|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. marca 2016
Prírodovedecká fakulta UPJŠ v Košiciach má nové laboratórium
Ústav fyzikálnych vied Prírodovedeckej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika (UPJŠ) v Košiciach má od piatka (4.3.) nové Bádateľské laboratórium. Otvorili ho za ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Košice 8. marca (TASR) - Ústav fyzikálnych vied Prírodovedeckej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika (UPJŠ) v Košiciach má od piatka (4.3.) nové Bádateľské laboratórium. Otvorili ho za účasti štátnej tajomníčky Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR Romany Kanovskej. Laboratórium bude slúžiť nielen študentom, ale aj učiteľom z praxe. TASR o tom dnes informovala hovorkyňa UPJŠ v Košiciach Mária Hrehová.Na stretnutí štátnej tajomníčky s vedením Ústavu fyzikálnych vied Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach sa hovorilo o témach ako realizácia zmien vo výučbe prírodovedných predmetov, matematiky a informatiky, štátny vzdelávací program, zvýšenie atraktivity učiteľského štúdia prírodovedných predmetov, systém vzdelávania, ale aj kontinuálne vzdelávanie učiteľov.
Prítomným bola predstavená koncepcia Bádateľského laboratória, technologické riešenia a súčasťou otvorenia boli aj ukážky vzdelávacích aktivít v novom laboratóriu.
Prodekan Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach Marián Kireš tvrdí, že aktuálne v prírodovednom vzdelávaní kladú dôraz na aktívne získavanie informácií, rovesnícku diskusiu, argumentáciu, rozvíjanie spôsobilostí vedeckej práce a budovanie vedeckej gramotnosti. Študenti sú na základných a stredných školách prevažne usmerňovaní svojimi učiteľmi, návodmi v učebniciach či pracovných listoch.
"Laboratórium by malo pomôcť práve študentom učiteľstva pri novom pohľade na prácu učiteľa, ktorý by mal hlavne usmerňovať aktivity žiakov, pomáhať formulovať závery z pozorovaní, meraní a vlastných zistení, vyžívať konštruktivistické prístupy vo výučbe," povedal Kireš s tým, že dvere laboratória sú podľa jeho slov otvorené aj pre učiteľov z praxe, ktorých radi zapoja do svojich výskumných projektov, vzdelávacích aktivít. Veria, že budú inšpiráciou, aby podobné laboratóriá vznikali aj na ďalších pracoviskách.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR