Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

13. októbra 2023

Profily mobilizačných kampaní k voľbám sa stali terčom trollov a toxických komentárov



Profily mobilizačných kampaní k účasti na parlamentných voľbách sa stali terčom trollov a toxických komentárov, a to najmä tesne pred dátumom volieb. Tisíce skrytých komentárov Informuje o ...



Zdieľať
374506145_172964719173955_9201277513835834488_n 676x451 13.10.2023 (SITA.sk) - Profily mobilizačných kampaní k účasti na parlamentných voľbách sa stali terčom trollov a toxických komentárov, a to najmä tesne pred dátumom volieb.

Tisíce skrytých komentárov


Informuje o tom technologický startup elv.ai, ktorý sa zameriava na moderáciu diskusií v online priestore a analyzoval aktivity okolo kampaní.

Z 19 842 komentárov na sociálnych sieťach Facebook a Instagram musel skryť 4 920, čo je 25 percent všetkých komentárov.

„Na Facebooku sme sledovali 15 480 komentárov, z ktorých 27 percent bolo skrytých. Na Instagrame to bolo 4 362 komentárov, pričom 16 percent z nich bolo skrytých,“ informoval CEO elv.ai. Jakub Šuster.

Viac o téme: Predčasné voľby na Slovensku 2023


Najväčšiu aktivita trollov zaznamenali tesne pre voľbami, čo je podľa neho bežný trend, keďže dezinformačné kampane sa snažia ovplyvniť verejnú mienku v kľúčovom období.

Medzi najvýznamnejšie mobilizačné kampane patrila iniciatíva Chcem tu zostať, kampaň o.z. Mladí proti fašizmu a iniciatíva ZMUDRI.sk.

Terč pre nenávistné komentáre


Tieto kampane mali za cieľ povzbudiť občanov k účasti na voľbách, avšak ich profily na sociálnych sieťach sa stali terčom pre nenávistné a dezinformačné komentáre.

Z negatívnych komentárov tvorili verbálne útoky a vulgarizmy 72,3 percenta (bolo ich 849), dezinformácie predstavovali 13,2 percenta (155 komentárov), homofóbne komentáre zaznamenali v 7,4 percentách prípadov (87 komentárov). Objavilo sa aj 83 výziev na násilie, čo je 7,1 percenta takýchto komentárov.

„Naše dáta jasne ukazujú, že moderovanie online diskusií je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Kým väčšina online interakcií je pozitívna, nárast toxických komentárov môže výrazne ovplyvniť kvalitu verejnej diskusie," povedal Šuster a dodal, že sa snažia chrániť verejný priestor pred týmito negatívnymi vplyvmi a vytvoriť zdravé online prostredie pre všetkých.


Spoločnosť elv.ai je technologický startup, ktorý kombinuje umelú inteligenciu a ľudských moderátorov s cieľom bojovať proti nenávisti a dezinformáciám na internete.

Projekt pôvodne vznikol v roku 2022 ako CSR aktivita komunikačnej agentúry New School Communications pod názvom Elfovia.sk.




Zdroj: SITA.sk - Profily mobilizačných kampaní k voľbám sa stali terčom trollov a toxických komentárov © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Izrael nariadil evakuáciu severu Pásma Gazy, po útoku Hamasu zhodil približne šesťtisíc bômb
<< predchádzajúci článok
Štokholm plánuje od roku 2025 zákaz vjazdu áut so spaľovacími motormi do obchodnej štvrte v centre mesta