|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. augusta 2009
Príjmy z internetovej reklamy sú tento rok nižšie ako vlani
V druhom kvartáli tohto roka dosiahli príjmy z internetovej reklamy na serveroch členov Asociácie internetových médií 6,08 milióna eur. Vlani za rovnaké obdobie predstavovali 6,45 milióna eur. "Ak ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. augusta (WEBNOVINY) - V druhom kvartáli tohto roka dosiahli príjmy z internetovej reklamy na serveroch členov Asociácie internetových médií 6,08 milióna eur. Vlani za rovnaké obdobie predstavovali 6,45 milióna eur. "Ak porovnáme polročné čísla, tak objem reklamy v prvom polroku 2009 predstavuje 12,1 mil. eur a v rovnakom období minulého roka to bolo 11,5 mil. eur," uviedla výkonná manažérka Asociácie internetových médií Veronika Pizano. Tradične najväčší podiel mala v druhom kvartáli 2009 bannerová reklama s 52,5 percenta (3,2 mil. eur). Nasledovala riadková inzercia s 22,2 percenta (1,35 mil. eur) a katalógová inzercia so 14,4 percenta (0,88 mil. eur).
Podľa predsedu Správnej rady AIM Milana Csaplára zaregistrovala asociácia medziročný pokles v monitorovaní štvrťročných inzertných príjmov po prvý raz. „Aj keď pokles nie je značný a polročné čísla sú porovnateľné s uplynulým rokom, ide o prejav dopadu krízy aj na internetový reklamný trh a presun reklamných budgetov aj na zahraničné internetové stránky, ktoré asociácia nemonitoruje," tvrdí Csaplár. Ako dodal, medziročný pokles výdavkov do reklamy na internete by však nemal nastať.
Bannerovú reklamu podľa štatistiky najviac využívali telekomunikácie s 22,1-percentným podielom, druhá priečka patrí financiám so 16,3 percenta. Nasleduje motorizmus so 16,1 percenta. Štvrté a piate miesto patria rýchloobrátkovým odvetviam. Potravinársky tovar tvorí 9,7 percenta a drogistický tovar a parfuméria 8,1 percenta.
AIM funguje od mája 2005 ako združenie slovenských médií na internete, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti ho tvorí 30 členov. Objemy za druhý kvartál roka 2008 nahlásilo 22 členov, objemy za druhý kvartál roka 2009 zverejnilo 28 členov. Uvedené objemy internetovej reklamy vyjadrujú media-net hodnotu reklamy na členských internetových serveroch AIM. Znamená to, že ide o vyfakturovanú hodnotu, vrátane agentúrnych provízií mediálnych a reklamných agentúr.
SITA
Podľa predsedu Správnej rady AIM Milana Csaplára zaregistrovala asociácia medziročný pokles v monitorovaní štvrťročných inzertných príjmov po prvý raz. „Aj keď pokles nie je značný a polročné čísla sú porovnateľné s uplynulým rokom, ide o prejav dopadu krízy aj na internetový reklamný trh a presun reklamných budgetov aj na zahraničné internetové stránky, ktoré asociácia nemonitoruje," tvrdí Csaplár. Ako dodal, medziročný pokles výdavkov do reklamy na internete by však nemal nastať.
Bannerovú reklamu podľa štatistiky najviac využívali telekomunikácie s 22,1-percentným podielom, druhá priečka patrí financiám so 16,3 percenta. Nasleduje motorizmus so 16,1 percenta. Štvrté a piate miesto patria rýchloobrátkovým odvetviam. Potravinársky tovar tvorí 9,7 percenta a drogistický tovar a parfuméria 8,1 percenta.
AIM funguje od mája 2005 ako združenie slovenských médií na internete, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti ho tvorí 30 členov. Objemy za druhý kvartál roka 2008 nahlásilo 22 členov, objemy za druhý kvartál roka 2009 zverejnilo 28 členov. Uvedené objemy internetovej reklamy vyjadrujú media-net hodnotu reklamy na členských internetových serveroch AIM. Znamená to, že ide o vyfakturovanú hodnotu, vrátane agentúrnych provízií mediálnych a reklamných agentúr.
SITA