čoskoro aj ďalšieho nasledovníka. Štát chce takouto formou stavať aj časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, ktoré by mali zlepšiť dopravnú situáciu v okolí hlavného mesta.
"Navyše, napríklad pre Bratislavský kraj je financovanie cez PPP projekty prakticky jedinou vhodnou alternatívou, pretože použitie eurofondov by bolo veľmi problematické," priblížil štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.
Rezort počíta so zvýšením intenzity dopravy na bratislavských cestách v najbližších rokoch o desiatky tisíc áut. "Zvýšený nápor by mohol znamenať dopravný kolaps na najvyťaženejších slovenských cestných úsekoch, ku ktorým patria napríklad Prístavný most, tunel Sitina či most Lafranconi," vymenoval Kóňa.
Podľa prognóz Európskej komisie sa do roku 2030 bude po európskych cestách pohybovať o 40 % viac kamiónov a o 34 % viac osobných áut. "Už v tomto roku bude mať rezort dopravy k dispozícii územné rozhodnutia pre všetky úseky rýchlostnej cesty R7, s ktorej výstavbou by sa malo podľa plánov ministerstva začať už o necelé dva roky," spresnil Kóňa.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR