|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 4.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Karol
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. októbra 2023
Profily mobilizačných kampaní k voľbám sa stali terčom trollov a toxických komentárov
Tagy: kampaň chcem tu zostať mobilizačná kampaň Predčasné voľby na Slovensku 2023 verbálne útoky Vulgarizmy
Profily mobilizačných kampaní k účasti na parlamentných voľbách sa stali terčom trollov a toxických komentárov, a to najmä tesne pred dátumom volieb. Tisíce skrytých komentárov Informuje o ...
Zdieľať
13.10.2023 (SITA.sk) - Profily mobilizačných kampaní k účasti na parlamentných voľbách sa stali terčom trollov a toxických komentárov, a to najmä tesne pred dátumom volieb.
Informuje o tom technologický startup elv.ai, ktorý sa zameriava na moderáciu diskusií v online priestore a analyzoval aktivity okolo kampaní.
Z 19 842 komentárov na sociálnych sieťach Facebook a Instagram musel skryť 4 920, čo je 25 percent všetkých komentárov.
„Na Facebooku sme sledovali 15 480 komentárov, z ktorých 27 percent bolo skrytých. Na Instagrame to bolo 4 362 komentárov, pričom 16 percent z nich bolo skrytých,“ informoval CEO elv.ai. Jakub Šuster.
Najväčšiu aktivita trollov zaznamenali tesne pre voľbami, čo je podľa neho bežný trend, keďže dezinformačné kampane sa snažia ovplyvniť verejnú mienku v kľúčovom období.
Medzi najvýznamnejšie mobilizačné kampane patrila iniciatíva Chcem tu zostať, kampaň o.z. Mladí proti fašizmu a iniciatíva ZMUDRI.sk.
Tieto kampane mali za cieľ povzbudiť občanov k účasti na voľbách, avšak ich profily na sociálnych sieťach sa stali terčom pre nenávistné a dezinformačné komentáre.
Z negatívnych komentárov tvorili verbálne útoky a vulgarizmy 72,3 percenta (bolo ich 849), dezinformácie predstavovali 13,2 percenta (155 komentárov), homofóbne komentáre zaznamenali v 7,4 percentách prípadov (87 komentárov). Objavilo sa aj 83 výziev na násilie, čo je 7,1 percenta takýchto komentárov.
„Naše dáta jasne ukazujú, že moderovanie online diskusií je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Kým väčšina online interakcií je pozitívna, nárast toxických komentárov môže výrazne ovplyvniť kvalitu verejnej diskusie," povedal Šuster a dodal, že sa snažia chrániť verejný priestor pred týmito negatívnymi vplyvmi a vytvoriť zdravé online prostredie pre všetkých.
Spoločnosť elv.ai je technologický startup, ktorý kombinuje umelú inteligenciu a ľudských moderátorov s cieľom bojovať proti nenávisti a dezinformáciám na internete.
Projekt pôvodne vznikol v roku 2022 ako CSR aktivita komunikačnej agentúry New School Communications pod názvom Elfovia.sk.
Zdroj: SITA.sk - Profily mobilizačných kampaní k voľbám sa stali terčom trollov a toxických komentárov © SITA Všetky práva vyhradené.
Tisíce skrytých komentárov
Informuje o tom technologický startup elv.ai, ktorý sa zameriava na moderáciu diskusií v online priestore a analyzoval aktivity okolo kampaní.
Z 19 842 komentárov na sociálnych sieťach Facebook a Instagram musel skryť 4 920, čo je 25 percent všetkých komentárov.
„Na Facebooku sme sledovali 15 480 komentárov, z ktorých 27 percent bolo skrytých. Na Instagrame to bolo 4 362 komentárov, pričom 16 percent z nich bolo skrytých,“ informoval CEO elv.ai. Jakub Šuster.
Viac o téme: Predčasné voľby na Slovensku 2023
Najväčšiu aktivita trollov zaznamenali tesne pre voľbami, čo je podľa neho bežný trend, keďže dezinformačné kampane sa snažia ovplyvniť verejnú mienku v kľúčovom období.
Medzi najvýznamnejšie mobilizačné kampane patrila iniciatíva Chcem tu zostať, kampaň o.z. Mladí proti fašizmu a iniciatíva ZMUDRI.sk.
Terč pre nenávistné komentáre
Tieto kampane mali za cieľ povzbudiť občanov k účasti na voľbách, avšak ich profily na sociálnych sieťach sa stali terčom pre nenávistné a dezinformačné komentáre.
Z negatívnych komentárov tvorili verbálne útoky a vulgarizmy 72,3 percenta (bolo ich 849), dezinformácie predstavovali 13,2 percenta (155 komentárov), homofóbne komentáre zaznamenali v 7,4 percentách prípadov (87 komentárov). Objavilo sa aj 83 výziev na násilie, čo je 7,1 percenta takýchto komentárov.
„Naše dáta jasne ukazujú, že moderovanie online diskusií je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Kým väčšina online interakcií je pozitívna, nárast toxických komentárov môže výrazne ovplyvniť kvalitu verejnej diskusie," povedal Šuster a dodal, že sa snažia chrániť verejný priestor pred týmito negatívnymi vplyvmi a vytvoriť zdravé online prostredie pre všetkých.
Spoločnosť elv.ai je technologický startup, ktorý kombinuje umelú inteligenciu a ľudských moderátorov s cieľom bojovať proti nenávisti a dezinformáciám na internete.
Projekt pôvodne vznikol v roku 2022 ako CSR aktivita komunikačnej agentúry New School Communications pod názvom Elfovia.sk.
Zdroj: SITA.sk - Profily mobilizačných kampaní k voľbám sa stali terčom trollov a toxických komentárov © SITA Všetky práva vyhradené.
Tagy: kampaň chcem tu zostať mobilizačná kampaň Predčasné voľby na Slovensku 2023 verbálne útoky Vulgarizmy
nasledujúci článok >>
Izrael nariadil evakuáciu severu Pásma Gazy, po útoku Hamasu zhodil približne šesťtisíc bômb
Izrael nariadil evakuáciu severu Pásma Gazy, po útoku Hamasu zhodil približne šesťtisíc bômb
<< predchádzajúci článok
Štokholm plánuje od roku 2025 zákaz vjazdu áut so spaľovacími motormi do obchodnej štvrte v centre mesta
Štokholm plánuje od roku 2025 zákaz vjazdu áut so spaľovacími motormi do obchodnej štvrte v centre mesta