Bratislavský obvodný úrad (OÚ) má problémy s predajom majetku jedného z konateľov skrachovaných nebankových subjektov BMG a Horizont Slovakia Vladimíra Fruniho, ktorý si odpykáva 11,5-ročný trest. ...
BRATISLAVA 11. augusta (WEBNOVINY) - Bratislavský obvodný úrad (OÚ) má problémy s predajom majetku jedného z konateľov skrachovaných nebankových subjektov BMG a Horizont Slovakia Vladimíra Fruniho, ktorý si odpykáva 11,5-ročný trest. Istý podnikateľ, ktorý v júli prejavil záujem o tri člny s podvozkami, ktoré sú uskladnené v Bratislave a ponúkol za ne vyššiu cenu ako bol súdnoznalecký posudok, možno nakoniec od predbežnej zmluvy odstúpi. Informoval o tom agentúru SITA prednosta OÚ Otto Galis. "Záujemca mi naznačil, že asi od kúpy odstúpi, zatiaľ to nemám písomne potvrdené a teda je potenciálny kupca. Má 60 dní na zaplatenie, no ak dovtedy nezaplatí budeme to považovať za zrušenie kúpy," povedal prednosta. O člny sa už minulosti zaujímal rezort vnútra i Hasičský a záchranný zbor SR. Nakoniec sa ale rozhodli, že si ich nezoberú i napriek tomu, že na ne majú podľa zákona bezplatný nárok. Podľa odborníkov nie sú vhodné na naše rieky, sú v zlom technickom stave a ich údržba je veľmi nákladná. Záujemcovia aj v prípade ak od zmluvy odstúpia nebudú nijako sankcionovaní, vysvetlil prednosta.
Z ďalších hnuteľných vecí, ktoré má pod správou OÚ sa predalo iba terénne vozidlo ktoré si zobral Krajský úrad životného prostredia v Bratislave. O dve jachty v Chorvátsku a osobný automobil značky Volvo, neprejavil záujem nikto, potvrdil Galis. Bratislavský obvodný úrad teda musí vypísať nové ponukové konania. "Musíme rozbehnúť celý proces odznova. Vypísať nové ponukové konanie, vyzvať ľudí, podať inzerát, podľa zákona minimálne dvakrát, čo nás bude opäť stáť nemalé finančné prostriedky," opísal celú situáciu prednosta. Ako sa ďalej vyjadril, ak by o majetok neprejavil nikto záujem ani v ďalšom kole, môžu ho ponúknuť za nižšiu cenu, do teraz totiž musel potenciálny kupca navrhnúť cenu, ktorá bola vyššia ako súdnoznalecký posudok. Podľa Galisa, ale do úvahy prichádza aj krajná možnosť a to, že jachty, člny a automobil nejakým spôsobom zlikvidujú, napríklad ich dajú do šrotu. "To si neviem a nechcem ani predstaviť z technického hľadiska a to vôbec nehovorím o finančných nákladoch," skonštatoval prednosta. Tie sa podľa neho za údržbu jednotlivých strojov spolu s úradnými úkonmi, to znamená z vypísaním ponúk a inzerátov vyšplhali približne do jednéhomilióna korún (33 194 €). "Pevne verím, že k žiadnej likvidácii nedôjde a tohto majetku sa zbavíme hoci aj za nižšiu cenu," povedal.
Galis zatiaľ nevedel uviesť, kedy zverejnia nové ponuky. "Všetko závisí od toho, ako bude mať voľnú inzertnú plochu konkrétny denník, kde ponuku zverejníme," dodal na záver.
SITA