|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. novembra 2011
Program, ktorý by mal vymeniť ilúziu za reálny svet.
Z lesklých stránok magazínov a reklám sa na ľudí valí záplava modeliek a hviezd s dokonalými krivkami a s bezchybnou pleťou.
Zdieľať
Nie je žiadnym tajomstvom, že ich fotografie sú zväčša výsledkom šikovného retušéra. Tím amerických expertov preto vytvoril program spojený s projektom, ktorý by mal vymeniť ilúziu za reálny svet.
Pred a po - upravované fotografie v magazínoch by mali byť označené číslami od 1 do 5Foto: www.dailymail.co.uk
Lesklé stránky módnych a lifestyleových magazínov predávajú ilúziu, ktorou sa čitatelia radi nechávajú uniesť. Bezchybná pleť, dokonalé krivky, žiadne vrásky, celulitída a ani gram tuku navyše – reklamné agentúry a módny svet servírujú krásu na zlatom podnose a zdravotné organizácie zatiaľ volajú na poplach. Digitálne vylepšenia fotografií podľa nich propagujú nerealistické očakávania a požiadavky na výzor čitateľov, čo môže byť hlavne pre mladých ľudí obzvlášť nebezpečné. K osvete sa preto pridali aj počítačový odborníci, ktorí tvrdia, že každá retušovaná fotografia by mala byť označená stupňom na škále od 1 do 5, a tak konzumentom naznačiť, nakoľko bola fotografia upravená. Zároveň vytvorili počítačový program, ktorý by pomohol fotografie jednoducho zaradiť do stupnice, a tak ponúknuť skryté varovanie.
Za projektom stojí profesor Henry Farid a Eric Kee z Dartmound College v New Hampshire. „Všadeprítomnosť nerealistických a idealizovaných fotografií sa spája s poruchami prijímania potravy a s nespokojnosťou s vlastným telom,“ tvrdí americký tím. Na to, aby vytvorili program zameraný na odhalenie retušovaných obrázkov, ich museli najprv stovky preskúmať. „Začali sme s fotkami „pred“ a „po“, z ktorých sme automaticky určili geometrické zmeny týkajúce sa kriviek tela a fotometrické zmeny zahŕňajúce iný tón a chybičky pleti,“ uviedol Henry Farid.
Spolu rozanalyzovali 468 setov fotografií a následne použili zjednodušené štatistiky, ktorými zdokumentovali detaily prevedených zmien. Na základe toho vytvorili matematický algoritmus, ktorý pomôže odhadnúť, akými úpravami fotografia prešla. Ku každej upravenej fotografii pridelili číslo od 1 do 5 – teda od najmenej po najviac retušovanú fotografiu. Následne požiadali dobrovoľníkov, aby fotkám sami pridelili číslo zo stupnice. Pri porovnávaní počítačových dát s názormi dobrovoľníkov dospeli k veľmi vysokej zhode.
Foto: www.dailymail.co.uk
„Teraz máme matematickú mieru úpravy fotografií a zároveň vieme predvídať, ako fotografie ohodnotí bežný pozorovateľ,“ uviedol Farid. „Vydavatelia majú legitímne dôvody na úpravy fotografií – potrebujú vytvoriť fantastický svet a predať čo najviac produktov. Zašli však priďaleko. Navrhujeme, aby boli chránené záujmy vydavateľov a reklamných agentov, ale zároveň aj záujmy spotrebiteľov, a to tak, že k fotografiám poskytnú číselné hodnotenie. Na jeho základe sa spotrebiteľ dozvie, nakoľko bol vzhľad človeka digitálne upravený a teda nakoľko je vzdialený od reality,“ myslí si tím expertov.
Foto: www.dailymail.co.uk
Ich štúdia bola uverejnená vo vedeckom žurnále Proceedings of the National Academy of Sciences a ihneď si získala podporu Americkej asociácie medikov: „Musíme prestať vystavovať vnímavé deti a tínedžerov reklamám s modelkami s takým typom tela, ktoré sa dá získať len pomocou softvérových úprav.“ Na to, aby sa im túto myšlienku podarilo presadiť aj v praxi, budú asi potrebovať ešte veľa času a presviedčania.
www.dailymail.co.uk
Pred a po - upravované fotografie v magazínoch by mali byť označené číslami od 1 do 5Foto: www.dailymail.co.uk
Lesklé stránky módnych a lifestyleových magazínov predávajú ilúziu, ktorou sa čitatelia radi nechávajú uniesť. Bezchybná pleť, dokonalé krivky, žiadne vrásky, celulitída a ani gram tuku navyše – reklamné agentúry a módny svet servírujú krásu na zlatom podnose a zdravotné organizácie zatiaľ volajú na poplach. Digitálne vylepšenia fotografií podľa nich propagujú nerealistické očakávania a požiadavky na výzor čitateľov, čo môže byť hlavne pre mladých ľudí obzvlášť nebezpečné. K osvete sa preto pridali aj počítačový odborníci, ktorí tvrdia, že každá retušovaná fotografia by mala byť označená stupňom na škále od 1 do 5, a tak konzumentom naznačiť, nakoľko bola fotografia upravená. Zároveň vytvorili počítačový program, ktorý by pomohol fotografie jednoducho zaradiť do stupnice, a tak ponúknuť skryté varovanie.
Takto dokáže program odhadnúť, na ktorých miestach bola fotografia retušovanáFoto: www.dailymail.co.uk
Za projektom stojí profesor Henry Farid a Eric Kee z Dartmound College v New Hampshire. „Všadeprítomnosť nerealistických a idealizovaných fotografií sa spája s poruchami prijímania potravy a s nespokojnosťou s vlastným telom,“ tvrdí americký tím. Na to, aby vytvorili program zameraný na odhalenie retušovaných obrázkov, ich museli najprv stovky preskúmať. „Začali sme s fotkami „pred“ a „po“, z ktorých sme automaticky určili geometrické zmeny týkajúce sa kriviek tela a fotometrické zmeny zahŕňajúce iný tón a chybičky pleti,“ uviedol Henry Farid.
Spolu rozanalyzovali 468 setov fotografií a následne použili zjednodušené štatistiky, ktorými zdokumentovali detaily prevedených zmien. Na základe toho vytvorili matematický algoritmus, ktorý pomôže odhadnúť, akými úpravami fotografia prešla. Ku každej upravenej fotografii pridelili číslo od 1 do 5 – teda od najmenej po najviac retušovanú fotografiu. Následne požiadali dobrovoľníkov, aby fotkám sami pridelili číslo zo stupnice. Pri porovnávaní počítačových dát s názormi dobrovoľníkov dospeli k veľmi vysokej zhode.
Foto: www.dailymail.co.uk
„Teraz máme matematickú mieru úpravy fotografií a zároveň vieme predvídať, ako fotografie ohodnotí bežný pozorovateľ,“ uviedol Farid. „Vydavatelia majú legitímne dôvody na úpravy fotografií – potrebujú vytvoriť fantastický svet a predať čo najviac produktov. Zašli však priďaleko. Navrhujeme, aby boli chránené záujmy vydavateľov a reklamných agentov, ale zároveň aj záujmy spotrebiteľov, a to tak, že k fotografiám poskytnú číselné hodnotenie. Na jeho základe sa spotrebiteľ dozvie, nakoľko bol vzhľad človeka digitálne upravený a teda nakoľko je vzdialený od reality,“ myslí si tím expertov.
Foto: www.dailymail.co.uk
Ich štúdia bola uverejnená vo vedeckom žurnále Proceedings of the National Academy of Sciences a ihneď si získala podporu Americkej asociácie medikov: „Musíme prestať vystavovať vnímavé deti a tínedžerov reklamám s modelkami s takým typom tela, ktoré sa dá získať len pomocou softvérových úprav.“ Na to, aby sa im túto myšlienku podarilo presadiť aj v praxi, budú asi potrebovať ešte veľa času a presviedčania.
www.dailymail.co.uk