|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. novembra 2009
Prvá časť R1 Žarnovica – Šášovské Podhradie je odovzdaná do užívania
Od štvrtka 19. novembra môžu vodiči na trase medzi Nitrou a Banskou Bystricou využívať nový úsek rýchlostnej cesty R1 Žarnovica – Šášovské Podhradie, ktorý je odovzdaný do predčasného ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. novembra (WN/PR) - Od štvrtka 19. novembra môžu vodiči na trase medzi Nitrou a Banskou Bystricou využívať nový úsek rýchlostnej cesty R1 Žarnovica – Šášovské Podhradie, ktorý je odovzdaný do predčasného užívania v plnom profile. Premiér Robert Fico, predstavitelia Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii SR, Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., spoločnosti DOPRAVOPROJEKT, a.s., ktorá úsek naprojektovala a zhotoviteľa stavby, združenia Eurovia CS, dnes slávnostne otvorili I. etapu výstavby tejto rýchlostnej cesty. Základný kameň výstavby úseku R1 Žarnovica obchvat po mimoúrovňovú križovatku Lehôtka pod Brehmi bol položený 26.2.2008.
Úsek I. etapy má dĺžku 9,675 km a nadväzuje na vybudovaný úsek rýchlostnej cesty od Tekovských Nemiec po Žarnovicu. Celý úsek prvej etapy výstavby rýchlostnej cesty nahradí v súčasnosti preťaženú cestu I/65.
Ako uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti DOPRAVOPROJEKT, a.s. Ing. arch. Gabriel Koczkáš, z hľadiska projektovej prípravy išlo o náročný proces, ktorý začal geodetickými prácami v roku 2000. „Po vydaní územného rozhodnutia v roku 2004 bolo potrebné na základe protestu občianskych združení a následného rozhodnutia Najvyššieho súdu SR urýchlene prepracovať pripravenú projektovú dokumentáciu v zmysle rozhodnutí Najvyššieho súdu. Celý proces opätovnej prípravy bol ukončený vydaním územného rozhodnutia 26. mája 2006, ktoré nadobudlo právoplatnosť 29.6.2006. Stavebné povolenie, ktoré vydalo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, nadobudlo právoplatnosť 27.11.2006,“ vysvetlil Koczkáš. Stavba I. etapy rýchlostnej cesty bola zložitá aj po technickej stránke, a to najmä vzhľadom na rozsah sanačných opatrení v podloží cestného telesa. „Zakladanie stavby si vyžiadalo výmenu takmer 180 000 m3 nevhodného materiálu, pričom bolo potrebné doviezť viac ako 1 mil. m3 kamenitého materiálu. Časť vysokých násypov najmä v súbehu s traťou ŽSR musela byť vystužená geosyntetickými materiálmi. Svahy násypov sú ochránené kamennými pätkami ako ochranou proti vysokým priebehom hladiny rieky Hron,“ dodal ďalej Koczkáš.
Na trase prvej etapy R1 bolo vybudovaných 11 mostov, z toho jeden most nad riekou Hron a dva mosty nad rýchlostnou cestou. Poloha trasy R1 si vyžiadala aj úpravu toku rieky Hron v dĺžke zhruba 350 metrov. Na spomínanom úseku sa vybudovalo po obidvoch stranách rýchlostnej cesty celkom
6 protihlukových stien v celkovej dĺžke takmer 5,5 km a s priemernou výškou 4 metre. Pre obmedzenie účinkov oslnenia súbežnej železničnej dopravy sú realizované tzv. protioslňovacie clony v dĺžke 2,5 km. Taktiež bolo navrhnutých a realizovaných celkom 11 odlučovačov ropných látok.
O spoločnosti DOPRAVOPROJEKT, a.s.
DOPRAVOPROJEKT, a.s. je súkromná akciová spoločnosť, ktorá poskytuje multidisciplinárne projektové a inžiniersko-konzultačné služby, so zameraním na dopravnú infraštruktúru, pozemné, ekologické a vodohospodárske stavby. Hlavná činnosť spoločnosti, projektovanie, zahŕňa vypracovanie predinvestičných a investičných štúdií (technických, ekonomických, dopravno-inžinierskych a environmentálnych), zámerov a správ o hodnotení vplyvov stavby na životné prostredie, dokumentácií k stavebnému zámeru, na územné rozhodnutie a stavebné povolenie, na ponuku a na realizáciu stavby, dokumentácií skutočného realizovania stavby, ako aj vypracovanie projektov opráv, sanácií a rekonštrukcií. Ďalšou činnosťou DOPRAVOPROJEKTu je inžinierska a konzultačná činnosť.
Predmetom projektových dokumentácií sú predovšetkým diaľničné a cestné stavby, mestské komunikácie, mosty a rôzne pozemné stavby. Súčasne spoločnosť rieši aj všetky systémy hromadnej dopravy, vrátane koľajovej dopravy a metra, objekty pre riečnu dopravu a prístavy, preložky vodných tokov a inžinierskych sietí, geotechnické problémy, ako aj rôzne prieskumné práce a technologické súbory.
