|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. novembra 2009
Prvá časť obchvatu Trstenej na R3 je v predčasnom užívaní
Motoristi môžu od štvrtka popoludní využívať viac ako 2-kilometrový prvý úsek obchvatu Trstenej na rýchlostnej ceste R3 zatiaľ v polovičnom profile. Informoval o tom generálny riaditeľ Národnej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. novembra (WEBNOVINY) - Motoristi môžu od štvrtka popoludní využívať viac ako 2-kilometrový prvý úsek obchvatu Trstenej na rýchlostnej ceste R3 zatiaľ v polovičnom profile. Informoval o tom generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. Igor Choma po tom, ako sa vrátil z predčasného otvorenia kratšej časti obchvatu oravského mesta. Vyše 7-kilometrová rýchlostná komunikácia by mala byť v polovičnom profile sprevádzkovaná do októbra 2010, o rok skôr ako diaľničiari pôvodne plánovali.
Výstavba obchvatu Trstenej, ktorá začala v apríli 2008, mala podľa zmluvných podmienok stáť 39,12 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Podľa správy ministerstva dopravy o príprave a výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010 sa má však cena stavby kvôli dodatkom zvýšiť o 1,27 mil. eur. Predstavuje to 3,26 % z hodnoty investície. Je to menej ako vládou povolený 10-percentný limit pre dodatočné navýšenie ceny stavieb začatých od roku 2008.
Stavbu obchvatu Trstenej realizujú spoločnosti Váhostav-Sk, a.s. Žilina a Inžinierske stavby, a.s. Košice. Na úseku je naprojektovaných 14 mostov, z toho desať na rýchlostnej ceste, jeden nad ňou, dva na cestnom prepojení a jeden na vetve križovatky. Dve križovatky sú navrhnuté ako úrovňové a jedna ako mimoúrovňová. Navrhovaná trasa obchvatu na R3 začína odklonením z cesty prvej triedy č. 59 za mestom Tvrdošín, ďalej pokračuje východne od mesta križovaním železničných tratí, dvoch ciest tretej a jednej cesty druhej triedy a končí dočasným napojením na cestu prvej triedy č. 59 za mestom Trstená. R3 bude slúžiť pre medzinárodnú tranzitnú dopravu medzi Slovenskom a Poľskom.
SITA
Výstavba obchvatu Trstenej, ktorá začala v apríli 2008, mala podľa zmluvných podmienok stáť 39,12 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Podľa správy ministerstva dopravy o príprave a výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010 sa má však cena stavby kvôli dodatkom zvýšiť o 1,27 mil. eur. Predstavuje to 3,26 % z hodnoty investície. Je to menej ako vládou povolený 10-percentný limit pre dodatočné navýšenie ceny stavieb začatých od roku 2008.
Stavbu obchvatu Trstenej realizujú spoločnosti Váhostav-Sk, a.s. Žilina a Inžinierske stavby, a.s. Košice. Na úseku je naprojektovaných 14 mostov, z toho desať na rýchlostnej ceste, jeden nad ňou, dva na cestnom prepojení a jeden na vetve križovatky. Dve križovatky sú navrhnuté ako úrovňové a jedna ako mimoúrovňová. Navrhovaná trasa obchvatu na R3 začína odklonením z cesty prvej triedy č. 59 za mestom Tvrdošín, ďalej pokračuje východne od mesta križovaním železničných tratí, dvoch ciest tretej a jednej cesty druhej triedy a končí dočasným napojením na cestu prvej triedy č. 59 za mestom Trstená. R3 bude slúžiť pre medzinárodnú tranzitnú dopravu medzi Slovenskom a Poľskom.
SITA