|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. augusta 2010
Pripravuje sa 2. časť prestavby terminálu letiska
Príprava na druhú fázu rekonštrukcie odletového terminálu na bratislavskom letisku, vrátane asanácie starej odletovej haly pokračuje podľa dojednaných zmluvných podmienok ...
Zdieľať
Foto: SITA/Ľudovít Vaniher BRATISLAVA 12. augusta (WEBNOVINY) - Príprava na druhú fázu rekonštrukcie odletového terminálu na bratislavskom letisku, vrátane asanácie starej odletovej haly pokračuje podľa dojednaných zmluvných podmienok a záväzkov zmluvných strán. "V súčasnej dobe ide o práce na demontáži jednotlivých prevádzok a technológií zo starej budovy. Plynule po ukončení demontážnych a prípravných prác sa prejde k ďalším krokom druhej etapy," informovala agentúru SITA marketingová manažérka Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. Zuzana Horňanová. Neuviedlo pritom dátum, kedy by sa ďalšia časť prestavby terminálu mohla začať.
Bratislavské letisko ďalej informovalo, že nepoužilo peniaze určené na výstavbu nového terminálu na vykrývanie prevádzkových strát. Letisková spoločnosť využila dočasne voľné finančné zdroje na svojich účtoch na preklenutie sezónnosti, aby nemusela čerpať kontokorentný prevádzkový úver za nevýhodnejších úrokových podmienok. "Týmto úkonom spoločnosť zabezpečila maximálne efektívne a hospodárne využitie svojich prostriedkov. Minimalizovala tak finančné náklady, pričom konala v súlade so všetkými internými predpismi ako aj právnymi normami a nariadeniami," uviedla ďalej Horňanová. Financovanie stavby podľa letiska nebolo nijako ohrozené a prostriedky naň určené neboli použité na žiaden iný účel.
Na otázku, či nový terminál nebol otvorený predčasne (krátko pred voľbami 9. júna), bratislavské letisko uviedlo, že po začatí stavby v decembri 2008 bol určený cieľový termín jeho otvorenia v letnej sezóne terajšieho roku. "Rozhodnutie o finálnom termíne otvorenia a uvedenia budovy do prevádzky padlo až po tom, ako boli jasné termíny všetkých subdodávok a ukončenia stavebných prác, ako aj vykonania technických skúšok všetkých technológií. Následne bola vykonaná kolaudácia a až potom oficiálne otvorenie terminálu," dodala Horňanová pre agentúru SITA.
Denník Sme v tejto súvislosti informoval, že zatečenie dažďovej vody spôsobilo fľaky na stropoch a výrobná chyba vodovodnej hadice zas spôsobila vytopenie biznis salónika Caproni. Chyby a ich následky musí na vlastné náklady odstrániť spoločnosť ZIPP Bratislava, ktorá nový terminál postavila. "Počas návalových dažďov na konci mesiaca júl došlo k upchatiu odvodňovacieho systému na streche nástupných mostov rôznymi nečistotami, v dôsledku čoho voda zatiekla do podhľadu," uviedla Horňanová pre Sme.
Bratislavské letisko plánuje informovať o hospodárskych výsledkoch za rok 2009 až v nasledujúcom týždni. Podľa neoficiálnych údajov malo vlani vykázať stratu 2,6 mil. eur.
Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 292,428 mil. eur. História letiska siaha do roku 1946. Letisko malo ku koncu júna 604 zamestnancov v pracovnom pomere. Zamestnanci v jednozmennej prevádzke mali od 1. februára do 31. mája štvordňový pracovný týždeň. Spoločnosť je v úplnom vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 52 % akcií a ministerstvo dopravy 48 % akcií.
SITA
Bratislavské letisko ďalej informovalo, že nepoužilo peniaze určené na výstavbu nového terminálu na vykrývanie prevádzkových strát. Letisková spoločnosť využila dočasne voľné finančné zdroje na svojich účtoch na preklenutie sezónnosti, aby nemusela čerpať kontokorentný prevádzkový úver za nevýhodnejších úrokových podmienok. "Týmto úkonom spoločnosť zabezpečila maximálne efektívne a hospodárne využitie svojich prostriedkov. Minimalizovala tak finančné náklady, pričom konala v súlade so všetkými internými predpismi ako aj právnymi normami a nariadeniami," uviedla ďalej Horňanová. Financovanie stavby podľa letiska nebolo nijako ohrozené a prostriedky naň určené neboli použité na žiaden iný účel.
Na otázku, či nový terminál nebol otvorený predčasne (krátko pred voľbami 9. júna), bratislavské letisko uviedlo, že po začatí stavby v decembri 2008 bol určený cieľový termín jeho otvorenia v letnej sezóne terajšieho roku. "Rozhodnutie o finálnom termíne otvorenia a uvedenia budovy do prevádzky padlo až po tom, ako boli jasné termíny všetkých subdodávok a ukončenia stavebných prác, ako aj vykonania technických skúšok všetkých technológií. Následne bola vykonaná kolaudácia a až potom oficiálne otvorenie terminálu," dodala Horňanová pre agentúru SITA.
Denník Sme v tejto súvislosti informoval, že zatečenie dažďovej vody spôsobilo fľaky na stropoch a výrobná chyba vodovodnej hadice zas spôsobila vytopenie biznis salónika Caproni. Chyby a ich následky musí na vlastné náklady odstrániť spoločnosť ZIPP Bratislava, ktorá nový terminál postavila. "Počas návalových dažďov na konci mesiaca júl došlo k upchatiu odvodňovacieho systému na streche nástupných mostov rôznymi nečistotami, v dôsledku čoho voda zatiekla do podhľadu," uviedla Horňanová pre Sme.
Bratislavské letisko plánuje informovať o hospodárskych výsledkoch za rok 2009 až v nasledujúcom týždni. Podľa neoficiálnych údajov malo vlani vykázať stratu 2,6 mil. eur.
Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 292,428 mil. eur. História letiska siaha do roku 1946. Letisko malo ku koncu júna 604 zamestnancov v pracovnom pomere. Zamestnanci v jednozmennej prevádzke mali od 1. februára do 31. mája štvordňový pracovný týždeň. Spoločnosť je v úplnom vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 52 % akcií a ministerstvo dopravy 48 % akcií.
SITA