Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

06. júla 2006

Prioritou Vážneho bude efektívne preinvestovať financie



Hlavnou prioritou nového ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomíra Vážneho bude efektívne preinvestovanie finančných prostriedkov do dopravnej infraštruktúry. "Zabezpečenie financií sa ...



Zdieľať

BRATISLAVA 6. júla (WEBNOVINY) - Hlavnou prioritou nového ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomíra Vážneho bude efektívne preinvestovanie finančných prostriedkov do dopravnej infraštruktúry. "Zabezpečenie financií sa nejaví až taký problém, ale väčší problém je ich efektívne prestavať," skonštatoval krátko po uvedení do funkcie nový minister. V najbližších siedmich rokoch by sa totiž podľa neho malo v rámci dopravnej infraštruktúry preinvestovať okolo 200 mld. Sk, z toho približne 100 mld. Sk až 130 mld. Sk by malo byť z fondov Európskej únie. Ako ďalej konštatoval Vážny, najväčšie medzery vidí v príprave stavieb, ktorá je nedostatočná. "Chceme pripraviť zásobník verejných stavieb, aby sa pri omeškaní prípravy mohli financie presunúť na iný projekt," zdôraznil Vážny. Dodal, že nechce, aby sa opakovala situácia z minulého roka, keď sa neprestavalo okolo 8 mld. Sk.

Ako ďalej povedal Vážny, nevidí dôvod na to, aby bola zmluva o predaji majoritného podielu v Slovenských telekomunikáciách (v súčasnosti Slovak Telekom) tajná. "Zatiaľ som zmluvu nevidel. Porozprávam sa o tom s bývalým ministrom. Nevidím problém v odtajnení, jedine, ak by tým štát prišiel o veľkú sumu peňazí," povedal Vážny s tým, že zmluva musí prejsť právnou analýzou.

Nasledujúce kroky ministra nie sú zatiaľ jednoznačné ani v oblasti privatizácie letísk či Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo). "Sme v štádiu, keď zmluvu chceme znova prehodnotiť," zdôraznil na margo predaja podielu v bratislavskom a košickom letisku konzorciu TwoOne s tým, že jemu osobne sa pozdáva skôr model dlhodobého prenájmu. Problémom v zmluve sú podľa jeho slov napríklad investície. "Momentálne čakáme na rozhodnutie Protimonopolného úradu SR," dodal Vážny. Čo sa týka ZSSK Cargo, privatizácia firmy je pozastavená. "Zvažujeme ponechať ZSSK Cargo plne v rukách štátu alebo predať minoritný podiel," vysvetlil Vážny s tým, že maximálny podiel na predaj je 49 %, spravidla sa však predáva 33 %. ZSSK Cargo pritom podľa neho potrebuje know-how a logistiku, čo mu vedia dať tie okolité cargá, ktoré sú na tom lepšie, ako to slovenské.

Súčasný minister zároveň ubezpečil, že jeho cieľom nie je na ministerstve vykonať veľké personálne zmeny. "Drobné zmeny budú, ale je tu odborný tím, o ktorý sa dá oprieť," podčiarkol. Zároveň uvažuje aj o malých zmenách v spoločnostiach, kde akcionárske práva vykonáva ministerstvo. Tieto zmeny by sa podľa jeho predpokladov mohli uskutočniť tak do mesiaca.

Do funkcie uviedol nového ministra dopravy súčasný predseda vlády SR Robert Fico. V rámci výmenného aktu poďakoval neprítomnému exministrovi Pavlovi Prokopovičovi za vykonanú prácu a vyzdvihol tiež prácu štátnych úradníkov. Za priority tohto podľa jeho slov komplikovaného a ťažkého rezortu označil premiér zvýšenie dynamiky pri výstavbe diaľnic, modernizáciu železníc či väčšiu dynamiku informatizácie spoločnosti.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Valentovič chce zmeniť právnu formu poisťovní štátu
<< predchádzajúci článok
Pchjongjang bude pokračovať v skúškach rakiet