|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. októbra 2014
Program zvyšovania výnosov vo Volkswagene je čoraz konkrétnejší
Požiadavka šéfa správnej rady Volkswagenu (VW) Martina Winterkorna zo začiatku leta, aby sa vyvinulo "účinné a bolestivé" úsilie o zvyšovanie ziskovosti základného závodu koncernu, vyvolala ...
Zdieľať
Foto: TASR/AP
Wolfsburg 13. októbra (TASR) - Požiadavka šéfa správnej rady Volkswagenu (VW) Martina Winterkorna zo začiatku leta, aby sa vyvinulo "účinné a bolestivé" úsilie o zvyšovanie ziskovosti základného závodu koncernu, vyvolala rozruch. Agentúra DPA informuje s odvolaním sa na najnovšie vydanie týždenníka Spiegel, že Winterkorn teraz uviedol prvé idey programu rastu jeho rentability. Svoje predstavy o ňom má však aj závodná rada.
Základný závod koncernu, ktorého osobné autá majú emblém VW, sa v budúcnosti vzdá na modeloch Passat a Golf málo žiadaných mimoriadnych úprav. Bude sa posudzovať a prehodnocovať aj vysoký podiel vnútorných subdodávok pre vlastnú výrobu.
Aj týmito opatreniami chce koncern znížiť rozsah svojho záberu, lebo počet jeho značiek rastie veľmi rýchlo.
O atmosfére o možných úsporách povedal Winterkorn týždenníku, že sa o nich bude diskutovať. "Ale nebudeme vypracúvať nijaký úsporný program, bude to program zvyšovania efektívnosti. Nejde o to jednoducho znížiť rozpočet. Ide o to, aby sa výnosnosť dlhodobo zvyšovala". Výkonný šéf koncernu chce vidieť za sebou osadenstvo.
Jeden kameň z cesty sa už medzitým odstránil. Predseda závodnej rady Bernd Osterloh povedal, že sa už neráta s angažovaním podnikovej poradenskej firmy McKinsey. "Dokážeme to najlepšie aj bez externých poradcov. Najlepšími poradcami podniku sú jeho zamestnanci a manažment," dodal. Uviedol, že to je spoločná línia so správnou radou.
Požadované úsilie o zníženie nákladov však nemá nič spoločné s vnútornými mzdovými tarifami koncernu. Vo februári nasledujúceho roku sa začne rokovanie o ich zvýšení pre viac ako 100.000 volkswagenákov. "Netreba mať obavy, že sa necháme vedením vodiť za nos," pokračoval Osterloh.
Mnohé problémy súvisia s chybami podnikových plánovačov. Zamestnanci ich eliminujú prácou navyše a mimoriadnymi zmenami. V tomto prípade nie je skromnosť na mieste. Osterloh pre víkendové vydanie denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung v súvislosti so zamestnancami a úsporami povedal: "Neprinesieme nijaké obete".
Jadro programu zvyšovania efektívnosti výroby sa vypracuje spoločne. Osterloh uviedol: "O detaily sa budeme škriepiť". Zástupcovia zamestnancov poskytli vedeniu návrh optimalizačných opatrení, ktorý má viac ako 400 strán.
Spiegel uvádza Winterkornovo vyjadrenie, že nedôjde k znižovaniu počtu kmeňových zamestnancov. "Našťastie rastieme a teda môžeme, keď rastie produktivita, s rovnakým počtom pracovníkov vyrobiť viac áut". V budúcnosti sa zrejme zníži počet prenajímaných ľudí.
V poslednom období dosahuje základný závod koncernu v porovnaní výnosov a zisku rentabilitu len okolo 2 %. Do roku 2017 má vzrásť na 6 %. Efektívnosť výroby sa preto musí zvýšiť o 5 miliárd eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR