![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
10. júna 2010
PRIESKUM: STV v politických diskusiách zlyhala
STV zlyháva v politických diskusiách, sú neatraktívne. Uvádza sa to v monitoringu televízií na www.infovolby.sk. Tretia správa analyzuje prezentáciu ...
Zdieľať

Všetky televízie okrem TV Joj venovali oproti minulému obdobiu omnoho väčší priestor informáciám o politických stranách, najviac v Markíze - takmer 50 minút. Markíza bola zároveň jedinou televíziou, ktorá v spravodajstve priniesla informácie o všetkých 18 kandidujúcich subjektoch. S výnimkou STV bol spomedzi strán najprezentovanejší vládny Smer-SD. Zároveň bol v súhrnne všetkých médií aj najkritizovanejší.
Celkovo prevládali informácie o vláde, ich podiel však klesol - najväčší podiel dostala vláda opätovne v STV, až 42 percent, najväčší absolútny priestor v Ta3, 22,5 minúty. Jedine STV priniesla o vláde viac pozitívnych ako negatívnych informácií. "Premiér Fico bol v spravodajstve STV prezentovaný výlučne pozitívne alebo neutrálne," píše sa v monitoringu.
Vo všetkých televíziách dominovali povodne, ktoré zasiahli Slovensko. Táto téma úplne zatienila všetky ostatné, opäť dominovala Markíza, ktorá povodniam venovala viac ako dve hodiny spravodajského priestoru, v Joj, Ta3 a STV to bolo na úrovni 1,5 hodiny. Ďalšou mediálne horúcou témou bolo predovšetkým dvojaké občianstvo, téma, ktorá bola s výnimkou spravodajstva Markíza najviac medializovanou politickou udalosťou - celkovo druhá top téma v STV a Ta3. "Hoci aj v TV Markíza išlo o tretiu najviac zobrazovanú tému, televízia sa primárne venovala samotnej kampani politických strán," uvádza sa v materiáli. Markíza kampani venovala najväčší priestor, celkovo bola druhou témou, naopak najmenší priestor dostala v Joj.
Najviac priestoru venovali médiá lídrovi vládnej strany Smer-SD R. Ficovi, takmer 26 minút, aj keď opätovne predovšetkým v pozícií predsedu vlády. Druhou najzobrazovanejšou bola volebná líderka SDKÚ-DS Iveta Radičová, vyše 10,5 minúty. Zvýšil sa počet lídrov kandidátiek, ktorým médiá venovali pozornosť - kým predtým to boli iba predstavitelia ôsmich strán, ktoré majú podľa prieskumov verejnej mienky šancu dosiahnuť volebný prah, teraz televízie, hoci iba Markíza, venovali priestor všetkým.
V predchádzajúcej správe kritizovali spôsob, akým k téme volieb pristúpila STV ako televízia verejnej služby - aspektom kampane venovala iba niečo cez štyri minúty. Počas oficiálnej volebnej kampane to bolo v súhrne viac ako 16 minút, no v porovnaní s priestorom, ktorý kampani a súvisiacim politickým otázkam venovali Markíza (viac ako 51 minút) a Ta3 (viac ako 35 minút) sa toto spravodajské pokrytie stále zdá byť nedostatočné.
"STV týždeň pred voľbami venovala celý večerný vysielací čas vysielaniu slávnosti, ktorej charakter a načasovanie vyvoláva podozrenie so zneužitia verejnej funkcie na nepriamu volebnú kampaň v prospech strany Smer-SD," píše sa ďalej v materiáli. Tento problém sa týka odhaľovania sochy Svätopluka na Bratislavskom hrade.
SITA