|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. mája 2017
PRIESKUM: Spotrebiteľská klíma v EÚ je najlepšia za deväť rokov
Slováci predpokladajú solídny hospodársky rast a aj príjmové očakávania spotrebiteľov ostávajú vysoké. Zlepšujúca sa situácia na trhu práce a pokles inflácie ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 3. mája (TASR) – Slováci predpokladajú solídny hospodársky rast a aj príjmové očakávania spotrebiteľov ostávajú vysoké. Zlepšujúca sa situácia na trhu práce a pokles inflácie zapôsobili pre spotrebiteľov ako vzpruha. TASR o tom informovala Katarína Lepiešová, marketingová špecialistka zo spoločnosti GfK, ktorá skúmala spotrebiteľskú klímu v Európe v prvom štvrťroku 2017.Ekonomické očakávania slovenských spotrebiteľov, po silnej druhej polovici roka 2016, v prvých troch mesiacoch tohto roka mierne poklesli. Na konci marca však tento ukazovateľ zostal na úrovni 19,6 bodu, zatiaľ čo v rovnakom období vlaňajška bola jeho hodnota 16,3 bodu. Na konci prvého štvrťroka 2017 sa na Slovensku zvýšila aj ochota nakupovať (13,1 bodu), čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom (11,9 bodu) predstavuje mierny nárast. Slovenskí spotrebitelia vďaka rastúcim príjmom a klesajúcej nezamestnanosti zrejme získavajú dojem, že si môžu opäť dovoliť väčšie nákupy.
Do roku 2017 sa preniesla aj pozitívna nálada európskych spotrebiteľov. "Už na konci decembra 2016 dosiahla spotrebiteľská klíma európskej dvadsaťosmičky najvyššie hodnoty od januára 2008. V januári 2017 stúpla o ďalšie dva body na 19,9 bodu a potom sa v marci ustálila na 18,9 bodu," vyčíslil GfK.
Analýza poukázala na rozdiely medzi členskými krajinami EÚ, a to v oblasti ekonomických a príjmových očakávaní aj v ochote nakupovať. Tieto rozdiely možno pripísať nerovnomernému hospodárskemu rozvoju krajín a odlišnej situácii na ich trhoch práce. Najzávažnejšie celoeurópske témy, medzi ktoré patrí brexit, posilňovanie nacionalistických politických strán, nová vláda v USA a vojna v Sýrii, preto nemali v rôznych krajinách rovnaký dopad na vývoj jednotlivých ukazovateľov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR