|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 3.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Oldrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Bratislava 4. novembra (TASR) - Retailové modely podliehajú zmenám spolu s rastom dodávateľských reťazcov spojených s elektronickým obchodovaním. Postupne zaniká model klasických maloobchodov. Uvádza to vo svojej správe spoločnosť Prologis, ktorá prevádzkuje sklady a distribučné centrá v strednej a východnej Európe. Vlastní a spravuje 4,3 milióna štvorcových metrov priemyselných plôch v 40 logistických parkoch.Maloobchodníci častejšie vnímajú dodávateľský reťazec ako konkurenčnú výhodu, než ako nákladné centrum a začínajú dávať tejto možnosti prednosť. „Pre dodávateľské reťazce to znamená menej nákladov na maloobchody a viac na logistické nehnuteľnosti, obzvlášť priestory v blízkosti hlavných populačných centier,“ konštatuje sa v správe.
Podľa nej sa maloobchod v budúcnosti bude spoliehať na bezprostrednú dostupnosť a rozmanitosť produktov, tzv. synchronizovaný obchod. „Takisto aj predajcovia a značky reagujú na nákupné zvyklosti generácie mileniálov a nové technológie, ako sú napríklad rozšírená a virtuálna realita,“ uvádza dokument.
Budúcnosť dodávateľských reťazcov si vyžaduje zameranie na väčšiu efektivitu, ktorú majú podporiť technológie, alternatívne palivá, autonómne vozidlá, robotika, respektíve automatizácia a prediktívna analytika. Ovplyvniť ju môže zvýšená urbanizácia s väčším preťažením a rozsiahlejším zastavaným prostredím, uzatvára správa spoločnosti Prologis.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR