|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. októbra 2010
Program na podporu oživenia oddychových miest
Pohoda za mestom je názov programu, ktorého pilotný ročník vyhlásila Nadácia Ekopolis so spoločnosťou Heineken Slovensko. Jeho cieľom je podporiť komunitný život súčasne s obnovou a oživením ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. októbra (WBN/PR) - Pohoda za mestom je názov programu, ktorého pilotný ročník vyhlásila Nadácia Ekopolis so spoločnosťou Heineken Slovensko. Jeho cieľom je podporiť komunitný život súčasne s obnovou a oživením rekreačných priestorov v zázemí väčších miest, s počtom obyvateľov nad 35 000. Najlepšie projekty budú podporené do výšky 6 000 eur. Uzávierka prijímania žiadostí je 6. decembra 2010.
O podporu sa môžu uchádzať mimovládne organizácie, školy a športové kluby. Samosprávy miest, štátna ochrana prírody alebo správcovia zelene a rekreačných objektov môžu predložiť žiadosť o podporu v partnerstve s miestnou mimovládnou organizáciou. Projekty sa musia týkať častí externých rekreačných priestorov, ktoré sú verejne prístupné.
„Cieľom programu Pohoda za mestom je ponúknuť bezpečné, zdravé a príjemné miesta na trávenie voľného času a šport pre rôzne skupiny užívateľov, vytvárať priestor pre ich stretnutia a sociálne kontakty. Rovnako dôležité je aj vytváranie partnerstiev samospráv a obyvateľov miest tak, aby mohla byť v budúcnosti zabezpečená starostlivosť o rekreačné zázemie a v spolupráci boli realizované prípadné ďalšie aktivity v prospech mesta a jeho obyvateľov,“ povedal Peter Medveď, riaditeľ Nadácie Ekopolis.
„Spoločnosť Heineken Slovensko sa dlhodobo angažuje v aktivitách spoločenskej zodpovednosti. Doteraz bol našim ťažiskovým projektom program Tu sme doma v Hurbanove, zameraný na rozvoj komunitného života v našom domovskom meste. Sme veľmi radi, že s programom Pohoda za mestom rozšírime svoju podporu aj do ostatných regiónov Slovenska. Veríme, že sa nám vďaka nej podarí priniesť do našich veľkých miest skutočnú pohodu v podobe vynovených alebo úplne nových miest pre oddych, šport a rekreáciu," povedala Hana Šimková, manažérka pre korporátne vzťahy Heineken Slovensko.
Východiskom programu je myšlienka, že prírodné lokality a rekreačné areály v zázemiach miest sú dôležitým prvkom pre kvalitu života jeho obyvateľov. Pri úpravách a obnove týchto miest je nutné brať do úvahy nielen návrhy architektov a estetické aspekty jednotlivých prvkov. Rovnaká pozornosť má byť venovaná aj aspektom bezpečnosti a prístupnosti pre rôzne skupiny užívateľov, tiež ochrane prírodných hodnôt, orientačným prvkom, sprístupneniu kultúrnych a prírodných hodnôt. Nezanedbateľné v tomto programe je tiež zapojenie verejnosti do plánovania a vytvárania priestorov.
Na podporu projektu je vyčlenených spolu 27 000 €, pričom maximálna výška grantu je 6 000 €. „Podpora môže byť smerovaná do vytvárania a obnovy priestorov pre relax a športové aktivity, napr. petangové ihriská, miesta na piknik či grilovanie, stolnotenisové stoly, na doplnenie drobného mobiliáru, osadenie rôznych atraktivít oživujúcich priestor, ale aj zorganizovanie zaujímavého podujatia oživujúceho priestor a komunitné vzťahy,“ spresnila Martina Paulíková, programová manažérka Nadácie Ekopolis.
Každý podporený projekt navyše získa vzdelávanie, podporu a konzultácie pri plánovaní a realizácii úprav verejného priestoru, v hodnote 450 € na projekt. Asistenciu a vzdelávanie zabezpečí Nadácia Ekopolis.
Viac informácií získate na: www.ekopolis.sk, www.heinekenslovensko.sk
O podporu sa môžu uchádzať mimovládne organizácie, školy a športové kluby. Samosprávy miest, štátna ochrana prírody alebo správcovia zelene a rekreačných objektov môžu predložiť žiadosť o podporu v partnerstve s miestnou mimovládnou organizáciou. Projekty sa musia týkať častí externých rekreačných priestorov, ktoré sú verejne prístupné.
„Cieľom programu Pohoda za mestom je ponúknuť bezpečné, zdravé a príjemné miesta na trávenie voľného času a šport pre rôzne skupiny užívateľov, vytvárať priestor pre ich stretnutia a sociálne kontakty. Rovnako dôležité je aj vytváranie partnerstiev samospráv a obyvateľov miest tak, aby mohla byť v budúcnosti zabezpečená starostlivosť o rekreačné zázemie a v spolupráci boli realizované prípadné ďalšie aktivity v prospech mesta a jeho obyvateľov,“ povedal Peter Medveď, riaditeľ Nadácie Ekopolis.
„Spoločnosť Heineken Slovensko sa dlhodobo angažuje v aktivitách spoločenskej zodpovednosti. Doteraz bol našim ťažiskovým projektom program Tu sme doma v Hurbanove, zameraný na rozvoj komunitného života v našom domovskom meste. Sme veľmi radi, že s programom Pohoda za mestom rozšírime svoju podporu aj do ostatných regiónov Slovenska. Veríme, že sa nám vďaka nej podarí priniesť do našich veľkých miest skutočnú pohodu v podobe vynovených alebo úplne nových miest pre oddych, šport a rekreáciu," povedala Hana Šimková, manažérka pre korporátne vzťahy Heineken Slovensko.
Východiskom programu je myšlienka, že prírodné lokality a rekreačné areály v zázemiach miest sú dôležitým prvkom pre kvalitu života jeho obyvateľov. Pri úpravách a obnove týchto miest je nutné brať do úvahy nielen návrhy architektov a estetické aspekty jednotlivých prvkov. Rovnaká pozornosť má byť venovaná aj aspektom bezpečnosti a prístupnosti pre rôzne skupiny užívateľov, tiež ochrane prírodných hodnôt, orientačným prvkom, sprístupneniu kultúrnych a prírodných hodnôt. Nezanedbateľné v tomto programe je tiež zapojenie verejnosti do plánovania a vytvárania priestorov.
Na podporu projektu je vyčlenených spolu 27 000 €, pričom maximálna výška grantu je 6 000 €. „Podpora môže byť smerovaná do vytvárania a obnovy priestorov pre relax a športové aktivity, napr. petangové ihriská, miesta na piknik či grilovanie, stolnotenisové stoly, na doplnenie drobného mobiliáru, osadenie rôznych atraktivít oživujúcich priestor, ale aj zorganizovanie zaujímavého podujatia oživujúceho priestor a komunitné vzťahy,“ spresnila Martina Paulíková, programová manažérka Nadácie Ekopolis.
Každý podporený projekt navyše získa vzdelávanie, podporu a konzultácie pri plánovaní a realizácii úprav verejného priestoru, v hodnote 450 € na projekt. Asistenciu a vzdelávanie zabezpečí Nadácia Ekopolis.
Viac informácií získate na: www.ekopolis.sk, www.heinekenslovensko.sk