![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

Zara urobila vyhlásenie na sociálnej sieti Weibo po tom, ako hongkonský denník Ming Pao prišiel s otázkou, či zatvorenie štyroch obchodov Zara v Hongkongu v pondelok (2. 9.) znamená podporu štrajkujúcim študentom. Toho sa ihneď chytili médiá v pevninskej Číne.
Zara reagovala, že "podporuje model jedna krajina, dva systémy" a nepatrí k stúpencom štrajkov. Oficiálny dôvod zatvorenia obchodov nie je známy, aj keď firmy často uzatvárajú svoje prevádzky, keď sa protesty priblížia.
Zahraničné značky sa dostávajú v Číne pod čoraz väčší tlak, ako zo strany regulačných úradov, tak spotrebiteľov v súvislosti s citlivou otázkou čínskej suverenity a teritoriálnych požiadaviek. Začiatkom augusta viaceré svetové značky, ako Versace, Coach či Givenchy, podráždili čínskych spotrebiteľov, keď na svojich produktoch prezentovali Hongkong a Macao ako štáty. Značka Zara sa do podobných problémov dostala minulý rok, keď medzi samostatné štáty zaradila Taiwan, ktorý Čína považuje za svoju provinciu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR