|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. septembra 2013
Protimonopolný úrad udelil Cargu desaťmiliónovú pokutu
Dominantná spoločnosť na trhu nákladnej železničnej dopravy na Slovensku, štátny dopravca Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) zneužila podľa Protimonopolného úradu (PMÚ) ...
Zdieľať
Foto: TASR
Bratislava 2. septembra (TASR) – Dominantná spoločnosť na trhu nákladnej železničnej dopravy na Slovensku, štátny dopravca Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) zneužila podľa Protimonopolného úradu (PMÚ) SR svoje postavenie. A to tým, že obmedzila predaj a prenájom elektrických rušňov a tankovanie nafty do motorových rušňov súkromných dopravcov, ktorí jej konkurovali.PMÚ jej preto uložil pokutu vo výške 10,25 milióna eur. Cargo však s rozhodnutím úradu nesúhlasí. "Spoločnosť využije všetky zákonné prostriedky na zvrátenie tohto rozhodnutia," uviedol pre TASR hovorca ZSSK Cargo Martin Halanda.
Rozhodnutie úradu ešte nie je právoplatné. Keďže ide o prvostupňové rozhodnutie, možno proti nemu podať rozklad. Zámerom takéhoto konania dominantnej spoločnosti na trhu bolo podľa PMÚ vytlačiť konkurentov z trhu, prípadne zabrániť ich rastu.
Na to, aby mohli nákladní železniční dopravcovia poskytovať svoje služby, potrebujú totiž elektrické alebo motorové rušne. Elektrické rušne sú efektívnejšie, ale tie, ktoré sú schopné prevádzky v slovenských podmienkach, má väčšinou k dispozícii len dominantná firma čiže Cargo. Tá ich však podľa PMÚ svojim konkurentom nechcela predať alebo prenajímať. "Súkromí dopravcovia preto vo zvýšenej miere používali menej efektívne motorové rušne," doplnil úrad.
Do motorových rušňov musia zase dopĺňať naftu. Sieť potrebných čerpacích staníc je však vo vlastníctve dominantnej spoločnosti a tá súkromným dopravcom neumožňovala tankovanie na svojich čerpacích staniciach. "Správanie dominanta, ktoré úrad pokutoval, zvyšovalo náklady konkurenčným dopravcom," konštatoval úrad. Dopravcovia tak podľa PMÚ nedokázali efektívne poskytovať svoje služby, razantnejšie sa presadiť na trhu, rásť a konkurovať dominantnej spoločnosti.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR