|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. júla 2007
Program nepočíta s dostavbou D1 po Košice do roku 2010
Program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010 nepredpokladá v priebehu tri a pol roka dokončenie úplného prepojenia Bratislavy s Košicami po diaľnici D1 cez Žilinu. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. júla (WEBNOVINY) - Program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010 nepredpokladá v priebehu tri a pol roka dokončenie úplného prepojenia Bratislavy s Košicami po diaľnici D1 cez Žilinu. Ako vyplýva z navrhovaného plánu, ktorý vypracovalo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a medzitým už prešiel pripomienkovým konaním, motoristi by mohli začať jazdiť medzi Bratislavou a Košicami po D-jednotke súvisle najskôr až v roku 2013. Až v rokoch 2012 a 2013 by malo byť totiž podľa programu odovzdaných do užívania ešte desať úsekov na D1 v dĺžke 108,31 kilometra. Vláda by mala rokovať o diaľničnom programe najskôr v auguste po skončení letnej dovolenky.
Ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) plánujú v rokoch 2007 až 2010 odovzdať do užívania na hlavnej domácej diaľnici len päť úsekov v dĺžke 68,57 kilometra. Premiér Robert Fico pri bilancovaní prvého roku jeho vlády pred týždňom vyhlásil, že vláda prijme v najbližšom období viaceré opatrenia, aby diaľničné prepojenie medzi Bratislavou a Košicami severnou trasou bolo dokončené v roku 2010.
"Po roku 2010 bude kompletne zabezpečená príprava stavieb na trase D1 po Košice," konštatuje v závere navrhovaný diaľničný program. Podľa neho v roku 2009 by mali byť odovzdané do užívania na D1 úseky Važec - Mengusovce v dĺžke 12,2 kilometra, Mengusovce - Jánovce 25,8 kilometra a Svinia - Prešov západ 8 kilometrov. V roku 2010 majú byť sprevádzkované obe časti 9,67-kilometrového úseku Sverepec - Vrtižer. Koncom júna tohto roku už odovzdali motoristom aj druhý profil úseku D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie v dĺžke 12,9 kilometra. Na budúci rok by mala pribudnúť navyše druhá časť I. etapy privádzača na D1 Poprad - Kežmarok v dĺžke jeden kilometer.
V rokoch 2007 až 2010 by sa pritom malo začať na D1 s výstavbou 14 úsekov v dĺžke 141,64 kilometra, ako aj privádzačov Poprad - Kežmarok a Spišská Nová Ves - Levoča v dĺžke 7,79 kilometra. O tri roky by sa mala začať aj stavba druhého profilu na úseku Behárovce - tunel Branisko. V roku 2012 majú byť odovzdané na D1 do užívania úseky Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka v dĺžke 11,32 kilometra, Lietavská Lúčka - Višňové 5,4 kilometra a Višňové - Dubná Skala 8,11 kilometra. A v roku 2013 by mali ešte pribudnúť úseky Dubná Skala - Turany 16,45 kilometra, Hubová - Ivachnová 15,25 kilometra, Jánovce - Jablonov 18,5 kilometra, Jablonov - Studenec 5,2 kilometra, Studenec - Behárovce 3,45 kilometra, Fričovce - Svinia 10,93 kilometra a Budimír - Bidovce 13,7 kilometra.
SITA