|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR - Marko Erd
Bratislava 8. mája (TASR) - Slováci v roku 2018 minuli na obedy denne v priemere 5,80 eura, čo je o 0,20 eura viac, ako zaplatili v predchádzajúcom roku. Dáta vychádzajú z Ticket Restaurant Card Indexu, ktorý je vytvorený z reálnych útrat zamestnancov za obedy v reštauráciách, uhradených rovnomennou stravovacou kartou.Zaujímavý je fakt, že slovenskému hlavnému mestu, kde sú v priemere najvyššie platy (1336 eur), nepatrí prvá ani druhá priečka v priemerných útratách za obed. Prvenstvo prislúcha Trnavskému kraju, kde boli výdavky na obed najvyššie, a to 6,56 eura, zatiaľ čo priemerná mzda je tam na tretej najvyššej pozícii (981 eur). V predchádzajúcom období zaplatili najviac za obedy v Nitrianskom kraji, v roku 2018 mu však patrí druhé miesto s priemernou cenou za obed 6,47 eura. Najmenej za obed zaplatia ľudia v Prešovskom kraji, a to 5 eur, kde sú aj najnižšie priemerné platy v rámci slovenských regiónov (841 eur).
Sumy vychádzajú z reálnych útrat zamestnancov v pracovnom čase a v čase obeda formou stravovacej karty, pričom v cenách sú zarátané vždy celé útraty za jedlo, občerstvenie alebo kávu.
Výsledky pravidelného prieskumu Edenred FOOD barometer ukázali, že takmer pre 40 % Slovákov je výber zdravej a vyváženej stravy počas dňa veľmi dôležitý. "Dnes sú spotrebitelia náročnejší, čo sa týka stravovania, a hľadajú niečo viac ako iba výhodnú kúpu. Aj keď cena hrá stále dôležitú úlohu, na prvé miesto kladú kvalitu. Čím ďalej, tým viac sa u nás prejavuje aj lokálpatriotizmus. Z prieskumu vychádza, že až 39 % Slovákov uprednostňuje lokálne a sezónne jedlá," tvrdí Jana Caltíková, marketingová manažérka spoločnosti Edenred Slovakia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR