|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. marca 2011
Pripomienka ARCR politickým stranám
Neplnením svojej nezastupiteľnej úlohy je štát brzdou rozvoja zamestnanosti, tvorby pracovných miest a podnikateľských príležitostí v priemysle turizmu Slovenska, ale tiež v celom ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. marca (WBN/PR) -
Neplnením svojej nezastupiteľnej úlohy je štát brzdou rozvoja zamestnanosti, tvorby pracovných miest a podnikateľských príležitostí v priemysle turizmu Slovenska, ale tiež v celom multirezorte CR Slovenska.
Po 63 dňoch, ktoré uplynuli od začiatku roku 2011, konštatujeme, že štát si naďalej neplní svoju nezastupiteľnú úlohu v multirezorte CR, a dodnes nevidieť ani náznak na zlepšenie situácie.
Slovensko naďalej patrí k najzaostalejším krajinám na svete, čo sa týka organizácie CR a v tvorbe predpokladov pre štart CR so všetkými z toho vyplývajúcimi negatívnymi dopadmi pre krajinu. Slovensko naďalej namiesto konania vo veci s cieľom dosiahnutia potrebnej radikálnej zmeny, pokračuje v márnení času v multirezorte CR. Príkladom tohto prístupu sú paradoxne tí, ktorí by mali usmerňovať multirezort CR Slovenska ako štátom poverení a z peňaženiek daňových poplatníkov platení garanti.
Slovensko je malá krajina s otvorenou ekonomikou a bez surovinovej základne a je prakticky odkázaná na export. Každý ekonóm vie, že dobré výsledky, ktoré ekonomika Slovenska dosahuje, sú v rozhodujúcej miere ovplyvnené niekoľkými firmami na niekoľkých lokalitách Slovenska, ktorých výroba na Slovensku putuje takmer komplet do zahraničia. Samozrejme to neznamená pozitívne ovplyvnenie zamestnanosti na Slovensku plošne, a už vôbec nie želateľne rovnomerne v rámci celej krajiny, a okrem toho možnosť ovplyvnenia stability rozhodujúcich firiem nezávisí od rozhodnutí a zámerov vlády Slovenska. O trvalo udržateľnej možnosti pokračovania v terajšej podobe tvorby pracovných príležitostí do budúcnosti ani nehovoriac. Teda ani politických. Toto vedia ekonómovia, ale zrejme to do dnešného dňa ani netušia mnohí politici Slovenska.
Na rozdiel od prostriedkov, vďaka ktorým má Slovensko stále dobré hospodárske výsledky aj keď plne závislé od konjunkturálnych výkyvov mimo územia Slovenska, je priemysel turizmu v prípade rozvinutého cestovného ruchu krajiny podstatne menej zraniteľný a menej závislý na hospodárskom vývoji v zahraničí, je podstatne stabilnejším prvkom, a hlavne vytvára podmienky na rozvoj zamestnanosti v rámci celej krajiny plošne, a nie na niekoľko málo miestach krajiny.
Rozvinutý priemysel turizmu v ramci multirezortu CR pomáha krajinám vo významnej miere riešiť otázku zamestnanosti, regionálnych disparít a plní celú radu ďalších, pre hospodárstvo krajiny mimoriadne dôležitých funkcií, a môže byť o.i. jedným z najvýznamnejších exportných artiklov krajiny, v tom za určitých predpokladov aj Slovenska (pripomíname napr. v Česku za r. 2006-2008 priemerne 100 mld Kč ročne). Vznik nových pracovných miest a získanie všetkých výhod z multirezortu CR je však plne podmienené vytvorením predpokladov pre možný štart CR krajiny. Všade na svete to vedia, iba na Slovensku sa zatiaľ od 01.01.1993 nenašla vláda, ani politická strana, či politické zoskupenie, ktoré by pochopilo to, čo je každému na svete jasné. A z tohto dôvodu v rámci našej „mladej demokracie“ je multirezort turizmu totálne zanedbaným a ignorovaným odvetvím hospodárstva a štát zarputilo ani v 18.roku nezačal plniť svoju nezastupiteľnú úlohu v multirezorte CR Slovenska. V najväčšej miere v negatívnom slova zmysle sa to prejavilo od posledných volieb v r. 2010 dodnes - veď už bola zastavená akákoľvek aktivita štátu v multirezorte CR .
Nekonanie štátu v tak dôležitej oblasti. akou je CR pre Slovensko je neospravedlniteľné. Nekonanie v CR zo strany štátu je zmesou ignorancie, neochoty, neschopnosti, neprofesionality a nezodpovednosti voči všetkým občanom Slovenska, v tom obzvlášť voči MSP , ktorí nakoľko nemôžu suplovať úlohu štátu, sú štátom naďalej vydieraní.
Je to nezodpovedné z hľadiska hospodárskeho, i z hľadiska politického. ARCR požiadala ešte pred voľbami najväčšie politické strany otvoreným listom o vyjadrenie sa na tému, či by strana podporovala CR ako jednu z priorít vlády SR. Obdržali sme jednoznačnú kladnú odpoveď iba zo strany SDKÚ, a z terajších parlamentných strán to bol ešte Most-Híd s kladným vyjadrením sa k problematike. Tieto dve politické strany však zodpovednosť za CR vo vláde teraz žiaľ nemajú . Kto je zodpovedný za mrhanie časom ? Má niekto na Slovensku politickú a hospodársku zodpovednosť aj za aktuálne niekoľkomesačnú totálnu pasivitu v multirezorte CR s priamym negatívnym dopadom nečinnosti na situáciu v zamestnanosti ?
Vznikajú obavy, že pokračovaním v nastúpenom trende nemôže dôjsť k pokroku, ale je riziko nielen nevyužitia šance na celé ďalšie desaťročia, ale naopak k otvoreniu ďalšieho priestoru na pokračovanie v devastácii prostredia krajiny relevantného CR po všetkých stránkach tak, aby už nebolo možné návratu k možnému štartu CR Slovenska .
Za Výkonný výbor ARCR
Ing. Jozef Čajko
Pavla Mikulášová
Ing.Darina Gáborová
Neplnením svojej nezastupiteľnej úlohy je štát brzdou rozvoja zamestnanosti, tvorby pracovných miest a podnikateľských príležitostí v priemysle turizmu Slovenska, ale tiež v celom multirezorte CR Slovenska.
Po 63 dňoch, ktoré uplynuli od začiatku roku 2011, konštatujeme, že štát si naďalej neplní svoju nezastupiteľnú úlohu v multirezorte CR, a dodnes nevidieť ani náznak na zlepšenie situácie.
Slovensko naďalej patrí k najzaostalejším krajinám na svete, čo sa týka organizácie CR a v tvorbe predpokladov pre štart CR so všetkými z toho vyplývajúcimi negatívnymi dopadmi pre krajinu. Slovensko naďalej namiesto konania vo veci s cieľom dosiahnutia potrebnej radikálnej zmeny, pokračuje v márnení času v multirezorte CR. Príkladom tohto prístupu sú paradoxne tí, ktorí by mali usmerňovať multirezort CR Slovenska ako štátom poverení a z peňaženiek daňových poplatníkov platení garanti.
Slovensko je malá krajina s otvorenou ekonomikou a bez surovinovej základne a je prakticky odkázaná na export. Každý ekonóm vie, že dobré výsledky, ktoré ekonomika Slovenska dosahuje, sú v rozhodujúcej miere ovplyvnené niekoľkými firmami na niekoľkých lokalitách Slovenska, ktorých výroba na Slovensku putuje takmer komplet do zahraničia. Samozrejme to neznamená pozitívne ovplyvnenie zamestnanosti na Slovensku plošne, a už vôbec nie želateľne rovnomerne v rámci celej krajiny, a okrem toho možnosť ovplyvnenia stability rozhodujúcich firiem nezávisí od rozhodnutí a zámerov vlády Slovenska. O trvalo udržateľnej možnosti pokračovania v terajšej podobe tvorby pracovných príležitostí do budúcnosti ani nehovoriac. Teda ani politických. Toto vedia ekonómovia, ale zrejme to do dnešného dňa ani netušia mnohí politici Slovenska.
Na rozdiel od prostriedkov, vďaka ktorým má Slovensko stále dobré hospodárske výsledky aj keď plne závislé od konjunkturálnych výkyvov mimo územia Slovenska, je priemysel turizmu v prípade rozvinutého cestovného ruchu krajiny podstatne menej zraniteľný a menej závislý na hospodárskom vývoji v zahraničí, je podstatne stabilnejším prvkom, a hlavne vytvára podmienky na rozvoj zamestnanosti v rámci celej krajiny plošne, a nie na niekoľko málo miestach krajiny.
Rozvinutý priemysel turizmu v ramci multirezortu CR pomáha krajinám vo významnej miere riešiť otázku zamestnanosti, regionálnych disparít a plní celú radu ďalších, pre hospodárstvo krajiny mimoriadne dôležitých funkcií, a môže byť o.i. jedným z najvýznamnejších exportných artiklov krajiny, v tom za určitých predpokladov aj Slovenska (pripomíname napr. v Česku za r. 2006-2008 priemerne 100 mld Kč ročne). Vznik nových pracovných miest a získanie všetkých výhod z multirezortu CR je však plne podmienené vytvorením predpokladov pre možný štart CR krajiny. Všade na svete to vedia, iba na Slovensku sa zatiaľ od 01.01.1993 nenašla vláda, ani politická strana, či politické zoskupenie, ktoré by pochopilo to, čo je každému na svete jasné. A z tohto dôvodu v rámci našej „mladej demokracie“ je multirezort turizmu totálne zanedbaným a ignorovaným odvetvím hospodárstva a štát zarputilo ani v 18.roku nezačal plniť svoju nezastupiteľnú úlohu v multirezorte CR Slovenska. V najväčšej miere v negatívnom slova zmysle sa to prejavilo od posledných volieb v r. 2010 dodnes - veď už bola zastavená akákoľvek aktivita štátu v multirezorte CR .
Nekonanie štátu v tak dôležitej oblasti. akou je CR pre Slovensko je neospravedlniteľné. Nekonanie v CR zo strany štátu je zmesou ignorancie, neochoty, neschopnosti, neprofesionality a nezodpovednosti voči všetkým občanom Slovenska, v tom obzvlášť voči MSP , ktorí nakoľko nemôžu suplovať úlohu štátu, sú štátom naďalej vydieraní.
Je to nezodpovedné z hľadiska hospodárskeho, i z hľadiska politického. ARCR požiadala ešte pred voľbami najväčšie politické strany otvoreným listom o vyjadrenie sa na tému, či by strana podporovala CR ako jednu z priorít vlády SR. Obdržali sme jednoznačnú kladnú odpoveď iba zo strany SDKÚ, a z terajších parlamentných strán to bol ešte Most-Híd s kladným vyjadrením sa k problematike. Tieto dve politické strany však zodpovednosť za CR vo vláde teraz žiaľ nemajú . Kto je zodpovedný za mrhanie časom ? Má niekto na Slovensku politickú a hospodársku zodpovednosť aj za aktuálne niekoľkomesačnú totálnu pasivitu v multirezorte CR s priamym negatívnym dopadom nečinnosti na situáciu v zamestnanosti ?
Vznikajú obavy, že pokračovaním v nastúpenom trende nemôže dôjsť k pokroku, ale je riziko nielen nevyužitia šance na celé ďalšie desaťročia, ale naopak k otvoreniu ďalšieho priestoru na pokračovanie v devastácii prostredia krajiny relevantného CR po všetkých stránkach tak, aby už nebolo možné návratu k možnému štartu CR Slovenska .
Za Výkonný výbor ARCR
Ing. Jozef Čajko
Pavla Mikulášová
Ing.Darina Gáborová