|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. októbra 2006
Prokopovič vyčíta vláde málo financií na výstavbu ciest
Súčasná vláda nemá podľa bývalého ministra dopravy Pavla Prokopoviča (SDKÚ-DS) dostatok financií na dopravnú infraštruktúru. "Nemáte peniaze, dávate ich na plnenie populistických sľubov," ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. októbra (WEBNOVINY) - Súčasná vláda nemá podľa bývalého
ministra dopravy Pavla Prokopoviča (SDKÚ-DS) dostatok financií na
dopravnú infraštruktúru. "Nemáte peniaze, dávate ich na plnenie
populistických sľubov," konštatoval v diskusnej relácii STV O päť minút
dvanásť Prokopovič. Podľa súčasného ministra dopravy Ľubomíra Vážneho
je na tento účel financií dostatok. Problémom je však nedostatočná
príprava stavieb, čo odďaľuje samotný začiatok ich výstavby. "Mám ústnu
dohodu s premiérom, ktorý prisľúbil, že ak bude zabezpečená príprava, z
rezervy vlády budú uvoľnené financie," reagoval Vážny s tým, že
aktuálny návrh štátneho rozpočtu na budúci rok v oblasti cestnej
výstavby prezentuje presne taký objem financií, aký je možné reálne
prestavať.
Príprava zanedbaná minulou vládou podľa Vážneho
spôsobuje aj to, že v budúcom roku sa bude môcť reálne začať s
výstavbou len troch úsekov ciest. "Ide o úsek Sverepec - Vrtižer,
Žarnovica - Šášovské Podhradie a obchvat Svidníka," povedal Vážny. Na
prípravu projektov a majetkovo-právneho vysporiadania stavieb by z
objemu financií na cestnú infraštruktúru malo podľa ministra smerovať
okolo 20 až 25 %. Problémom pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest
sú podľa oboch diskutujúcich tzv. vyvolané investície, ktoré významne
predražujú stavby. "Zhruba do dvoch mesiacov by sme to chceli ošetriť
aj legislatívne", uviedol Vážny, ktorý zároveň plánuje zaviesť
maximálne ceny pri stavbe ciest a znížiť celkové náklady na výstavbu o
10 %. Pri financovaní cestnej infraštruktúry sa okrem štátneho rozpočtu
využijú v budúcom roku aj prostriedky z fondov Európskej únie, zatiaľ
však Vážny neuvažuje o výstavbe ciest v systéme verejno - súkromného
partnerstva (PPP). "Takéto projekty sa môžu robiť len tam, kde je to
zmysluplné," zdôraznil Vážny, pričom podľa neho je zároveň nutné tento
systém ošetriť aj legislatívne.
Prokopovič súčasnému ministrovi dopravy vytkol aj spôsob menovania
manažérov do štátom vlastnených firiem. "Ani na jedno miesto nebolo
urobené riadne výberové konanie a práve to mi prekáža," povedal
Prokopovič s tým, že v minulosti boli miesta v železničných či iných
spoločnostiach obsadzované vždy cez výberové konanie. Ako však dodal,
ministrovi nezazlieva, že sa chce "obklopiť" ľuďmi, ktorým dôveruje.
Podľa Vážneho je každý z menovaných manažérov odborníkom a je vo
funkcii iba dočasne, do výberového konania. "Neviem si predstaviť
pracovať s ľuďmi, ktorí majú iné myslenie", zdôvodnil personálne zmeny
Vážny.
V otázke privatizácie Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s., (ZSSK Cargo) sa názory súčasného a predchádzajúceho ministra už tradične rozchádzajú. "AK Cargo nepredáme čím skôr, môže sa stať, že o pol roka či o rok oň nebude záujem a bez práce ostane niekoľko tisíc ľudí," konštatoval Prokopovič. Vážny však namietol, že až podnikateľský zámer ZSSK Cargo vytvorený novým manažmentom ukáže, či je firma životaschopná. Ak sa ukáže, že vývoj nie je dobrý, bude sa môcť podľa Vážneho začať uvažovať o predaji minoritného podielu v Cargu. "Momentálne ho chceme najmä reštrukturalizovať," dodal Vážny s tým, že je presvedčený, že premiéra o odpredaji minoritnej časti ZSSK Cargo nebude musieť presviedčať.
SITA