|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. septembra 2017
Projekt chce prepojiť historickým vlakom Košice a maďarský Tokaj
Ilustračné foto. Foto: TASR
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR
Projekt s rozpočtom 2,5 milióna eur spočíva v prevádzke zrenovovaného historického vlaku s 15 až 20 jazdami za sezónu a ďalšími jazdami pre špeciálne príležitosti alebo objednávky. Okružná trasa by viedla z maďarského Szerencsu, cez Tokaj a Sátoraljaújhely, do Košíc a naspäť do Szerencsu cez Hidásnémeti.
Rozhodnutie o projekte "Nostalgický vlak Tokaj – Košice" v rámci programu slovensko-maďarskej cezhraničnej spolupráce Interreg V-A má padnúť tento mesiac. Celková žiadaná finančná pomoc z Európskeho fondu regionálneho rozvoja je 2,1 milióna eur. Hlavným prijímateľom je Aggtelekský národný park v Maďarsku, partnerom na slovenskej strane je organizácia Košice Región Turizmus.
"Našou úlohou vyplývajúcou z partnerstva je zabezpečenie logistiky a turistickej ponuky pre Košice a slovenskú tokajskú vinohradnícku oblasť. Ak by to vyšlo, bol by to bezkonkurenčný produkt na Slovensku, čo sa týka železničnej nostalgie, ale asi aj cestovného ruchu ako takého," povedal pre TASR Viktor Wurm z košickej krajskej organizácie cestovného ruchu.
Projekt vychádza z toho, že na územia oboch regiónov prichádza ročne množstvo turistov, keďže sú atraktívne, ponúkajú množstvo podujatí, program a atrakcie. Veľká časť rozpočtu by išla na renováciu historických vozňov a parnej lokomotívy radu 424, ako aj renováciu železničného depa v Szerencsi. Súčasťou nákladov je aj výbava reštauračného vozňa či dobové kostýmy. Vlaky, ktoré by mali byť renovované, sú historickým dedičstvom a patria maďarskému železničnému prepravcovi MÁV. Jazdiť by mali na cezhraničnej trati postavenej v rokoch 1860-1871.
"Vlaková nostalgia a takéto nostalgické jazdy sú v mnohých krajinách veľmi úspešným artiklom turizmu. My s tým máme veľmi dobrú skúsenosť v rámci nášho produktu cestovného ruchu Vlakom za UNESCOm, ktorý zahŕňa jazdy nostalgickým vlakom za jednotlivými pamiatkami svetového dedičstva UNESCO v košickom regióne. Zaujímavé z tohto pohľadu je aj to, že maďarský Tokaj je tiež zapísaný do zoznamu svetového dedičstva UNESCO," dodal Wurm.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR