|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. mája 2010
Prístavný most má byť rozšírený na šesť pruhov
Tagy: Prístavný most
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. plánuje rozšíriť úsek diaľnice D1 na Prístavnom moste v Bratislave na šesť pruhov. Ako informoval generálny riaditeľ NDS ...
Zdieľať
Foto: SITA/Nina Bednáriková
BRATISLAVA 18. mája (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. plánuje rozšíriť úsek diaľnice D1 na Prístavnom moste v Bratislave na šesť pruhov. Ako informoval generálny riaditeľ NDS Igor Choma na utorňajšej tlačovej besede, v tomto roku má byť v tendri vybraný dodávateľ projektovej dokumentácie a práce na rozšírenie jazdných pruhov na moste by sa mali začať v roku 2012. S prácami na konečnom rozšírení 38 kilometrového úseku D1 Bratislava - Trnava by sa malo začať v roku 2013.
Šéf diaľničiarov potvrdil, že obidva úseky D1 Sverepec - Vrtižer v celkovej dĺžke 9,6 kilometra, vedúce cez Považskú Bystricu, budú otvorené večer 30. mája. Posledná chýbajúca časť D1 medzi Bratislavou a Žilinou bude pre verejnosť sprístupnená už deň vopred, v sobotu 29. mája. "Preto to robíme v sobotu pre verejnosť, aby sme v nedeľu mali priestor na prípravu slávnostnej časti a upratanie celej diaľnice. Do prevádzky pôjde tak, aby na ďalší deň 31. mája o 5:00 bola plne sprístupnená motoristom," dodal Choma.
Úsek D1 Svinia - Prešov západ v dĺžke 7,1 kilometra má byť sprevádzkovaný 7. júna, úseky D1 Jablonov - Studenec v polovičnom profile a dĺžke 5,2 kilometra a D1 Studenec - Studenec - Beharovce v dĺžke 3,3 kilometra majú byť spojazdnené do 15. júna.
Na Slovensku je v súčasnosti v prevádzke 389 kilometrov diaľnic, čo je 55 % z ich celkovej plánovanej dĺžky 704 kilometrov. Sieť rýchlostných ciest dosahuje 213,6 kilometrov, teda 18 % z plánovaného rozsahu 1 164 kilometrov. Riaditeľ NDS informoval, že od júna 2006 do júna 2010 začala výstavba 241,3 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest a ukončených bude 147,2 kilometrov. Choma pre porovnanie uviedol, že počas dvoch predchádzajúcich vlád v rokoch 1998 až 2006 začala výstavba 112 kilometrov diaľnic a rýchlociest a ukončené boli v dĺžke 190 kilometrov. Náklady na prípravu a majetkovo-právne vysporiadanie pre diaľničné stavby od roku 2006 doteraz dosiahli spolu 339,1 mil. eur.
Do konca tohto roka chce NDS ešte začať stavbu diaľničných úsekov v dĺžke 31 kilometrov a ukončené majú byť komunikácie v dĺžke 28 kilometrov. Do novembra by mali byť odovzdané do prevádzky úseky D3 Skalité - štátna hranica s Poľskom, obchvat Svidníka na R4, obchvat Trstenej a Hornej Štubne na R3 a úsek R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie. V tomto roku majú ešte začať stavby strediska správy a údržby diaľnic spolu s preložkou cesty 1. triedy a kruhovým objazdom v súvislosti s prvým úsekom D1 Sverepec - Vrtižer, ako aj druhého profilu D1 Jablonov - Studenec, či úsekov D3 Strážov - Brodno cez Žilinu a D3 Svrčinovec - Skalité. Začať majú aj stavby privádzača Selenec na R1, obchvatu Žiaru nad Hronom a R4 Košice - Milhosť.
NDS plánuje vybudovať Národný dopravný areál pre dopravnú výchovu detí. Predpokladané náklady investície predstavujú zhruba 19,9 mil. až 26,6 mil. eur. Diaľničiari chcú stavbu financovať z vlastných zdrojov. V areáli majú byť dopravné ihriská, okruh pre motokáry a príslušné zázemie, o jeho umiestnení diaľničiari zatiaľ nerozhodli.
SITA
Šéf diaľničiarov potvrdil, že obidva úseky D1 Sverepec - Vrtižer v celkovej dĺžke 9,6 kilometra, vedúce cez Považskú Bystricu, budú otvorené večer 30. mája. Posledná chýbajúca časť D1 medzi Bratislavou a Žilinou bude pre verejnosť sprístupnená už deň vopred, v sobotu 29. mája. "Preto to robíme v sobotu pre verejnosť, aby sme v nedeľu mali priestor na prípravu slávnostnej časti a upratanie celej diaľnice. Do prevádzky pôjde tak, aby na ďalší deň 31. mája o 5:00 bola plne sprístupnená motoristom," dodal Choma.
Úsek D1 Svinia - Prešov západ v dĺžke 7,1 kilometra má byť sprevádzkovaný 7. júna, úseky D1 Jablonov - Studenec v polovičnom profile a dĺžke 5,2 kilometra a D1 Studenec - Studenec - Beharovce v dĺžke 3,3 kilometra majú byť spojazdnené do 15. júna.
Na Slovensku je v súčasnosti v prevádzke 389 kilometrov diaľnic, čo je 55 % z ich celkovej plánovanej dĺžky 704 kilometrov. Sieť rýchlostných ciest dosahuje 213,6 kilometrov, teda 18 % z plánovaného rozsahu 1 164 kilometrov. Riaditeľ NDS informoval, že od júna 2006 do júna 2010 začala výstavba 241,3 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest a ukončených bude 147,2 kilometrov. Choma pre porovnanie uviedol, že počas dvoch predchádzajúcich vlád v rokoch 1998 až 2006 začala výstavba 112 kilometrov diaľnic a rýchlociest a ukončené boli v dĺžke 190 kilometrov. Náklady na prípravu a majetkovo-právne vysporiadanie pre diaľničné stavby od roku 2006 doteraz dosiahli spolu 339,1 mil. eur.
Do konca tohto roka chce NDS ešte začať stavbu diaľničných úsekov v dĺžke 31 kilometrov a ukončené majú byť komunikácie v dĺžke 28 kilometrov. Do novembra by mali byť odovzdané do prevádzky úseky D3 Skalité - štátna hranica s Poľskom, obchvat Svidníka na R4, obchvat Trstenej a Hornej Štubne na R3 a úsek R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie. V tomto roku majú ešte začať stavby strediska správy a údržby diaľnic spolu s preložkou cesty 1. triedy a kruhovým objazdom v súvislosti s prvým úsekom D1 Sverepec - Vrtižer, ako aj druhého profilu D1 Jablonov - Studenec, či úsekov D3 Strážov - Brodno cez Žilinu a D3 Svrčinovec - Skalité. Začať majú aj stavby privádzača Selenec na R1, obchvatu Žiaru nad Hronom a R4 Košice - Milhosť.
NDS plánuje vybudovať Národný dopravný areál pre dopravnú výchovu detí. Predpokladané náklady investície predstavujú zhruba 19,9 mil. až 26,6 mil. eur. Diaľničiari chcú stavbu financovať z vlastných zdrojov. V areáli majú byť dopravné ihriská, okruh pre motokáry a príslušné zázemie, o jeho umiestnení diaľničiari zatiaľ nerozhodli.
SITA
Tagy: Prístavný most