|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. januára 2014
Prírastok nákupných centier sa na Slovensku v tomto roku znásobí
Výstavba nákupných centier bude v tomto roku napredovať rýchlejšie než v minulom. Celkovo by malo byť na Slovensku uvedených do prevádzky viac ako 56.000 m2 v ...
Zdieľať
Obchodné centrum Foto: TASR/Ivan Majerský
Bratislava 30. januára (TASR) - Výstavba nákupných centier bude v tomto roku napredovať rýchlejšie než v minulom. Celkovo by malo byť na Slovensku uvedených do prevádzky viac ako 56.000 m2 v nových shopping centrách a ďalších 42.000 m2 v nákupných parkoch - takzvaných retail warehousoch. Medziročný prírastok tak bude v tomto segmente niekoľkonásobný."V roku 2013 na Slovensku pribudlo z retailových plôch iba nejakých 15.000 m2 a retail-warehousových iba niečo cez 20.000 m2," povedal na dnešnom diskusnom stretnutí Stavebného fóra v Bratislave Martin Baláž zo spoločnosti Cushman & Wakefield. Podujatie malo názov Realitný trh: bilancie a perspektívy.
Jednou z bŕzd rýchleho rozmachu retailovej výstavby sú podľa Baláža stále prísne požiadavky zo strany financujúcich bánk. Tie pred vstupom do projektu požadujú vysoký podiel predprenajatosti obchodných priestorov zo strany budúcich nájomníkov. A to najmä v prípade obchodných parkov. "Je to hlavne spôsobené tým, že ponuka na trhu je strašne veľká, ale nájomcovia veria najmä projektom, ktoré sa už stavajú, alebo sú už postavené," uviedol.
Ako lokality pre možný rozmach shopping centier označil Baláž Trnavu, Poprad a Prešov, kde je vidno už aj niektoré aktivity v rámci nových projektov. V prípade nákupných parkov sú možnosti pre expanziu v mestách s 20.000 a viac obyvateľmi, no táto hranica sa bude postupne znižovať. "V tomto segmente vidíme stále ešte veľký potenciál na trhu," skonštatoval. V rámci veľkých miest očakáva formovanie nákupných prevádzok do takzvaných clustrov, akým je napríklad bratislavský projekt Pharos či lokalita Bory.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR