|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. júla 2012
Prototyp aplikácie IBM ponúkne inteligentné nakupovanie
Výskumníci IBM predstavili novú mobilnú nákupnú aplikáciu pracujúcu s rozšírenou realitou (tzv. augmented reality). Keď opustí brány výskumného laboratória, umožní zákazníkom v obchodoch ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. júla (WBN/PR) - Výskumníci IBM predstavili novú mobilnú nákupnú aplikáciu pracujúcu s rozšírenou realitou (tzv. augmented reality). Keď opustí brány výskumného laboratória, umožní zákazníkom v obchodoch jednoducho skenovať tovar pri chôdzi medzi regálmi a získavať individualizované informácie, odporučenia alebo zľavové kupóny.
Po vstupe do obchodu si bude môcť každý spotrebiteľ stiahnuť aplikáciu na svoj inteligentný telefón či tablet, zaregistrovať sa a vytvoriť si profil, v ktorom zadá informácie, ktoré chce zohľadniť – od obsahu alergénnych látok až po to, či je obal výrobku biologicky rozložiteľný. Keď namieri kameru svojho mobilného zariadenia na daný tovar, aplikácia produkt okamžite rozpozná a pomocou technológie rozšírenej reality doplní snímok o digitálne informácie, ako napríklad zloženie, cenu, hodnotenie alebo aktuálne zľavy. Zákazníci budú mať navyše možnosť prepojiť aplikáciu so sociálnymi sieťami. Dozvie sa tak napríklad, či niekto z ich priateľov snímaný výrobok ohodnotil či okomentoval.
Pri používaní prototypu aplikácie od IBM spotrebiteľ môže napríklad zadať, že hľadá raňajkové cereálie s nízkym obsahom cukru, vysokým hodnotením zákazníkov a za akciovú cenu. Keď spotrebiteľ prejde police s cereáliami kamerou, aplikácia zvýrazní výrobky, ktoré odpovedajú zadaným parametrom a kupujúcemu ponúkne jednodenný zľavový kupón, aby ho motivovala k okamžitej kúpe.
Nová aplikácia vyvíjaná vo výskumnom laboratóriu spoločnosti IBM v Haife v Izraeli ponúka riešenie pálčivého obchodného problému, ktorý spočíva v kontraste medzi záplavou informácií dostupných na internete a ich obmedzenom množstve v kamenných obchodoch. Pritom podľa výskumu spoločnosti Forrester Research nákupy v kamenných predajniach tvoria vyše 92 % celkového maloobchodného predaja.
Maloobchodní predajcovia si pomocou tejto aplikácie budú môcť vybudovať predajný systém, v ktorom sa spoja zo zákazníkmi individuálne a marketing sa tak stane vítanou, nie obťažujúcou službou. Aplikácia môže predajcom zároveň pomôcť lepšie pochopiť, čo sa spotrebiteľovi páči a nepáči, a nakupujúcemu ponúknuť súvisiaci tovar v iných uličkách, napríklad mlieko a banány k spomínaným cereáliám. Zákazníci by tiež mohli jednoduchšie využívať vernostné programy a digitálne kupóny a oslobodiť sa od neustáleho hľadania zliav a akčných cien.
Ako to funguje?
Po vstupe do obchodu si zákazník službu aktivuje stiahnutím mobilnej aplikácie s rozšírenou realitou do svojho inteligentného telefónu či tabletu. Po registrácii cez telefónne číslo alebo vernostnú kartu uvedie svoje aktuálne preferencie. Kamera na mobilnom zariadení vďaka pokročilej technológii spracovania obrazu rozpozná jednotlivé výrobky podľa ich tvaru, farby a ďalších prvkov. Koncový systém daného predajcu, založený na softvéri z rady IBM Smarter Commerce, potom do mobilného zariadenia zašle požadované informácie, ktoré aplikácia prostredníctvom pokročilej technológii pre rozšírenú realitu digitálne zobrazí pri snímke tovaru.
Ďalšie informácie a ilustračné materiály nájdete na: http://ibmsmartershopping.tumblr.com/.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu.
Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.
Po vstupe do obchodu si bude môcť každý spotrebiteľ stiahnuť aplikáciu na svoj inteligentný telefón či tablet, zaregistrovať sa a vytvoriť si profil, v ktorom zadá informácie, ktoré chce zohľadniť – od obsahu alergénnych látok až po to, či je obal výrobku biologicky rozložiteľný. Keď namieri kameru svojho mobilného zariadenia na daný tovar, aplikácia produkt okamžite rozpozná a pomocou technológie rozšírenej reality doplní snímok o digitálne informácie, ako napríklad zloženie, cenu, hodnotenie alebo aktuálne zľavy. Zákazníci budú mať navyše možnosť prepojiť aplikáciu so sociálnymi sieťami. Dozvie sa tak napríklad, či niekto z ich priateľov snímaný výrobok ohodnotil či okomentoval.
Pri používaní prototypu aplikácie od IBM spotrebiteľ môže napríklad zadať, že hľadá raňajkové cereálie s nízkym obsahom cukru, vysokým hodnotením zákazníkov a za akciovú cenu. Keď spotrebiteľ prejde police s cereáliami kamerou, aplikácia zvýrazní výrobky, ktoré odpovedajú zadaným parametrom a kupujúcemu ponúkne jednodenný zľavový kupón, aby ho motivovala k okamžitej kúpe.
Nová aplikácia vyvíjaná vo výskumnom laboratóriu spoločnosti IBM v Haife v Izraeli ponúka riešenie pálčivého obchodného problému, ktorý spočíva v kontraste medzi záplavou informácií dostupných na internete a ich obmedzenom množstve v kamenných obchodoch. Pritom podľa výskumu spoločnosti Forrester Research nákupy v kamenných predajniach tvoria vyše 92 % celkového maloobchodného predaja.
Maloobchodní predajcovia si pomocou tejto aplikácie budú môcť vybudovať predajný systém, v ktorom sa spoja zo zákazníkmi individuálne a marketing sa tak stane vítanou, nie obťažujúcou službou. Aplikácia môže predajcom zároveň pomôcť lepšie pochopiť, čo sa spotrebiteľovi páči a nepáči, a nakupujúcemu ponúknuť súvisiaci tovar v iných uličkách, napríklad mlieko a banány k spomínaným cereáliám. Zákazníci by tiež mohli jednoduchšie využívať vernostné programy a digitálne kupóny a oslobodiť sa od neustáleho hľadania zliav a akčných cien.
Ako to funguje?
Po vstupe do obchodu si zákazník službu aktivuje stiahnutím mobilnej aplikácie s rozšírenou realitou do svojho inteligentného telefónu či tabletu. Po registrácii cez telefónne číslo alebo vernostnú kartu uvedie svoje aktuálne preferencie. Kamera na mobilnom zariadení vďaka pokročilej technológii spracovania obrazu rozpozná jednotlivé výrobky podľa ich tvaru, farby a ďalších prvkov. Koncový systém daného predajcu, založený na softvéri z rady IBM Smarter Commerce, potom do mobilného zariadenia zašle požadované informácie, ktoré aplikácia prostredníctvom pokročilej technológii pre rozšírenú realitu digitálne zobrazí pri snímke tovaru.
Ďalšie informácie a ilustračné materiály nájdete na: http://ibmsmartershopping.tumblr.com/.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu.
Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.