![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Sobota 22.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Etela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
13. apríla 2017
PRIESKUM: Väčšina zákazníkov si chce chraniť svoje súkromie
Väčšina slovenských zákazníkov si chce chrániť svoje súkromie a nerada poskytuje o sebe obchodníkom príliš veľa informácií. Ľuďom prekáža najmä zneužívanie ...
Zdieľať

"Mať pri nakupovaní voľnú ruku by Slováci uvítali. Takmer dve tretiny z nich by chceli nakupovať tovar bez priamej účasti obchodníka, ktorú často vnímajú ako zásah do súkromia. Na druhej strane však väčšina ľudí zároveň očakáva, že je obchodník dobre informovaný o ponúkanom tovare a dokáže kvalitne poradiť, ak o to zákazník prejaví záujem," komentoval výsledky prieskumu Josef Machala. Najmä v menších predajniach či špecializovaných obchodoch, ktoré zákazník navštevuje pravidelne, respondenti vítajú, že ich predajca dobre pozná a dokáže im ponúknuť výrobky na mieru.
Respondentom prekáža najmä zhromažďovanie osobných informácií, využívanie kontaktov na ďalšiu reklamu a mailing, ako aj obava z toho, že im obchodníci budú ponúkať tovar, ktorý nemôžu predať. Najmä v prípade internetu ľudia kritizujú napríklad prenasledujúce ponuky výrobkov, ktoré si predtým prezerali.
Ľudia naopak kontaktné údaje dobrovoľne uvádzajú pri registrácii do najrôznejších vernostných programov, kde na oplátku získajú špeciálne ponuky, zľavy či odmeny za lojalitu. Ak sa však predsa len zaregistrovaný zákazník rozhodne, že už o ponuky nemá záujem, môže obchodníka požiadať o odstránenie zo zoznamu kontaktov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR