|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. novembra 2005
Privátne značky obsadzujú trh
Na slovenskom trhu sa stále výraznejšie presadzujú maloobchodné značky. Poznáme ich už takmer všetci, aj keď niektorí používajú skôr označenie privátne značky.
Zdieľať
Postupne teda smeruje k západnému trendu, kde podiel privátnych značiek predstavuje niekedy aj vyše 30 percent celkového obratu. Každý trh je, samozrejme, iný a nedá sa úplne kopírovať.
Podľa analytika trhu Ľubomíra Drahovského z agentúry Terno môže podiel maloobchodných značiek na Slovensku dosiahnu v najbližších rokoch približne 20 až 25 %. Výrazný nárast predaja maloobchodných značiek v poslednom roku dávajú niektorí odborníci do priamej súvislosti s nástupom diskontného reťazca Lidl.
„To, ale nie je celkom pravda, Lidl so svojou približne 60-percentnou ponukou privátnych značiek, samozrejme, zvýšil ponuku na trhu, ale podiel by sa zvyšoval aj bez nástupu spomínaného reťazca,“ tvrdí Drahovský. Slováci si na nákup týchto značiek zvykli a zistili, že im za svoju cenu ponúkajú primeranú kvalitu. Reťazce ponúkajú väčšinu maloobchodných značiek v diskontnej, teda veľmi nízkej cene a na Slovensku bude ešte faktor ceny dlho veľmi dôležitý ukazovateľ.
Zatiaľ vedú vreckovky
Na slovenskom trhu majú zatiaľ najväčší podiel na predaji vo svojej kategórii papierové vreckovky. Nasledujú plienky, detské utierky a mrazené polotovary. K obľúbeným kategóriám ešte patria sýtené limonády, ovocné džúsy, sirupy, mlieka, minerálne vody a sprchové gély. Do budúcnosti sa predpokladá predovšetkým rast v kategórii dámska hygiena.
Privátna značka neznamená lacná
Väčšina ľudí si zatiaľ dáva do priamej súvislosti rovnicu. Privátna značka - rovná sa lacná. To ale nie je celkom pravda. Už aj na slovenskom trhu sa usadzujú maloobchodné značky vyšších kategórií. Na pultoch sa teda môžeme stretnúť nielen s lacnými diskontnými privátnymi značkami nižších kategórií, ale aj so strednou až vyššou triedou výrobkov, ktoré sú porovnateľné so známymi značkami, až po tretiu kategóriu, kde sú zaradené špeciálne nadštandardné druhy výrobkov.
Martin Augustín
Súvisiace články:
Boj reťazcov na ostrie noža (12. 9. 2005)