|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. mája 2009
Projekt opravy bratislavského Starého mosta by mal byť hotový do júla
Projekt opravy bratislavského Starého mosta by mal byť vypracovaný do konca júna. Na jeho základe by malo byť známe, aký rozsah prác bude potrebné urobiť v súvislosti s opravou najstaršieho mosta v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. mája (WEBNOVINY) - Projekt opravy bratislavského Starého mosta by mal byť vypracovaný do konca júna. Na jeho základe by malo byť známe, aký rozsah prác bude potrebné urobiť v súvislosti s opravou najstaršieho mosta v meste, ktorý je v súčasnosti v havarijnom stave. Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa spoločnosti Metro Bratislava, a.s. Jana Murínová. Do spomínaného termínu by malo byť pritom vypracovaných osem dokumentácií k projektu, teda ku každému pilieru zvlášť. Päť mostových pilierov je viditeľných, tri sú skryté. "Všetky piliere bude treba opraviť, každý z nich je ale poškodený inak, z inej strany. Okrem toho majú rozdielnu výšku a šírku. Niektoré sú na súši, iné vo vode. Nie všetky sú však v rovnakej hĺbke," vysvetlila Murínová dôvod vypracovania toľkých dokumentácií. Jeden z pilierov má napríklad od mostovky výšku 23 metrov, ukončený je oceľovou platňou. Celý projekt však bude musieť odsúhlasiť aj Krajský pamiatkový úrad (KPÚ) Bratislava. Starý most sa totiž nachádza v ochrannej zóne. Pamiatkovo chránený nie je akurát tretí pilier z petržalskej strany, do ktorého v minulosti narazila loď. Podľa Murínovej by však mali byť zachované a opravené všetky piliere. Hovorkyňa však zdôraznila, že pri príprave opravy mosta sa spolupracuje s pamiatkarmi. "Všetky kroky Metro Bratislava konzultuje s Krajským pamiatkovým úradom Bratislava," doplnila. KPÚ je totiž účastníkom stavebného konania a je potrebné jeho súhlasné stanovisko. Samotnej oprave mosta a príprave projektovej dokumentácie predchádzali prieskumné práce na moste. Počas prieskumných vrtov bolo zistené bežné opotrebovanie. "Nedostatky, ktoré sa dali odstrániť, sme odstránili ihneď na mieste. Piliere však bude treba očistiť a prešpárovať, aby sa odstránili poškodenia vzniknuté zvetraním," konštatovala Murínová.
Oprava mosta je označovaná za začiatok budovania plánovaného nosného dopravného systému. Oprava by mala stáť okolo 18 mil. € a ukončená by mala byť v roku 2010. Práce budú rozdelené do dvoch etáp. V prvej etape, ktorá by sa mohla začať v júli, sa opraví železničná časť mosta, kde sa položí nová mostovka a koľaje. V druhej etape opravia cestnú časť mosta. Zrekonštruovať by sa malo Šafárikovo námestie a vybudovať by sa mal aj úsek medzi mostom a Bosákovou ulicou. Počas celej opravy nebude z mosta vylúčená mestská hromadná doprava. Na opravený most by sa následne mohli vrátiť opäť aj autá, tie totiž po moste nemôžu jazdiť od 31. decembra minulého roka. Autá by však mali v budúcnosti premávať po moste len v smere z mesta do Petržalky. Súčasťou opravy je aj rozšírenie lávky pre peších a cyklistov.
Havarijný stav Starého mosta potvrdili minuloročné pravidelné merania a skúšky. Posudok z novembra minulého roka totiž obsahuje aj upozornenia na kritický stav mosta. Mesto sa preto rozhodlo, že po Starom moste nebudú môcť premávať od konca roka autá a most je tak prístupný len pre MHD, peších a cyklistov. Pôvodne mesto zvažovalo komplexnú rekonštrukciu mosta, ktorá by stála okolo 50 mil. €. Kritický stav mosta ako aj finančná kríza donútili mesto zmeniť názor, zatiaľ ho čaká len oprava. Mesto sa však myšlienky úplnej zrekonštrukcie mosta nevzdalo. Zároveň sa plánuje aj obnovenie architektonickej súťaže na budúcu podobu Starého mosta. Termín vypísania súťaže však nie je ešte známy.
SITA
Oprava mosta je označovaná za začiatok budovania plánovaného nosného dopravného systému. Oprava by mala stáť okolo 18 mil. € a ukončená by mala byť v roku 2010. Práce budú rozdelené do dvoch etáp. V prvej etape, ktorá by sa mohla začať v júli, sa opraví železničná časť mosta, kde sa položí nová mostovka a koľaje. V druhej etape opravia cestnú časť mosta. Zrekonštruovať by sa malo Šafárikovo námestie a vybudovať by sa mal aj úsek medzi mostom a Bosákovou ulicou. Počas celej opravy nebude z mosta vylúčená mestská hromadná doprava. Na opravený most by sa následne mohli vrátiť opäť aj autá, tie totiž po moste nemôžu jazdiť od 31. decembra minulého roka. Autá by však mali v budúcnosti premávať po moste len v smere z mesta do Petržalky. Súčasťou opravy je aj rozšírenie lávky pre peších a cyklistov.
Havarijný stav Starého mosta potvrdili minuloročné pravidelné merania a skúšky. Posudok z novembra minulého roka totiž obsahuje aj upozornenia na kritický stav mosta. Mesto sa preto rozhodlo, že po Starom moste nebudú môcť premávať od konca roka autá a most je tak prístupný len pre MHD, peších a cyklistov. Pôvodne mesto zvažovalo komplexnú rekonštrukciu mosta, ktorá by stála okolo 50 mil. €. Kritický stav mosta ako aj finančná kríza donútili mesto zmeniť názor, zatiaľ ho čaká len oprava. Mesto sa však myšlienky úplnej zrekonštrukcie mosta nevzdalo. Zároveň sa plánuje aj obnovenie architektonickej súťaže na budúcu podobu Starého mosta. Termín vypísania súťaže však nie je ešte známy.
SITA