DOPRAVOPROJEKT vznikol v Bratislave 1. mája 1949. Od 1. mája 1992 vystupuje DOPRAVOPROJEKT ako nezávislá súkromná akciová spoločnosť. V novembri 2006 sa spoločnosť stala členom SUDOP Group, ktorá spolu s 1 500 zamestnancami predstavuje najsilnejšiu projekčnú skupinu v Čechách a na Slovensku. Spoločnosť DOPRAVOPROJEKT, a.s. sídli v Bratislave, pričom svoje divízie má v Bratislave, vo Zvolene a Prešove, strediská a pracoviská sú v mestách Liptovský Mikuláš, Žilina a Levice. Svoje zastúpenie má aj v Českej republike prostredníctvom organizačnej zložky DOPRAVOPROJEKT, a.s. organizační složka CZ.
Úsek I. etapy má dĺžku 9,675 km a nadväzuje na vybudovaný úsek rýchlostnej cesty od Tekovských Nemiec po Žarnovicu. Celý úsek prvej etapy výstavby rýchlostnej cesty nahradí v súčasnosti preťaženú cestu I/65.
Ako uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti DOPRAVOPROJEKT, a.s. Ing. arch. Gabriel Koczkáš, z hľadiska projektovej prípravy išlo o náročný proces, ktorý začal geodetickými prácami v roku 2000. „Po vydaní územného rozhodnutia v roku 2004 bolo potrebné na základe protestu občianskych združení a následného rozhodnutia Najvyššieho súdu SR urýchlene prepracovať pripravenú projektovú dokumentáciu v zmysle rozhodnutí Najvyššieho súdu. Celý proces opätovnej prípravy bol ukončený vydaním územného rozhodnutia 26. mája 2006, ktoré nadobudlo právoplatnosť 29.6.2006. Stavebné povolenie, ktoré vydalo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, nadobudlo právoplatnosť 27.11.2006,“ vysvetlil Koczkáš. Stavba I. etapy rýchlostnej cesty bola zložitá aj po technickej stránke, a to najmä vzhľadom na rozsah sanačných opatrení v podloží cestného telesa. „Zakladanie stavby si vyžiadalo výmenu takmer 180 000 m3 nevhodného materiálu, pričom bolo potrebné doviezť viac ako 1 mil. m3 kamenitého materiálu. Časť vysokých násypov najmä v súbehu s traťou ŽSR musela byť vystužená geosyntetickými materiálmi. Svahy násypov sú ochránené kamennými pätkami ako ochranou proti vysokým priebehom hladiny rieky Hron,“ dodal ďalej Koczkáš.
Na trase prvej etapy R1 bolo vybudovaných 11 mostov, z toho jeden most nad riekou Hron a dva mosty nad rýchlostnou cestou. Poloha trasy R1 si vyžiadala aj úpravu toku rieky Hron v dĺžke zhruba 350 metrov. Na spomínanom úseku sa vybudovalo po obidvoch stranách rýchlostnej cesty celkom
6 protihlukových stien v celkovej dĺžke takmer 5,5 km a s priemernou výškou 4 metre. Pre obmedzenie účinkov oslnenia súbežnej železničnej dopravy sú realizované tzv. protioslňovacie clony v dĺžke 2,5 km. Taktiež bolo navrhnutých a realizovaných celkom 11 odlučovačov ropných látok.
O spoločnosti DOPRAVOPROJEKT, a.s.
DOPRAVOPROJEKT, a.s. je súkromná akciová spoločnosť, ktorá poskytuje multidisciplinárne projektové a inžiniersko-konzultačné služby, so zameraním na dopravnú infraštruktúru, pozemné, ekologické a vodohospodárske stavby. Hlavná činnosť spoločnosti, projektovanie, zahŕňa vypracovanie predinvestičných a investičných štúdií (technických, ekonomických, dopravno-inžinierskych a environmentálnych), zámerov a správ o hodnotení vplyvov stavby na životné prostredie, dokumentácií k stavebnému zámeru, na územné rozhodnutie a stavebné povolenie, na ponuku a na realizáciu stavby, dokumentácií skutočného realizovania stavby, ako aj vypracovanie projektov opráv, sanácií a rekonštrukcií. Ďalšou činnosťou DOPRAVOPROJEKTu je inžinierska a konzultačná činnosť.
Predmetom projektových dokumentácií sú predovšetkým diaľničné a cestné stavby, mestské komunikácie, mosty a rôzne pozemné stavby. Súčasne spoločnosť rieši aj všetky systémy hromadnej dopravy, vrátane koľajovej dopravy a metra, objekty pre riečnu dopravu a prístavy, preložky vodných tokov a inžinierskych sietí, geotechnické problémy, ako aj rôzne prieskumné práce a technologické súbory.
DOPRAVOPROJEKT vznikol v Bratislave 1. mája 1949. Od 1. mája 1992 vystupuje DOPRAVOPROJEKT ako nezávislá súkromná akciová spoločnosť. V novembri 2006 sa spoločnosť stala členom SUDOP Group, ktorá spolu s 1 500 zamestnancami predstavuje najsilnejšiu projekčnú skupinu v Čechách a na Slovensku. Spoločnosť DOPRAVOPROJEKT, a.s. sídli v Bratislave, pričom svoje divízie má v Bratislave, vo Zvolene a Prešove, strediská a pracoviská sú v mestách Liptovský Mikuláš, Žilina a Levice. Svoje zastúpenie má aj v Českej republike prostredníctvom organizačnej zložky DOPRAVOPROJEKT, a.s. organizační složka CZ.