|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. februára 2017
PRIESKUM: Spotrebiteľská klíma v Európe je najlepšia za deväť rokov
Dôvera spotrebiteľov v Európe zaznamenala vo štvrtom kvartáli minulého roka nárast. Ukazovateľ spotrebiteľskej dôvery v EÚ stúpol v tomto období o 5,6 bodu ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/František Iván
Bratislava 17. februára (TASR) - Dôvera spotrebiteľov v Európe zaznamenala vo štvrtom kvartáli minulého roka nárast. Ukazovateľ spotrebiteľskej dôvery v EÚ stúpol v tomto období o 5,6 bodu a v decembri dosiahol 17,9 bodu, čo predstavuje najvyššiu hodnotu od roku 2008. Jednotlivé ukazovatele - ekonomické a príjmové očakávania a ochota nakupovať - sa však počas roka nevyvíjali rovnako. Vyplýva to z výsledkov prieskumu GfK, ktoré TASR poskytla marketingová špecialistka spoločnosti Katarína Lepiešová.Titulky európskych správ v závere minulého roka prinášali najmä témy sýrskej vojny, terorizmu v Európe, amerických prezidentských volieb a pokračujúceho vzostupu nacionalistických strán vo všetkých európskych krajinách. Podľa prieskumu však tieto negatívne správy neovplyvnili ukazovatele ekonomických a príjmových očakávaní, ani ochotu spotrebiteľov nakupovať.
"Vyzerá to tak, že Európania si čoraz viac vyberajú, ktoré témy nechajú pôsobiť na svoj každodenný život," konštatuje GfK. Významnejší vplyv mali napríklad údaje o ekonomickom raste v jednotlivých krajinách.
Slovenskí spotrebitelia predpokladali vďaka priaznivým ekonomickým podmienkam v poslednom kvartáli 2016 silný hospodársky rast. Ukazovateľ ekonomických očakávaní sa v decembri dostal na 28,2 bodu. To je napriek zníženiu o 0,4 bodu oproti septembru stále o 5 bodov viac ako v rovnakom období predchádzajúceho roka.
Hoci miera nezamestnanosti na Slovensku v treťom kvartáli 2016 predstavovala 9,5 %, v posledných štvrťrokoch neustále klesala. "Tento trend sa odráža aj na príjmových očakávaniach slovenských spotrebiteľov, pretože od septembra do decembra indikátor stúpol o 2,2 na 32,2 bodu," vyčísľuje GfK.
Pokles nezamestnanosti znamená viac pracovných miest a vyššie príjmy pre obyvateľov, čo sú dôležité podmienky pre ochotu ľudí nakupovať. Od septembra do decembra vlaňajška tento ukazovateľ stúpol o 2,3 na úroveň 15,9 bodu, čo je o 11,5 bodu viac ako v decembri 2015. Stále viac spotrebiteľov sa teda domnieva, že nastala správna doba na väčšie nákupy.
Spoločnosť GfK sa venuje zberu a vyhodnocovaniu dát. Kombinuje pritom globálne poznatky s analýzami miestnych trhov vo viac ako 100 krajinách celého sveta.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR