|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. januára 2010
Prototyp slávnej Cobry je na predaj
Americký konštruktér Carol Shelby začal spolupracovať s britskou automobilkou AC v roku 1961. Ich prvým spoločným projektom bola Cobra 260 s 4,3 litrovým vidlicovým osemvalcom. Z tejto verzie vzniklo ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. januára (WEBNOVINY) - Americký konštruktér Carol Shelby začal spolupracovať s britskou automobilkou AC v roku 1961. Ich prvým spoločným projektom bola Cobra 260 s 4,3 litrovým vidlicovým osemvalcom. Z tejto verzie vzniklo iba 75 kusov a rýchlo bola nahradená modelom 289 s väčším 4,7 litrovým motorom.
Najobľúbenejším modelom ja však verzia 427 s obrovským sedemlitrovým vidlicovým osemvalcom, ktorý v sériovom prevedení dosahoval výkon 313 kW (425 k). Tento model mal oproti svojim dvom predchodcom upravené zavesenie kolies a šasi, ktoré bolo širšie. Trúbkový rám bol navyše zhotovený z trúbok s priemerom 4 palce, namiesto pôvodných trojpalcových.
Prototyp má oproti sériovým verziám mierne odlišný dizajn. Okrem iného je predná časať trochu dlhšia a čelné sklo o čosi nižšie. Zaujímavosťou je, že predná aj zadná časť sa dá kompletne odklopiť kvôli lepšiemu prístupu. Veľmi netradičné je tiež uchytenie dverí v spodnej časti.
Prvý vyrobený exemplár Cobry 427 však neslúžil iba na testovacie účely. V čase svojho vzniku sa úspešne zúčastnil niekoľkých pretekov. V súčasnosti je tento vzácny zberateľský kúsok vybavený sedemlitrovým osemvalcom, avšak vyladeným na 458 kW (623 k). Motor disponuje úctyhodným krútiacim momentom s hodnotou 828 Nm.
Ondrej Rabatin
Najobľúbenejším modelom ja však verzia 427 s obrovským sedemlitrovým vidlicovým osemvalcom, ktorý v sériovom prevedení dosahoval výkon 313 kW (425 k). Tento model mal oproti svojim dvom predchodcom upravené zavesenie kolies a šasi, ktoré bolo širšie. Trúbkový rám bol navyše zhotovený z trúbok s priemerom 4 palce, namiesto pôvodných trojpalcových.
Prototyp má oproti sériovým verziám mierne odlišný dizajn. Okrem iného je predná časať trochu dlhšia a čelné sklo o čosi nižšie. Zaujímavosťou je, že predná aj zadná časť sa dá kompletne odklopiť kvôli lepšiemu prístupu. Veľmi netradičné je tiež uchytenie dverí v spodnej časti.
Prvý vyrobený exemplár Cobry 427 však neslúžil iba na testovacie účely. V čase svojho vzniku sa úspešne zúčastnil niekoľkých pretekov. V súčasnosti je tento vzácny zberateľský kúsok vybavený sedemlitrovým osemvalcom, avšak vyladeným na 458 kW (623 k). Motor disponuje úctyhodným krútiacim momentom s hodnotou 828 Nm.
Ondrej Rabatin