|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. apríla 2010
Prímestská autobusová doprava by mohla zdražieť
Prezident Zväzu autobusovej dopravy George Trabelssie predpokladá, že v najbližšom období môže byť redukovaná časť spojov prímestskej autobusovej dopravy ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Richard Nemec
BRATISLAVA 20. apríla (WEBNOVINY) - Prezident Zväzu autobusovej dopravy George Trabelssie predpokladá, že v najbližšom období môže byť redukovaná časť spojov prímestskej autobusovej dopravy alebo mierne zvýšené cestovné. A to v prípade, ak si samosprávne kraje nebudú plniť finančné záväzky pri jej dotovaní. Trabelssie v rozhovore pre agentúru SITA povedal, že sa začínajú prejavovať problémy samosprávnych krajov s financovaním prímestskej autobusovej dopravy pre výpadky v ich príjmoch z podielových daní. Rozhodnutie o cenách dotovanej prímestskej autobusovej dopravy do 100 kilometrov je v kompetencii vyšších územných celkov.
"Začínajú v rozpočte viazať zdroje na výdavky. Teraz môže nastať situácia, otázka je, kedy nastane, že SAD-ka nebude mať na naftu, na mzdy. A potom čo urobí? Môže aj chcieť jazdiť, keď jej prestanú dodávať naftu," upozornil Trabelssie na situáciu s financovaním prímestskej autobusovej dopravy. Zväz autobusovej dopravy rokoval s krajmi o tom, aby za týchto okolností mali autobusoví dopravcovia uhradené aspoň priame prevádzkové náklady pri zabezpečení objednaných výkonov. Podľa Trabelssieho sú rôzne názory na oprávnenosť nákladov, ktoré majú kraje preplatiť, ale ešte nikdy sa vraj nestalo, aby kraje a 17 členov zväzu malo kvôli tomu konflikt. V prípade nejasností vykoná kontrolu nezávislý audítor.
Šéf autobusového zväzu pripomína, že cestovné v prímestskej a mestskej autobusovej doprave za posledné tri roky nezdraželo. "Cestovné je takmer identické, dokonca miestami zlacnelo, lebo ideme na čipové karty. Autobusy sú nové, šoféri jazdia v uniformách," dodal Trabelssie. Ako pripomenul, okolo 80 % autobusov bolo po privatizácii autobusových spoločností obnovených. Autobusy v niektorých dopravcoch podľa neho dosahujú vekový priemer tri roky, počas privatizácie to bolo 16 až 18 rokov. Najstaršie autobusy v súčasnosti majú niekde šesť až sedem rokov.
SITA
"Začínajú v rozpočte viazať zdroje na výdavky. Teraz môže nastať situácia, otázka je, kedy nastane, že SAD-ka nebude mať na naftu, na mzdy. A potom čo urobí? Môže aj chcieť jazdiť, keď jej prestanú dodávať naftu," upozornil Trabelssie na situáciu s financovaním prímestskej autobusovej dopravy. Zväz autobusovej dopravy rokoval s krajmi o tom, aby za týchto okolností mali autobusoví dopravcovia uhradené aspoň priame prevádzkové náklady pri zabezpečení objednaných výkonov. Podľa Trabelssieho sú rôzne názory na oprávnenosť nákladov, ktoré majú kraje preplatiť, ale ešte nikdy sa vraj nestalo, aby kraje a 17 členov zväzu malo kvôli tomu konflikt. V prípade nejasností vykoná kontrolu nezávislý audítor.
Šéf autobusového zväzu pripomína, že cestovné v prímestskej a mestskej autobusovej doprave za posledné tri roky nezdraželo. "Cestovné je takmer identické, dokonca miestami zlacnelo, lebo ideme na čipové karty. Autobusy sú nové, šoféri jazdia v uniformách," dodal Trabelssie. Ako pripomenul, okolo 80 % autobusov bolo po privatizácii autobusových spoločností obnovených. Autobusy v niektorých dopravcoch podľa neho dosahujú vekový priemer tri roky, počas privatizácie to bolo 16 až 18 rokov. Najstaršie autobusy v súčasnosti majú niekde šesť až sedem rokov.
SITA